Citat:
Ok. MWL var med på kidnappingen av en halv-kriminell forretningsmann. Dengang i 1999 var han 20 år.
Dette tror jeg handler om trådens nye "hovedperson" MWL.
Hvis jeg har forstått det riktig var ikke MWL med på hjemmeranet hos TS i Sola. Der var det tre ranere, to menn og én kvinne. Konen til TS gjorde motstand, lot seg ikke binde fast til stoler som hennes to venninner, og greide til slutt å flykte over til naboen og fikk varslet politiet. Omtalt som fiasko-ranet. Ranerne fikk ikke med seg noen ting, og de ble tatt av politiet like etterpå.
Det var bare det jeg så at også hjemmeranet handlet om å ta seg inn i hjemmet mens mannen var bortreist og true en eldre kvinne. Kunne ha vært en slags likhet i situasjonene.
Om man virkelig tror at det var fremmede GM i S4 da AE forsvant. Brøske sa utvetydig at det ikke hadde vært noen bortføring fra S4.
Ok. MWL var med på kidnappingen av en halv-kriminell forretningsmann. Dengang i 1999 var han 20 år.
Dette tror jeg handler om trådens nye "hovedperson" MWL.
Et av eksemplene i Ergos bok handler om en kar som fikk dure i vei med borføringer, vold og væpnede ran i fem års tid før han ble stanset.Kilde. Nettavisen 11.11.2008, https://www.nettavisen.no/artikkel/frykt-javelskap-og-skikkelig-angst/s/12-95-2383631
Jeg ble faktisk sjokkert over å oppdage at en kriminell karriere kan blomstre mens den kriminelle er omgitt av politi og rettsvesen
- Han ble tatt for en kidnapping allerede i 1999, men sakene ble alltid henlagt eller frafalt - og kriminaliteten hans fikk bare akselerere. Jeg ble faktisk sjokkert over å oppdage at en kriminell karriere kan blomstre mens den kriminelle er omgitt av politi og rettsvesen. Han var på fornavn med politiet, men sakene forsvant fordi det handlet om forskjellige avdelinger i politiet, forskjellige politidistrikt, treige jurister og vitner som trekker seg. Det er jo rett og slett skremmende at de farligste kriminelle får ture fram temmelig uhindret. Man kan jo mistre troen på justismyndigheten når noe sånt får skje, sier Ergo.
Hvis jeg har forstått det riktig var ikke MWL med på hjemmeranet hos TS i Sola. Der var det tre ranere, to menn og én kvinne. Konen til TS gjorde motstand, lot seg ikke binde fast til stoler som hennes to venninner, og greide til slutt å flykte over til naboen og fikk varslet politiet. Omtalt som fiasko-ranet. Ranerne fikk ikke med seg noen ting, og de ble tatt av politiet like etterpå.
Det var bare det jeg så at også hjemmeranet handlet om å ta seg inn i hjemmet mens mannen var bortreist og true en eldre kvinne. Kunne ha vært en slags likhet i situasjonene.
Om man virkelig tror at det var fremmede GM i S4 da AE forsvant. Brøske sa utvetydig at det ikke hadde vært noen bortføring fra S4.
Ja, det kan stemme at utdraget fra boken handler om MWL. Det kan virke som han har sluppet litt for lett unna i noen saker. Jeg har bestilt boken, og kan kanskje legge ut noen flere utdrag senere.
Det var 10 siktede etter det mislykkede ranet i boligen til TS. MWL kan ha vært en av disse. Under etterforskningen fant politiet en liste over fremtidige ransmål, basert på skattelistene.
https://www.nb.no/items/f679de679cec3e4a5c2595bf5cf248c8?page=3