Citat:
Ursprungligen postat av
BorisBalkan
Det första som dör i krig är sanningen. Med det sagt så tar jag alla nyheter om detta krig med en grävskopa salt.
This. Vi vet inte riktigt vad som är sanningen. Allt är mer eller mindre spekulationer. Det finns mest troligen lögner och sanning på bägge hållen, det är väldigt svårt för oss att veta vad som är sant och inte egentligen då Ryssland och Ukraina är väldigt lika länder och typ samma folk också. Blir komplex situation och dom skyller ju på varandra.
Önskar bara att kriget upphörde så vi slipper fler döda, i det stora hela spelar det ingen roll vem som "vinner" egentligen då det kommer krävas rejält med lik för att någon ska segra och eventuellt urartar till ett mycket större förödande krig. Bägge kommer vara större förlorare om dom fortsätter så den ena parten vinner än om dom slutar och gör upp på andra sätt än med mer masslakt.
Citat:
Ursprungligen postat av
WTFSTHLM
Det ryska beteendet är ju efterblivet, det råder det ingen tvekan om. Absolut ingenting verkar genomarbetat i rysk militär, sparka och spring - typ.
Ja dom har säkert gjort massa dumma saker då det är krig, men vi vet ändå inte varför det är som det är rent generellt. Däremot håller jag med om att det var efterblivet att inleda en invasion men att dom skulle göra detta oprovocerat är bs. Allt pekar på motsatsen, att det var otroligt provocerat, även om man inte kan rättfärdiga invasionen med det så bör man ju förstå varför det blev så.
Och ändå så klarar inte Ukraina, väst, Nato av dom?
Kan tänka mig att dom har en del brister (speciellt nu när kriget pågått så länge och man har sanktionerat sönder dom) men att det skulle vara så katastrofalt är förmodligen inget annat än önsketänkande, man sprider mycket propaganda om ryssen tyvärr.
Varför i helvete ska vi med i Nato då?
Inget makes sense i det ni säger, blir väldigt paradoxalt.
Sluta med er ärkefiende bs, detta försummar er realistiska uppfattning av Ryssland. Ni måste släppa detta med att vi en gång varit fiender då vi krigat mot dom. Inget bra kommer ur denna besattheten, ni demoniserar dom och därav så kan ni inte se kriget ur olika perspektiv, utan enbart åt ett extremt håll såsom det inte kan vara på ett annat sätt vilket är osannolikt då media och allt annat är fyllt med vinklade saker och även en del propaganda.
Jag stör mig också på Putin p.g.a. invasionen, men jag vet ju inte sanningen av varför situationen är som den är. Viktigaste är att vi försöker tona ner situationen så det inte urartar, liksom minska dödsfall.
Jag hoppas dom bägge inser att detta inte är hållbart, förstår inte hur medborgarna inte protesterar (vissa gör förmodligen) men dom är nog hjärntvättade dessvärre.