2014-12-05, 18:52
Medlem
Citat:
Att Peter LeMarc är profet i hemstaden råder det inget tvivel om. Kön ringlade lång när han, tillsammans med fotografen Jan Nordström, signerade böcker på Akademibokhandeln i Oden i kväll.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/...-traffade-fans
Citera
2014-12-06, 01:22
Medlem
Mr.Swedens avatar
Är en av stadens före detta busschufförer. Har sett både större och mindre begåvningar passera revy. En del i en nedlagd mjölkbutik i kråkestan. Lidandet. Alltid tungt. Men. För vissa en förutsättning för skapandet.
Citera
2014-12-06, 11:57
Medlem
Har för mig att han har myelom, men kan inte hitta nåt som styrker det. Nån som vet?
Citera
2023-03-10, 13:51
Medlem
Peter LeMarc drabbad av stroke.

Den folkkäre artisten Peter LeMark skriver själv på sin Instagram att han drabbades av en stroke för sex veckor sedan. ”Enligt min journal är det en vänstersidig occiptal stroke. En propp har hindrat syresättning i en del av vänster bakre hjärna där celler dött, just i syncentrat”, skriver han via skvallerpressen.
Citera
2023-03-10, 14:17
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveavegen

Den folkkäre artisten Peter LeMark skriver själv på sin Instagram att han drabbades av en stroke för sex veckor sedan. ”Enligt min journal är det en vänstersidig occiptal stroke. En propp har hindrat syresättning i en del av vänster bakre hjärna där celler dött, just i syncentrat”, skriver han via skvallerpressen.

Han har ett tungt liv och mycket skit tycks drabba honom och hans närmaste.
Älskar hans musik och hoppas han orkar ta sig tillbaka igen och släppa något nytt framöver.
Citera
2023-03-10, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Han har ett tungt liv och mycket skit tycks drabba honom och hans närmaste.
Älskar hans musik och hoppas han orkar ta sig tillbaka igen och släppa något nytt framöver.

Verkligen tufft, både han o frun, bra låtskrivare, sköna låtar.

Denna konsert var man o såg på Skeppsholmen.
https://www.youtube.com/watch?v=f_Ffj5Ux6Pw
Citera
2023-03-10, 14:28
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Verkligen tufft, både han o frun, bra låtskrivare, sköna låtar.

Denna konsert var man o såg på Skeppsholmen.
https://www.youtube.com/watch?v=f_Ffj5Ux6Pw

Han själv har aldrig gillat att spela live och jag har tyvärr aldrig sett honom live. Hans texter och musik känns inte som den typiska livekonserten men jag kan ha fel. Hade gärna kunnat tänka mig se honom med bara ett piano och njuta av hans musik.

Hoppas iallafall att du är nöjd.
Citera
2023-03-10, 15:00
Medlem
Citat:

Fan vad tråkigt att höra. En av Sveriges bästa artister och soul-röster. En svensk legend. Missade avskedsspelningarna 2007, var ju omöjligt att få tag i biljett. Hoppades på att han på nåt sätt ändå skulle göra några definitivt sista konserter, men det är uteslutet nu. Hoppas verkligen att han repar sig och får synen tillbaka.
Citera
2023-03-10, 15:12
Bannlyst
Citat:

Hade han kavlat upp månne
Citera
2023-03-10, 15:31
Medlem
Neeeej!!
Citera
2023-03-11, 11:35
Medlem
Sladdersnoks avatar
Han gick ut för många år sedan å berättade omsin sociala fobi
Citera
2023-11-15, 19:12
Medlem
Har lyssnat på honom sedan -86. Otroligt bra musiker och 100% genuin i allt han gör. Hans musik kan verkligen få svarta dagar att bli ljusa! Hoppas han får ordning på stroken! 👊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in