2023-03-11, 12:51
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Trodde dom hade pekat ut han som skyldig, är inte insatt men såg serien nyligen och fick lite avsky att dom pekar ut han som mördaren i serien, är ej insatt i fallet men kan inte vara kul för anhöriga om det inte är sant. Jo jag känner samma till Christer pettersson då jag ändå haft samma problematik med droger, alkohol m.m så jag känner absolut samma för hans anhöriga.

Ingen har pekat ut Engström som skyldig.
Han är misstänkt.
Citera
2023-03-11, 12:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Ingen har pekat ut Engström som skyldig.
Han är misstänkt.

Man får tydligen inte misstänka SE ens fast han inte hade något alibi, var nära mordplatsen när mordet skedde (nästan snubblade på Olof sade SE själv), har rätt signalement, stämmer bra med en hel del i gmp, var moderat och umgicks i kretsar där dem hatade Palme och SE ogillade Palme starkt (kanske hatade Palme till och med), hade bakgrund i det militära som sergeant dvs befäl m.m. Det verkar som att en del vill tysta ner dem som anser att SE är misstänkt. Varför kan undra? Ofta verkar det vara dem som anser att CP eller CA var Palmes mördare som vill tysta ner dem som anser att SE är misstänkt. Finns inte ens indicier i dem två uppslagen/spåren i.o.f.s.
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2023-03-11 kl. 13:05.
Citera
2023-03-11, 13:05
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Man får tydligen inte misstänka SE ens fast han inte hade något alibi, har rätt signalement, stämmer bra med en hel del i gmp, var moderat och umgicks i kretsar där dem hatade Palme och SE ogillade Palme starkt (kanske hatade Palme till och med), hade bakgrund i det militära som sergeant dvs befäl m.m. Det verkar som att en del vill tysta ner dem som anser att SE är misstänkt. Varför kan undra?

Han har alibi.
Han har fel signalement.
Stämmer inte mot gmp.

...å resten var vad som kan benämnas som trams. (TP nivå)

Man kan däremot undra varför han görs till skyldig. Tror inte det är något "konspiratoriskt"
utan helt enkel bara vanlig inkompetens.
Citera
2023-03-11, 13:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Han har alibi.
Han har fel signalement.
Stämmer inte mot gmp.

...å resten var vad som kan benämnas som trams. (TP nivå)

Man kan däremot undra varför han görs till skyldig. Tror inte det är något "konspiratoriskt"
utan helt enkel bara vanlig inkompetens.

Återigen har du helt fel. SE hade inte något alibi, var nära mordplatsen när mordet skedde (nästan snubblade på Olof sade SE själv, men ingen såg SE under hela förloppet märkligt nog), har rätt signalement, stämmer bra med en hel del i gmp, var moderat och umgicks i kretsar där dem hatade Palme och SE ogillade Palme starkt (kanske hatade Palme till och med), hade bakgrund i det militära som sergeant dvs befäl m.m.
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2023-03-11 kl. 13:33.
Citera
2023-03-11, 13:12
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Så tre minuter efter skotten pratar JA med en bastant man i keps, vars ålder är över 50.

Kruxet är att SE då befann sig vid kroppen, på huk eller knästående,efter vad han själv berättar.

Han pratade heller inte med någon annan än LP, polismannen och KJ.

När stian bli trång bits grisen.

Nu avfärdas en klar och sammanhängande redogörelse som bekräftar Engström på mordplatsen efter skotten.

Hur? Genom Engströms egen berättelse. 🤶🏻
Citera
2023-03-11, 13:43
Medlem
Faderligs avatar
från PWs förhör

"Och sen där, det vet ju inte jag, men jag tyckte det verkade konstigt, att dom inte frågade oss någonting. Jag tänkte ju gå fram och säga telefonnummer och det, men jag kände det nästan som ett ointresse ut av det hela, så jag brydde mig inte om det. Har Gunnar Olsson någon fråga? Då avslutar vi förhöret klockan 12."

En bekräftelse på SEs upplevelse av polisens ointresse. Det är ju märkligt att SE ljuger ihop saker som sker på mordplatsen som sedan råkar få stöd av andra vittnen.
Citera
2023-03-11, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AllramEast
När stian bli trång bits grisen.

Nu avfärdas en klar och sammanhängande redogörelse som bekräftar Engström på mordplatsen efter skotten.

Hur? Genom Engströms egen berättelse. 🤶🏻

SE egna berättelse förlitar du dig helt på alltså? Enligt SE själv så snubblade han nästan på Olofs döda kropp strax efter mordet. Det borde rätt många sett så klart. Ingen såg eller hörde SE prata med Lisbet eller andra på mordplatsen. Ingen såg SE springa in i gränden och komma ut därifrån, ingen polis eller media såg eller hörde honom heller på mordplatsen m.m.
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2023-03-11 kl. 13:55.
Citera
2023-03-11, 13:52
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
från PWs förhör

"Och sen där, det vet ju inte jag, men jag tyckte det verkade konstigt, att dom inte frågade oss någonting. Jag tänkte ju gå fram och säga telefonnummer och det, men jag kände det nästan som ett ointresse ut av det hela, så jag brydde mig inte om det. Har Gunnar Olsson någon fråga? Då avslutar vi förhöret klockan 12."

