Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Om SE kunde hitta på ett alldeles skarpladdat mordvapen ur tomma luften i språnget på Sveavägen och "avsnäsningshämnas" på OP med en improviserad avrättning är det väl egentligen helt i linje med att han också kan ha gissat rätt att polisen på platsen var ointresserade av att ta uppgifter från vittnen?
Det ena är väl inte konstigare än det andra? Sväljer man betet att SE är GM så får man väl inte bita av halvvägs? Grundregeln här måste vara att inte faktagranska en bra historia. SE som vittne är ju inte spännande alls i samma utsträckning nämligen.
Jag undrar också hur han visste det här:
"Och sen så sa han det att han hade varit framme då och tittat och berättade att det vällde fram blod ur munnen och det var lite så där."
Det är alltså sagt till ALG inte ens 20 min efter mordet. Hur kan gm veta att det vällde fram blod ur munnen?
Det kombinerat med vad HO berättar om samma tillfälle.
"Men senare när han, ett par minuter senare när han var mer redlig så att säga så fick jag inte alls det intrycket, att han var en bit ifrån när det hände och han gick fram och tittade vem det var medan de personerna som tog hand om Olof Palme som hade blivit skjuten, hade vänt honom rätt och försökt ge konstgjord andning."
Hur kan gm veta att de har vänt honom och försökt ge konstgjord andning? Det skedde ju medan gm var uppe på åsen och sprang.