2023-03-09, 20:16
Medlem
vaginalprolapss avatar
jag blev precis tipsad om engångsvapes med HHC ifrån partybolaget.
är det någon som testat dessa?
ger det utslag vid eventuellt piss/blodprov?

mvh. vaginal
Citera
2023-03-09, 23:28
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Är det? HHC alltså? Vet bara Eurpadomstolen uttalat sig om CBD?
Skulle uppskatta en länk väldigt mycket. Inte för att ifrågasätta dig utan för att det vore väldigt fint om det var så.

Har ingen länk, har bara sett folk skriva det här på flashback.

Någon annan får fixa länk.
Citera
2023-03-10, 10:02
Medlem
FoxHounds avatar
Förbjuder dom det över en natt, eller brukar det ta ett par månader innan lagen träder i kraft? Tänker om man hinner köpa ett par och bunkra isåfall
Citera
2023-03-10, 10:09
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Förbjuder dom det över en natt, eller brukar det ta ett par månader innan lagen träder i kraft? Tänker om man hinner köpa ett par och bunkra isåfall

Det är under utredning. Inget vet. Tidigare, med andra substanser, har det både tagit lång tid och kort tid.
Citera
2023-03-10, 10:47
Medlem
vaginalprolapss avatar
Jag såg att någon skrev att dom torskat på hhc på blodprov.
hur ser det ut, det är helt lagligt, då ska du väl ändå inte kunna torska?

Jag beställde precis en vape från partybolaget med amnesia haze 0,5ml
Har någon provat den?

mvh. vaginal
Citera
2023-03-10, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaginalprolaps
Jag såg att någon skrev att dom torskat på hhc på blodprov.
hur ser det ut, det är helt lagligt, då ska du väl ändå inte kunna torska?

Jag beställde precis en vape från partybolaget med amnesia haze 0,5ml
Har någon provat den?

mvh. vaginal

Om du menar den med 75% HHC så tycker jag den är riktigt najs om man blandar med CBD (jag har CBD vape också).
Känns mer i kroppen än huvudet, man blir go som med THC dock inte lika "svängig" och trött i huvudet.
Utan CBD tycker jag att det blir ett stressigt rus, jag blir lixom rastlös fast endast i bröstkorgen av någon konstig anledning...
Citera
2023-03-10, 12:36
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krotzi
Om du menar den med 75% HHC så tycker jag den är riktigt najs om man blandar med CBD (jag har CBD vape också).
Känns mer i kroppen än huvudet, man blir go som med THC dock inte lika "svängig" och trött i huvudet.
Utan CBD tycker jag att det blir ett stressigt rus, jag blir lixom rastlös fast endast i bröstkorgen av någon konstig anledning...

Den här låg på 85%
det låter lite som när jag får i mig för mycket THC. jag får prova den som den är, annars blir det o köpa CBD också.
Citera
2023-03-10, 21:55
Medlem
Testade HHC för första gången idag, tog en 25mg gummibjörn jag fick en av kompis.
Tog den runt 10, kickade nog in som mest runt 11 och det var ett ganska gött high, inte lika bra som THC men fungerade ändå väl. Var ganska nykter kring 15 så inte lika långvarigt som "riktiga" edibles. Ska nog beställa mig hem ett paket själv, hade varit riktigt skönt att ha om man får slut på annat.

Jag har hört att toleransen går upp extremt fort dock, är det någon här som upplevt det?
Citera
2023-03-12, 11:54
Medlem
Lifestealers avatar
Kan intyga att CDB Groups HHC vape ger utslag på THC med ferles nanosticka panel 6, cut-off 50ng/ml.

Tycker HHC är helt ok. Rätt schysst välmående utan tolerans. Det är likt, men är inte lika flummigt som riktig cannabis. Hyffsat klar i huvudet. Känns som en snäll men tråkig sativa. Klenare rus än riktig cannabis, men går absolut att bli bäng på. Speciellt om man drar i sig några fulla bloss. Beställde rs11 och tangerine dream. Blev lite sömnig av rs11, och inget trött alls av tangerine dream. Vet inte om det är placebo eller om jag var trött när jag tog rs11. Annars kändes dom samma. Tangerine dream något lenare för halsen.

