2023-04-29, 14:10
  #1885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Det du påstår stämmer inte, såklart.
Ingen drar plötsligt fram nåt, det är uppgifter som åklagare fått till sig för länge sen.
Det är ju 99% säkert att ryssen gjort det, det är en annan sak att kunna bevisa det till 100%, dessutom samarbetar ju inte ryssland då det ju numera är en skurkstat, som typ Nordkorea.
Lite som våra svenska gängkriminella mördare som drar till Turkiet, alla vet att de är skyldiga men vi kommer inte åt dom, fattar du eller behövs det fler förklaringar?

99% säkert, jo jag tackar, att de bombar sig-själva :-).. Absoluta siffror ökar ju CIA-trollens trovärdighet :-) De upgifter som nu presenteras "plötsligt" till media från Nato har varit ju kända i flera månader.. Det är väl ganska uppenbart för den normalbegåvade att man vill styra diskussionerna från allt annat än att bevisa vem den uppenbara terrorist-aktören är i detta fall, när man kommer med en den ena absurda "teorin" utan motiv efter den andra efter seriösa journalist-gräv som t.ex. Seymour Hersh, https://www.theweek.in/news/world/2023/02/09/pulitzer-prize-winning-journalist-claims-us-behind-nord-stream-pipeline-blast.html
Citera
2023-04-29, 14:15
  #1886
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
99% säkert, jo jag tackar :-).. Absoluta siffror ökar ju CIA-trollens trovärdighet :-) De upgifter som nu presenteras "plötsligt" till media från Nato har varit ju kända i flera månader.. Det är väl ganska uppenbart för den normalbegåvade att man vill styra diskussionerna från allt annat än att bevisa vem den uppenbara terrorist-aktören är i detta fall, när man kommer med en den ena absurda "teorin" utan motiv efter den andra efter seriösa journalist-gräv som t.ex. Seymour Hersh, https://www.theweek.in/news/world/2023/02/09/pulitzer-prize-winning-journalist-claims-us-behind-nord-stream-pipeline-blast.html
Varsågod!

Uppgifterna har varit kända av åklagare i fallet , det är fakta.
Hersh? han har inget att komma med, bara antydningar utan preciserade källor, helt meningslös " journalistik ".

Cia-troll? Och sen kallar du dig normalbegåvad? kanske normal efter er standard, här i väst ses du som lågbegåvad.
Citera
2023-04-29, 14:25
  #1887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Varsågod!

Uppgifterna har varit kända av åklagare i fallet , det är fakta.
Hersh? han har inget att komma med, bara antydningar utan preciserade källor, helt meningslös " journalistik ".

Cia-troll? Och sen kallar du dig normalbegåvad? kanske normal efter er standard, här i väst ses du som lågbegåvad.

Att skydda källor har blivit viktigare och viktigare för Journalister när det statueras exempel till höger och vänster för visselblåsare.

Åklagare??? Är du sann.. detta är ju inte ens en seriös internationell utredning med alla resurser inblandade.. Ren j-vla propaganda hittills i våra media.. Du verkar vara en del av den :-)
Citera
2023-05-03, 19:54
  #1888
Medlem
Praisethesuns avatar
https://www.svtplay.se/video/eroaw7G/uppdrag-granskning-skuggkriget/3-kampen-om-sanningen?info=visa

Självklart visar det sig högst troligt vara Ryssarna..

Journalisterna teoriserar gällande anledningen. En trolig del-teori är att Ryssjävlarna vill skapa kaos och så misstro för att världen inte ska ena sig och kräkas på Ryss-landet. Jävla sopor

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/avslojar-ryska-spokskepp-vid-nord-stream-fram-till-fem-dagar-fore-sabotaget

Ja man kan väl dra slutsatser från detta.
__________________
Senast redigerad av Praisethesun 2023-05-03 kl. 20:00.
Citera
2023-05-03, 19:56
  #1889
Avstängd
Wolfgang Hansson på Aftonbladet har en mer realistisk bild:
"Trots nya bevisen – omöjligt säga vem som låg bakom attentatet"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/eJyAQy/inga-bevis-ar-sa-starka-att-de-kan-losa-mysteriet-bakom-nord-stream-attentatet
Citera
2023-05-03, 20:10
  #1890
Medlem
Praisethesuns avatar
Så för att klargöra hur nära de två Ryska skeppen låg (varav ett har ubåtskapabilitet); Det ena skeppet var parkerat rakt ovanpå platsen för ena Nordstream-explosionen. Det stod helt still, inget kölvatten enligt satellitbilder. Det andra var parkerat 2 km ifrån den andra platsen för explosionen. De båda skeppen hade aldrig varit där innan. Man har alltså följt de båda skeppens rutter med radio och satellit och gått tillbaka i tiden och följt deras normala rutter.
Citera
2023-05-03, 22:58
  #1891
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praisethesun
Så för att klargöra hur nära de två Ryska skeppen låg (varav ett har ubåtskapabilitet); Det ena skeppet var parkerat rakt ovanpå platsen för ena Nordstream-explosionen. Det stod helt still, inget kölvatten enligt satellitbilder. Det andra var parkerat 2 km ifrån den andra platsen för explosionen. De båda skeppen hade aldrig varit där innan. Man har alltså följt de båda skeppens rutter med radio och satellit och gått tillbaka i tiden och följt deras normala rutter.

