2023-03-10, 21:24
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Fattigmansko= get.

Inte Viktor som hittat på, det står i Bondepraktikan och har varit en fråga i Tinget. Tror det var mellan Tora och Christoffer.
Nu minns jag, tack

Jag krälar i stoftet efter att ha blivit ägd av bondfångaren Victor
2023-03-10, 23:13
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRocks
Spelar man falskt då är man ej någon värdig vinnare. Bara fegisar som paktar. Många vill ha ut Sebbe, då han är den falskaste i årets säsong. Sebbe är också den falskaste i Farmens historia!

Farmen 2021 då Daniel Tholén vann, den mest värdiga vinnaren! Han är äkta, han sysslade aldrig med fulspel, falskspel & paktande. Många som försökte få ut Danne, han spöade alla som han tävlade mot.

Jag har ej intresse av pensionärprogram. Behåll dessa för dig själv, eller gå in i rätt tråd!
Bättre du håller dig till att diskutera Farmen i denna tråd.

Ja Sebbe måste vara den falskaste. Tycker han är en vidrig människa och alla borde se igenom den lismande f-knoppen. En fegis som gjort allt för att slippa tinget och ställer in sig hos alla.
Hoppas varken hutten eller Nebil vinner.
2023-03-10, 23:16
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
Farmen instagram/Facebook sidor la nyss ut en bild på vem som förlorar tinget nu på på söndag med texten

"känslan när du tror att du har åkt ut men det visar sig att du är klar för final veckan"

Tog ca 5 minuter så var båda inläggen borttagna

Du kan skriva det med spoiler och dela med dig 😁
2023-03-11, 00:06
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg

….

Kan någon förklara vad en fattigmansko är? förresten, en av Victors smarta nyord

Fattigmansko är ett bra namn på getter. De är nämligen betydligt billigare i drift än kor, de äter nästan vad som helst, kvistar, mossa, löv, ogräs och en massa annat, och de klarar kyla bättre än kor. Skinnet är smidigt och starkt och används ofta till handskar, kläder o vissa möbler. Getmjölk är mer lättsmält än komjölk och den går också utmärkt att göra messmör och ost (t.ex chèvre) av. Getkött går bra att äta med rätt tillagning.
2023-03-11, 00:43
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Bordets tre sk ben var helt fantastiska....Weltklasse!!!

Klockren analys
2023-03-11, 01:01
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Nebil såg till att Sebbe fick komma in i VENS pakten som till en början bara var VEN. Men varken Sebbe eller Nebbe hade någon lojalitet mot Viktor och Eddie och de bildade även ytterligare en pakt samtidigt, med sandrorna. NSSS, numera NSS.

Samtidigt hade Sebbe också en pakt med Karin mfl. Oklart om Nebba var med i den också.

Under första halvan av säsongen hade jag ett positivt intryck av Nebbe. Han höll sig väl med alla. Han höll en tillräckligt låg profil för att inte upplevas som ett hot samtidigt som han nog skulle ha chans mot vem som helst av de andra i kamper i såväl styrka som skicklighet och kunskap.

Men i samband med att Asiatou, Artin och Rickard C kom in så sprack den där fasaden lite. Tack vare den totalt blåste Rickard och den passive Artin blev Nebba storbonde. Och sedan dess har han mer och mer framstått som att han spelar i samma liga som Sebbe när det gäller att vara en ful fisk.

Hade varit underbart att se båda deras miner om Viktor blir årets Farmare.

Med andra ord är nog den mest drivna paktaren Nebba av det du har skrivit - något iaf jag tycker.

Ska bli riktigt kul att få se de andras miner när Victor knallar in på Farmen igen - den de allra mest ville ha ut
2023-03-11, 01:22
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
Farmen instagram/Facebook sidor la nyss ut en bild på vem som förlorar tinget nu på på söndag med texten

"känslan när du tror att du har åkt ut men det visar sig att du är klar för final veckan"

Tog ca 5 minuter så var båda inläggen borttagna

Ja nebba såg det spåkulan torsdags så ingen hemlighet direkt. Aah missade biten med bild på personen. Fyfan vad tv4 är värdelösa.
2023-03-11, 01:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Tänker på mina gamla lärare som blev mordhotad, fick punkterade däck, barnen mordhotade osv för att han var vargvurmare.
Visade det sig vara en rullstolsbunden man i Uppsala som stog för allt det hatet, utan nån egentlig anledning.

Vadå utan anledning, han var ju vargvurmare?
2023-03-11, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Funkar ännu för mig!
Testa uppdatera sidan.

Funkar igen, av nån anledning var det enbart TV4 Play som inte fungerade.
2023-03-11, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Just det..glömde tala om att jag sökte till just Farmen för sisådär några år sedan och blev antagen.
Tackade nej. Varför då undras det kanske. Jo, för att jag vägrade gå med på TV4:s avtal. Jag är nämligen inte penningkåt.
Utan väldigt smart. Så smart att jag t om skulle kunna lära mej Bondepraktikan utantill och då skulle Sebbe inte haft en chans. Självgod som han är. Over and out!

😯 Nu blev jag nyfiken! Har själv tänkt söka, du får gärna skicka PM om avtal etc!

OnT: Är "Bondepraktikan" som TV4 kör med allmänt vedertagen eller? Så löjligt enkel random kunskap ändå, och varför isf lär man sig den inte utantill och baklänges INNAN man söker till Farmen?
2023-03-11, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
”Spelar man falskt” yada yada yada. Vilka små snöflingor tråden befolkas av.

Alla som är med på Farmen har garanterat sett flera säsonger av Farmen. Alla vet att det paktas och att man ska vara försiktig med att tro på allt folk säger. Det tillhör tävlingen. Paktande är inte fulspel. Fulspel är när man mobbar folk eller som Viktor lurar i nån att man är kär i den.

Paktandet gör att alla har chans att vinna, även äldre, fysiskt svaga osv. Paktande kan ses som en taktik som jämnar ut oddsen mellan de som aldrig skulle ha en chans att vinna om de måste vinna i fysiska kamper och de som har förutsättningarna att vinna fysiska kamper. Hur ska man annars jämna ut oddsen mellan deltagarna?

Så i princip säger du att tex en rullstolsburen som aldrig skulle ha en möjlighet till att ta hand om en farm på egen hand, skulle kunna vinna värdigt genom enbart paktande och teoretisk kunskap? Ska Farmen avgöras medelst personliga assistenter då, som sköter djuren, vedhuggning, byggnationer av diverse etc etc? Bara undrar..
2023-03-11, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja Sebbe måste vara den falskaste. Tycker han är en vidrig människa och alla borde se igenom den lismande f-knoppen. En fegis som gjort allt för att slippa tinget och ställer in sig hos alla.
Hoppas varken hutten eller Nebil vinner.

Att ingen där ser igenom hans äckligt falska fasad är för mig obegripligt!
Grosshandlaren går mig på nerverna så till den milda grad att jag spolar förbi hans synkar. Jag dagdrömmer om att vara där i Tinget och sopa golvet med hans feta lekamen i Säcken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in