2023-03-11, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Du har inte mer fakta än någon annan av oss
Skriv att det är din teori och inte fakta
Och känns det solklart för dig
hur allt gick till så lämna tråden och låt andra som är tveksamma få diskutera här utan er som bevakar här som poliser så fort någon vill ventilera sina frågor och tankar runt fallet så är ni här och tillrättavisar dem
Fast det finns ju både fakta och faktabaserade indicier som tyder på självmord. I betydligt högre utsträckning än mord. Jag har hittills inte sett ett enda "bevis" eller fakta som tyder på mord.
Och då blir det ju i regel mest bara spekulationer, teorier och fantasier. Jag personligen har ingenting alls emot att diskutera. Men man måste ju komma med något konkret som bygger på en grund av indicier åtminstone. Men ingen av dom som inte tror på självmord har kunnat leverera någonting alls. Och då är det klart att vi som tror annat överröstar med den (lilla) fakta vi har. I synnerhet när argumenten i regel bara är känslobaserade. "han var snygg och fin, hade ett bra jobb, hans mamma älskade honom. Så då är han mördad". Typ...
Citera
2023-03-11, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NykterAsiat
Fast det finns ju både fakta och faktabaserade indicier som tyder på självmord. I betydligt högre utsträckning än mord. Jag har hittills inte sett ett enda "bevis" eller fakta som tyder på mord.
Och då blir det ju i regel mest bara spekulationer, teorier och fantasier. Jag personligen har ingenting alls emot att diskutera. Men man måste ju komma med något konkret som bygger på en grund av indicier åtminstone. Men ingen av dom som inte tror på självmord har kunnat leverera någonting alls. Och då är det klart att vi som tror annat överröstar med den (lilla) fakta vi har. I synnerhet när argumenten i regel bara är känslobaserade. "han var snygg och fin, hade ett bra jobb, hans mamma älskade honom. Så då är han mördad". Typ...
Om han ville begå självmord tå tar han väl en piller eller skjuter sig själv hemma han är ändå militär och har tillgång till skjutvapen, eller så hänger han sig bara enkelt eller kanske till och han kunde gå kriga och dö i krig om han så gärna ville dö. Att gå tillskogen med jognings kläder och spränga sig själv och allt det där. Och varför skrev han inget brev eller så. Det här svensk underrätlsetjänst och det förstår jag av att de har gjort en så jävligt enkel grej till en soppa de har dödat han spräng han tagit hans huvud allt det här bara för att förvirra
Citera
2023-03-11, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alarmmaa
Om han ville begå självmord tå tar han väl en piller eller skjuter sig själv hemma han är ändå militär och har tillgång till skjutvapen, eller så hänger han sig bara enkelt eller kanske till och han kunde gå kriga och dö i krig om han så gärna ville dö. Att gå tillskogen med jognings kläder och spränga sig själv och allt det där. Och varför skrev han inget brev eller så. Det här svensk underrätlsetjänst och det förstår jag av att de har gjort en så jävligt enkel grej till en soppa de har dödat han spräng han tagit hans huvud allt det här bara för att förvirra
Och du gjorde exakt det jag skrev är dåligt att göra om man vill ha en saklig diskussion. Och samtidigt våldtar du svenska språket på ett sätt som får vem som helst att kräkas.
Citera
2023-03-11, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Dom som tänker själva vet att det inte finns något att diskutera då bevisen pekar på självmord… därför har dom lämnat tråden…
Ja, Eller kanske för att vissa här inne för någon slags känslomässig argumentation vilken är helt omöjlig att diskutera med. Jag har inget emot att folk bollar saker, men sjukt frustrerande när man bygger sina argument på känslor, antagande och gissningar. Som dessutom inte stämmer..
Citera
2023-03-11, 14:26
Medlem
Citat:
Och du gjorde exakt det jag skrev är dåligt att göra om man vill ha en saklig diskussion. Och samtidigt våldtar du svenska språket på ett sätt som får vem som helst att kräkas.
Varför är du sur? Jag är från brazil, och har absolut ingen talang i svenska språket. Delade bara det som JAG får ut utav allt.
Citera
2023-03-11, 14:41
Medlem
Frammes avatar
Jag kan inte släppa Deniz. Det är något som ger mej kalla kårar i det här. Några som skrivit här är en och samma person enligt mej och är inblandad på ett eller annat sätt. Jag tror absolut inte på självmord. Fråga inte något. Det här är min åsikt.
Citera
2023-03-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ja, Eller kanske för att vissa här inne för någon slags känslomässig argumentation vilken är helt omöjlig att diskutera med. Jag har inget emot att folk bollar saker, men sjukt frustrerande när man bygger sina argument på känslor, antagande och gissningar. Som dessutom inte stämmer..
Återigen håller jag med dig.. jag har heller inget emot att diskutera saker.. tvärtom tycker jag att det är bra med olika åsikter.. olika åsikter skapar framgång och nya vägar… men det blir marigt när andra skribenter inte tar till sig fakta…

Ex..

”huvudet är av, han blev halshuggen”….ja, huvudet är av för han hade pentyl runt halsen… men trots det envisas många med att han blev halshuggen…

”Han är så snygg och snygga killar tar inte livet av sig”… det argumentet spyr jag på snart…

”DA var en hemlig agent” … hemliga agenter hänger inte på sociala medier och han hade inte den utbildningen… hur många gånger har inte ni och andra i tråden förklarat vad DA hade för uppgifter… han var bra på det han gjorde men han var ingen superhjälte…

Lite svårt att föra en diskussion då…
Citera
2023-03-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Jag kan inte släppa Deniz. Det är något som ger mej kalla kårar i det här. Några som skrivit här är en och samma person enligt mej och är inblandad på ett eller annat sätt. Jag tror absolut inte på självmord. Fråga inte något. Det här är min åsikt.

He he… du kan inte mena allvar… tror du på allvar att någon här i tråden är inblandat i ”mordet” på DA 😁
Citera
2023-03-11, 16:10
Medlem
Frammes avatar
Det menar jag. Om man läst tråden från början, som jag, så finns det många frågetecken om vissa som skrivit här.
Citera
2023-03-11, 17:02
Medlem
Citat:
Det menar jag. Om man läst tråden från början, som jag, så finns det många frågetecken om vissa som skrivit här.
He he… du slog precis Anedin i att skriva det mest idiotiska inlägget i tråden 😁 …
Citera
2023-03-11, 17:06
Medlem
Frammes avatar
Ja du, ingen kommentar här inte. En del av oss som har hängt med hela tiden, vi har våra egna åsikter i det här fallet. Skumt, mycket skumt.
Citera
2023-03-11, 17:17
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ja du, ingen kommentar här inte. En del av oss som har hängt med hela tiden, vi har våra egna åsikter i det här fallet. Skumt, mycket skumt.

Nu när vi har facit i hand - nämn en enda sak som är skumt då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in