Frågan är vad det visar vid en verifiering (analys).
Senast redigerad av Lifestealer 2023-03-12 kl. 12:18.
Citera
2023-03-13, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsstyrelsen
Tro vad ni vill. Jag ångrar att jag tog HHC. Känns exakt som me jwh.
Blir inte ens bäng av HHCPO mixar med HHC-H längre..

Känns inte alls som "jwh"(och alla jwh ämnen fungerade på olika sätt dessutom), du vet inte vad du snackar om om du jämför det med med syntetiska cannabinoider som kan vara dödliga. Helt olika effekter och olika biverkningar. Känner inget beroende av hhc, inget mer än det vanliga milda thcberoendeeffekter. Även efter flera dygn(en helg) känner man noll sug efter det, eller inget svårt att skippa bara sådär vilket aldrig hade funkat med en stark syntetisk cannabinoid där du skulle dräpas i svettningar och avtändning lik dom tyngsta drogerna som funnits.

Snarare dom andra starkare ämnen du använder som förstört din tolerans. Jag får fortfarande effekter från milda cbd produkter efter hhc.
Ingen säger att man inte bör vara försiktig och överkonsumera det.
Men det du sprider låter som nonsens dock. Antingen det eller så är du otroligt känslig. Biverkningar kan också vara väldigt individuella då allas hjärnor ser olika ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Kan du beskriva ruset lite mer ingående på dessa vapes på hemsidan, jämfört med t.ex. andra vapes? Bättre rus eller bara mer potent? Är det olika mellan smakerna? Är ruset ruset likt sativa, hybrid eller indica? Eufori? Avslappnat? Uppliftande? Sömnigt? Har stor erfarenhet av röka, men gillar inte bli så där trippigt bäng med noja av röka med för mycket THC i. Har aldrig provat HHC.

Kan det vara så att namnet på de olika vapesen ska efterblikna ruset av nämnda strains? T.ex. Bubblegum, ska ruset efterlikna just denna strain eller är det bara smaken?

Och en till fråga, är dom 100% THC fria? Står i labbdokumentet att det är mindre THC än Limit of quantitation, LOQ = 0.03 w / w %. Vad betyder det och vad är det för enhet?

Samtidigt står det såhär längst ned på sidan:

Många frågor, tacksam för svar!

Deras hhc verkar ha stor andel av den aktiva isomern, så det känns dospotent och effektivt. Känns snäppet bättre än dom produkter jag testat från annan sida då hhc började dyka upp i Sverige.

Terpenerna efterliknar dom strainsen, men det saknas ju cannabinoidprofilen från det till viss del så man kan inte förvänta sig exakt samma effekter men lite mer likt det. Det blir en lite egen variant då det innehåller hhc + terpener istället för thc+cbd+terpener. Lägger man till CBD och andra ämnen (som kan finnas i dessa olika strains) till hhc så blir det mer likt originalet.

Gillar effekten mest när man blandar en normal mängd CBD ihop med en mindre mängd HHC. Då liknar det mer en mild medicinsk cb, lite mer åt "indica/hybridhållet". Ensamt är det mer likt en stabil sativa utan att bli för skevt.

Undrar om det är CBN som ger falskt utslag om det finns restmängder utav det? Hhc borde inte ge utslag egentligen, och speciellt inte på analys.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2023-03-13 kl. 01:13.
Citera
2023-03-13, 12:54
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Känns inte alls som "jwh"(och alla jwh ämnen fungerade på olika sätt dessutom), du vet inte vad du snackar om om du jämför det med med syntetiska cannabinoider som kan vara dödliga. Helt olika effekter och olika biverkningar. Känner inget beroende av hhc, inget mer än det vanliga milda thcberoendeeffekter. Även efter flera dygn(en helg) känner man noll sug efter det, eller inget svårt att skippa bara sådär vilket aldrig hade funkat med en stark syntetisk cannabinoid där du skulle dräpas i svettningar och avtändning lik dom tyngsta drogerna som funnits.

Snarare dom andra starkare ämnen du använder som förstört din tolerans. Jag får fortfarande effekter från milda cbd produkter efter hhc.
Ingen säger att man inte bör vara försiktig och överkonsumera det.
Men det du sprider låter som nonsens dock. Antingen det eller så är du otroligt känslig. Biverkningar kan också vara väldigt individuella då allas hjärnor ser olika ut.