Låter som nya uppgifter för tråden. Vad jag har sett så har det du säger inte framgått av några källor som länkats tidigare. Där har det bara stått "i närheten", utan några vidare detaljer.

Med tanke på det så kanske vi kan få be dig om en källa?
Vågar man gissa att du fått detta från nån OSINT-outfit typ Bellingcat?
__________________
Senast redigerad av RustyShackleford 2023-05-03 kl. 23:01.
Citera
2023-05-04, 00:32
  #1892
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praisethesun
Så för att klargöra hur nära de två Ryska skeppen låg (varav ett har ubåtskapabilitet); Det ena skeppet var parkerat rakt ovanpå platsen för ena Nordstream-explosionen. Det stod helt still, inget kölvatten enligt satellitbilder. Det andra var parkerat 2 km ifrån den andra platsen för explosionen. De båda skeppen hade aldrig varit där innan. Man har alltså följt de båda skeppens rutter med radio och satellit och gått tillbaka i tiden och följt deras normala rutter.
Jag tycker vi ska följa ryzzlands råd nu och tillsätta en FN- utredning , steg 1 ge dem den här informationen....
Sätt en kines som ordförande.
Citera
2023-05-04, 02:26
  #1893
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Jag tycker vi ska följa ryzzlands råd nu och tillsätta en FN- utredning , steg 1 ge dem den här informationen....
Sätt en kines som ordförande.

"Informationen" är pytt-i-panna lagad från gammal skåpmat.
Citat:
A Russian navy vessel specialising in submarine operations was photographed near the sabotaged Nord Stream gas pipelines just prior to the mysterious September blasts, according to the Danish daily newspaper Information.

The prosecutor leading Sweden’s investigation into the sabotage confirmed the existence of the hitherto publicly unknown photographs.

“I’m aware of the information from before … This is not new information to us,” Mats Ljungqvist said on Friday.
https://www.theguardian.com/world/2023/apr/28/russian-navy-vessel-seen-near-nord-stream-pipelines-days-before-blasts

Eftersom Sveriges utredning, med detta i bagaget, ändå inte lyckades peka ut vem som utförde sprängningen så kan man lugnt utgå ifrån att informationen är värdelös. Detta är prima exempel på "bread and circuses" för att distrahera den genomsnittlige låg-info mediekonsumenten.
Citera
2023-05-04, 08:32
  #1894
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praisethesun
Så för att klargöra hur nära de två Ryska skeppen låg (varav ett har ubåtskapabilitet); Det ena skeppet var parkerat rakt ovanpå platsen för ena Nordstream-explosionen. Det stod helt still, inget kölvatten enligt satellitbilder. Det andra var parkerat 2 km ifrån den andra platsen för explosionen. De båda skeppen hade aldrig varit där innan. Man har alltså följt de båda skeppens rutter med radio och satellit och gått tillbaka i tiden och följt deras normala rutter.

Och detta menar du betyder att de ryska skeppen sänkte ned bomber som de detonerade några dagar senare?
Citera
2023-05-04, 09:11
  #1895
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
"Informationen" är pytt-i-panna lagad från gammal skåpmat.

https://www.theguardian.com/world/2023/apr/28/russian-navy-vessel-seen-near-nord-stream-pipelines-days-before-blasts

Eftersom Sveriges utredning, med detta i bagaget, ändå inte lyckades peka ut vem som utförde sprängningen så kan man lugnt utgå ifrån att informationen är värdelös. Detta är prima exempel på "bread and circuses" för att distrahera den genomsnittlige låg-info mediekonsumenten.

Informationen värdelös? 3 ryzka specialfartyg var på platsen , en plats där de aldrig observerats tidigare... Hahahaha, du är en pajas av 1a graden.
__________________
Senast redigerad av GustavAnder 2023-05-04 kl. 09:16.
Citera
2023-05-04, 09:29
  #1896
Medlem
rex144s avatar
Det är nu bevisat att de ryska militära specialfartyg som har ombord miniubåtar varit där.

Men det är ingen nyhet för mig, Ryssland är en skurkstat som styrs av fd KGB officer.
Detta är en klassisk sovjetisk metod att höja insatsen och förvirra. Putin visste att den nya gasledningen Nordstream II kommer aldrig öppnas och att det politiska trycket på Tyskland att stoppa importen av rysk gas är enormt och tilltagande.
Nya sanktionspaket skulle genomröstas av EU.

Putin med denna sprängning av gasledningar uppnådde fyra syften:

1. Putin visade handlingskraft istället för att vända på EU-s importstopp.
2. Sprängningen skapade panik på olje och gasmarknaden och priserna gick upp vilket gynnade Ryssland och satte ännu mer press på EU-länder.
3. Sprängningen av Nordstream kan jämföras med Cortes som brände sina skepp, Putin på det sättet skyddade sig från palatskupp... det finns ingen återvändo, kriget mot Ukraina ska fortsätta.
4. Sprängningen är tänkt att ha som förevändning för framtida sprängningar av gasledningar som går från Norge till UK, Tyskland och Polen samt elkablar och internetkablar på havsbotten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in