Citat:
Ja du, det kan man ju undra...man kan ju också undra vilka som är så blåsta att de fortsätter upprepa gammalt nonsens...
"Eller om modern är framstående på manipulation och kanske lögn..."
(FB) Konservatism och familj - En samlad diskussion
"Eller om modern är framstående på manipulation och kanske lögn..."
(FB) Konservatism och familj - En samlad diskussion
Menar Du att det är osant att kvinnor stundom ljuger och manipulerar?
Citat:
Det var inget argument i sig Uven utan ett exempel på "dåligt" moderskap, som ligger som grund till mitt argument att det kan vara lika "farligt" påtvinga kvinnor oönskat moderskap samt dåliga villkor för detsamma som nått slags straff....för att man blir tvingad...(fan så absurt i sig). som alltså är vad din politik går ut på...
Tvinga och sen straffa de som tvingas extra mycket om de blir tvingande i omöjliga livssituationer...
Farligt moderskap, något du hävdar alltså inte skulle existera utan enkom dåligt faderskap.
Jag kan ge dig hundratals liknande exempel från nutid och historien...änglamakerskor, kvinnor som dumpat/ dumpar sina nyfödda levande i gödselstackar, i sopptunnor, på gatan etc etc.
Desperata människor tar till desperata åtgärder Uven.
Så jättebra idé! garantera desperation hos människor så som du vill.
Tvinga och sen straffa de som tvingas extra mycket om de blir tvingande i omöjliga livssituationer...
Farligt moderskap, något du hävdar alltså inte skulle existera utan enkom dåligt faderskap.
Jag kan ge dig hundratals liknande exempel från nutid och historien...änglamakerskor, kvinnor som dumpat/ dumpar sina nyfödda levande i gödselstackar, i sopptunnor, på gatan etc etc.
Desperata människor tar till desperata åtgärder Uven.
Så jättebra idé! garantera desperation hos människor så som du vill.
Du anför ett anekdotiskt undantag. Statistiken visar tveklöst att män är överrepresenterade som farliga, motvilliga fäder.
Citat:
Ja, Sverige har ju gott om fängelseplatser, så gott om dem att vi lätt kan spärra in typ halva befolkningen.
Vore ju en strålande förbättring av Sverige.
Vore ju en strålande förbättring av Sverige.
Fängelseplatser kan tillskapas tämligen billigt, t ex medelst containrar för de värsta kriminella. Vanliga fängelseplatser blir därmed lediga för andra.
Citat:
Vi med liberala värderingar har en humanistisk människosyn som värderar människan och inte "egenskaper" eller "gärningar".
För oss så går alltså enkom folk före i vårdkön om de har mest behov av vård.
För oss så går alltså enkom folk före i vårdkön om de har mest behov av vård.
Jag tänker annorlunda - känns detta igen?
"I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the colour of their skin but by the content of their character."
Citat:
Hört talas om läkaretik?
"Läkaren ska aldrig frångå principen om människors lika värde och aldrig utsätta en patient för diskriminerande behandling eller bemötande."
https://slf.se/rad-och-stod/etik/lakarforbundets-etiska-regler/
"Läkaren ska aldrig frångå principen om människors lika värde och aldrig utsätta en patient för diskriminerande behandling eller bemötande."
https://slf.se/rad-och-stod/etik/lakarforbundets-etiska-regler/
Ja, och jag finner denna bristfällig, av skäl som jag anfört.
Citat:
Nä ni sysslar mest med att försöka hunsa andra.
och när ni stöter på rationella argument som motbevisar era, så låtsas ni som det regnar.
och när ni stöter på rationella argument som motbevisar era, så låtsas ni som det regnar.
Ingalunda. Jag har besvarat alla "argument" Du kommit med.
Citat:
Det är ingen som påstår att dålig ekonomi leder till kriminalitet!
Det man säger är att dålig ekonomi, samt socialt sämre villkor...som dålig ekonomi kan leda till...
är en riskfaktor för kriminalitet.
Så är även könet man, som i sin tur beror på manlig biologi ( med sämre konsekvenstänk som ung och större riskbenägenhet generellt) som i kombination med manlig könsroll leder till rejält större överrepresentation inom just kriminalitet än för kvinnor.
samt säkert åtskilliga andra faktorer.
men fakta kvarstår...socioekoniomiska dåliga villkor ÄR en riskfaktor.
Och det är en av riskfaktorerna som samhället lättast kan jobba med.
Det man säger är att dålig ekonomi, samt socialt sämre villkor...som dålig ekonomi kan leda till...
är en riskfaktor för kriminalitet.
Så är även könet man, som i sin tur beror på manlig biologi ( med sämre konsekvenstänk som ung och större riskbenägenhet generellt) som i kombination med manlig könsroll leder till rejält större överrepresentation inom just kriminalitet än för kvinnor.
samt säkert åtskilliga andra faktorer.
men fakta kvarstår...socioekoniomiska dåliga villkor ÄR en riskfaktor.
Och det är en av riskfaktorerna som samhället lättast kan jobba med.
Ekonomi är en liten riskfaktor. Avsevärt viktigare är kön, lder, invandrarbakgrund och sällskap. Det socioekonomiska argumentet är nog främst till för att de som lever av inkomster relaterade till de socialindustriella komplexet skall upparbeta större budgetar.