Deras hhc verkar ha stor andel av den aktiva isomern, så det känns dospotent och effektivt. Känns snäppet bättre än dom produkter jag testat från annan sida då hhc började dyka upp i Sverige.

Terpenerna efterliknar dom strainsen, men det saknas ju cannabinoidprofilen från det till viss del så man kan inte förvänta sig exakt samma effekter men lite mer likt det. Det blir en lite egen variant då det innehåller hhc + terpener istället för thc+cbd+terpener. Lägger man till CBD och andra ämnen (som kan finnas i dessa olika strains) till hhc så blir det mer likt originalet.

Gillar effekten mest när man blandar en normal mängd CBD ihop med en mindre mängd HHC. Då liknar det mer en mild medicinsk cb, lite mer åt "indica/hybridhållet". Ensamt är det mer likt en stabil sativa utan att bli för skevt.

Undrar om det är CBN som ger falskt utslag om det finns restmängder utav det? Hhc borde inte ge utslag egentligen, och speciellt inte på analys.

Håller med om att detta är mycket bättre än gamla spice sorter. Även om ruset känns aningen klenare än riktig cannabis, så är ruset ändå fint och cleant.

Det förklarar saken. Då var det nog inte placebo då. Tyckte dessutom att man blev lite mer bäng av RS11. Kändes lite som extra bodyload. Inte alls lika mysigt som en fet indica, mest lite mer trött bara. Men gillade Tangerine Dream bättre. Smakade bättre, lenare mot halsen, cleanare rus.

Räcker att dra ett fullt bloss utan tolerans tycket jag. Efter ett par dagars rökande har jag fått dubbla dosen. Gillar att lampan tänds när man drar ner det i lungorna och börjar blinka när man fått sig en hit. Tror det tar runt 10 sekunder om man drar hårt. Precis lagom, på gränsen till att man inte hostar. Håller jag nere det djupt i lungorna mer än 3 sekunder efter att jag fått i mig en hit så hostar jag.

Kan vara så att strukturen på någon metabolit är lik THCsyra som ger upphov till positivt resultat?

Det borde inte synas på analys eftersom det inte är olagligt. Dom borde inte leta efter det liksom. Jag testade mig dock här hemma så kan inte följa upp. Jag var 100% ren från THC innan jag rökte HHC.

Står att den är THC fri, men det kanske är 0.2% THC i? Ska göra ett nytt test om några dagar efter några dagars avhållssamhet.

Edit:
Tycker det är lustigt att man inte får disskutera webshoppar här, men samtidigt så finns det reklambanners om dessa här på flashback.
Senast redigerad av Lifestealer 2023-03-13 kl. 13:23.
Citera
2023-03-14, 13:22
Medlem
fjollciggs avatar
Kasst för lungorna?

Citat:
Ursprungligen postat av RuneStaxx
Känns väldigt mysko hur UN rensat bort alla HHC-produkter över en natt.

Min upplevelse av deras destillat är att det verkar skilja sig lite från det man testat från andra källor. Betydligt rivigare i halsen och ger en hosta som inte är av denna värld. Skulle inte förvåna mig om det visat sig vara något vajsing med skiten, eller att någon tagit skada av det, och att de i ren panik tagit bort allt. Antingen det eller att det visat sig innehålla otillåtna mängder THC.

Jag kommer då iaf undvika att beställa ens CBD-produkter från dem i fortsättningen.

Håller med om att UNs produkter var stygga mot halsen, men det verkar gälla allt röka. Jag har precis sugit i mig 1/9 cart jag beställde från (shop står längre bak i tråden). Jag köpte Lemon och Skittles. De smakar gott och går ned utan problem, men nog fan börjar halsen klia över tid

Annars är cartsen super! 99% HHC, påstås det, och ruset är fan starkt. Nästan som riktig feting. Dock kortvarigt, så det går ju åt en halv hylsa per dag för en vrålknarkare som underbecknad

Edit: Ena lungan känns lite knas. Trögandad. Så har jag aldrig känt vid konsumtion av grönt eller bruning. Och då röker jag periodvis enorma mängder, men med HHC behövs bara lite nåt g för att jag ska börja hosta och ifrågasätta mitt bruk.
Senast redigerad av fjollcigg 2023-03-14 kl. 13:27. Anledning: Förtydligande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in