Citat:
Ursprungligen postat av
Praisethesun
Så för att klargöra hur nära de två Ryska skeppen låg (varav ett har ubåtskapabilitet); Det ena skeppet var parkerat rakt ovanpå platsen för ena Nordstream-explosionen. Det stod helt still, inget kölvatten enligt satellitbilder. Det andra var parkerat 2 km ifrån den andra platsen för explosionen. De båda skeppen hade aldrig varit där innan. Man har alltså följt de båda skeppens rutter med radio och satellit och gått tillbaka i tiden och följt deras normala rutter.
Låter som nya uppgifter för tråden. Vad jag har sett så har det du säger inte framgått av några källor som länkats tidigare. Där har det bara stått "i närheten", utan några vidare detaljer.
Med tanke på det så kanske vi kan få be dig om en källa?
Vågar man gissa att du fått detta från nån OSINT-outfit typ Bellingcat?