2010-08-03, 12:56
Medlem
Mazeppas avatar
http://hd.se/noje/2010/08/03/peter-lemarc-staller-in-turne-2/

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article7563200.ab
Citera
2010-08-03, 13:00
Medlem
rosa_humlas avatar
Inte döende, men lite sliten känslomässigt:

http://www.lemarc.se/nyheter.php

Nyheter
3 augusti 2010
PETER LEMARC STÄLLER IN HÖSTENS TURNÉ
Vi har idag fått det tråkiga beskedet att Peter LeMarcs samtliga konserter i höst ställs in. Köpta biljetter återlöses på resp. inköpsställe.

Peter LeMarc hälsar;

"I november förra året fick jag ett oväntat och svårt besked. Jag hade cancer. En framgångsrik behandling genomfördes i december och januari. Allt gick väldigt fort. Jag tror inte riktigt att mina känslor hängde med.

Höstens turné var redan planerad. Jag tog ändå beslutet att den skulle genomföras som avtalat.

Under sommaren började alla konsekvenser, tankar och känslor kring sjukdomen hinna ifatt mig. Jag lider sedan många år av scenskräck, något jag dock med framgång lyckades bemästra under turnén 2007. Men denna gång blev uppgiften mig övermäktig. Jag har hoppats in i det längsta att kunna genomföra höstens konserter, men kommit fram till att det bara inte går. Efter det som hänt är jag inte i mental eller känslomässig form för det - även om jag, för närvarande, är fysiskt frisk och återställd. Det var ett tungt beslut att ta, men det enda tänkbara för mig.

Jag vill be alla er som köpt biljetter och sett fram emot konserterna om förlåtelse. Och förståelse.

Jag hoppas att vi ses på någon konsert i framtiden. "
Citera
2010-08-03, 17:24
Medlem
Roflsteins avatar
Min mamma kommer bli galen som köpte biljetter av någon skum internet sida.

Tråkigt.
Citera
2010-08-03, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roflstein
Min mamma kommer bli galen som köpte biljetter av någon skum internet sida.

Tråkigt.
Oj,jag tycker synd om din mamma.......Men å andra sidan så är det ju lite synd om Peter ochså,eller hur..?
Citera
2010-08-03, 21:16
Medlem
Det står inte ett ord om att han är döende, vad jag kan se.
Citera
2010-08-05, 19:32
Medlem
Vänlighetens avatar
Peter LeMarc är en supertrevlig kille som har extremt höga krav på sig själv.
Citera
2010-08-05, 23:18
Medlem
MajorMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänligheten
Peter LeMarc är en supertrevlig kille som har extremt höga krav på sig själv.
Absolut, och när han väl övervunnit sin scenskräck så kommer cancern som på beställning. Livet grinar illa mot Peter tyvärr. Får hoppas att han tillfrisknar psykist också så att han kan få många glada år framöver - det är han värd.
Citera
2011-07-04, 15:55
Bannlyst
Nå. Hur går det för karlen? Är han på benen?
Citera
2011-07-18, 22:05
Medlem
rosannah1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OBSklass
Nå. Hur går det för karlen? Är han på benen?

Hörde senast idag ifrån väldigt pålitliga källor att det tyvärr ser väldigt, väldigt illa ut.
Citera
2011-08-23, 00:50
Medlem
Jag hoppas att Rosanna1 har fel. Hoppas verkligen Peter LeMarc återhämtar sig och får ge sig ut på turné igen. Han hade ju precis kommit över scenskräcken, fan att jag inte fått se honom live.
Citera
2011-08-23, 08:37
Medlem
Sigge skoogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosannah1
Hörde senast idag ifrån väldigt pålitliga källor att det tyvärr ser väldigt, väldigt illa ut.
Jag tycker att han ser fräsch ut dom gånger jag har sett/träffat och morsat på honom! dessutom håller han på med en ny skiva med 14 låtar!

Så din källa vet jag inte om jag skall tro på
Citera
2011-08-26, 21:37
Medlem
Bra att han är igång och jobbar. Världen behöver alla LeMarc-låtar den kan få.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in