En bekräftelse på SEs upplevelse av polisens ointresse. Det är ju märkligt att SE ljuger ihop saker som sker på mordplatsen som sedan råkar få stöd av andra vittnen.

Om SE kunde hitta på ett alldeles skarpladdat mordvapen ur tomma luften i språnget på Sveavägen och "avsnäsningshämnas" på OP med en improviserad avrättning är det väl egentligen helt i linje med att han också kan ha gissat rätt att polisen på platsen var ointresserade av att ta uppgifter från vittnen?

Det ena är väl inte konstigare än det andra? Sväljer man betet att SE är GM så får man väl inte bita av halvvägs? Grundregeln här måste vara att inte faktagranska en bra historia. SE som vittne är ju inte spännande alls i samma utsträckning nämligen.
Citera
2023-03-11, 13:58
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
SE egna berättelse förlitar du dig helt på alltså? Enligt SE själv så snubblade han nästan på Olofs döda kropp strax efter mordet. Det borde rätt många sett så klart. Ingen såg eller hörde SE prata med Lisbet eller andra på mordplatsen. Ingen såg SE springa in i gränden och komma ut därifrån, ingen polis såg eller hörde honom heller på mordplatsen m.m.

Du menar att ingen noterade att de såg de saker du radade upp med SE. De lade det inte på minnet då annat pockade på deras uppmärksamhet.

Jämför med att inget vittne spontant har berättat utan att bli tillfrågad att Dekorima hade rea på vit färg, trots att detta tydligt går att se i deras skyltfönster i bilder från mordplatsen.

SE kan förövrigt inte blivit sedd inne på Bohemia efter mordet om han inte först lämnat mordplatsen och sedan återkommit till den. Så den förflyttningen styrks av vittnena inne på Bohemia.
Citera
2023-03-11, 14:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllramEast
Ord och inga visor.

Det visade sig till slut, svart på vitt, att folkhögskolejournalisten verkar ha krökat bort sin utbildning och den aggressiva Filter-redaktören inte hade LÖSNINGEN hur jävla mycket han än orerade.

Men bara för att man måste snacka ihop en LÖSNING utan att bygga den på fakta som vi ser i fallet med Västkustalkoholisten och SE så betyder det väl inte att LÖSNINGEN måste vara fel bara för att den är påhittad?

Hoppas att SÄPO håller koll på alkoholisten. Statsministermord och problem med spriten hänger ihop som ler och långhalm enligt uppgifter i denna tråd.
Citera
2023-03-11, 14:11
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Om SE kunde hitta på ett alldeles skarpladdat mordvapen ur tomma luften i språnget på Sveavägen och "avsnäsningshämnas" på OP med en improviserad avrättning är det väl egentligen helt i linje med att han också kan ha gissat rätt att polisen på platsen var ointresserade av att ta uppgifter från vittnen?

Det ena är väl inte konstigare än det andra? Sväljer man betet att SE är GM så får man väl inte bita av halvvägs? Grundregeln här måste vara att inte faktagranska en bra historia. SE som vittne är ju inte spännande alls i samma utsträckning nämligen.

Jag undrar också hur han visste det här:
"Och sen så sa han det att han hade varit framme då och tittat och berättade att det vällde fram blod ur munnen och det var lite så där."

Det är alltså sagt till ALG inte ens 20 min efter mordet. Hur kan gm veta att det vällde fram blod ur munnen?

Det kombinerat med vad HO berättar om samma tillfälle.

"Men senare när han, ett par minuter senare när han var mer redlig så att säga så fick jag inte alls det intrycket, att han var en bit ifrån när det hände och han gick fram och tittade vem det var medan de personerna som tog hand om Olof Palme som hade blivit skjuten, hade vänt honom rätt och försökt ge konstgjord andning."

Hur kan gm veta att de har vänt honom och försökt ge konstgjord andning? Det skedde ju medan gm var uppe på åsen och sprang.
Citera
2023-03-11, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Du menar att ingen noterade att de såg de saker du radade upp med SE. De lade det inte på minnet då annat pockade på deras uppmärksamhet.

Jämför med att inget vittne spontant har berättat utan att bli tillfrågad att Dekorima hade rea på vit färg, trots att detta tydligt går att se i deras skyltfönster i bilder från mordplatsen.

SE kunde tydligen gjort sig osynlig (enligt SE-förnekarna) centralt placerad på mordplatsen strax efter skotten och många minuter framåt. SE snubblade nästan på Olof och hjälpte till med livräddande åtgärder på Olof fast de andra inte såg eller hörde honom alls, pratade med Lisbet som ingen annan klarade av t ex polisen Gösta S pga att hon var svårt chockad och hysterisk m.m. Sannolikt? Nej.
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2023-03-11 kl. 14:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in