Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Og dette kan du påstå uten å kjenne alle andre potensielle GM og uten å kjenne til disse personenes eventuelle motiv?
Ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
norrrrrmannn1
Det du sier er at du er blind for andre løsninger.
At ikke 90 mill skulle være i stand til å motivere en eller flere skurker er en tåpelig påstand uten hold i virkeligheten.
Folk har gjort seg til skurker for småpenger og du mener 90 mill ikke er motiv
Du har gjennom tusenvis av innlegg meget vel dokumentert at du hater Tom Hagen.
Ditt hat mot han og hans familie har ingen relevans for saken eller diskusjonen som pågår i tråden.
Jeg fordømmer svindelen mot AE som Tom Hagen og Bjørn Brodwall gjennomførte da ektepakten av 1987 ble skrevet. Jeg fordømmer det økonomiske bedrageriet småbarnsmoren AE ble utsatt for, hun sto alene med ansvaret for tre mindreårige barn, HHB1 16 år, HHB2 12 år og TEH 4år, og ble ulovlig låst fast i et voldelig ekteskap, av to voksne menn som utnyttet hennes sårbarhet.
Ja, jeg fordømmer det. Virkelig.
Jeg fordømmer tilretteleggingen advokat BB bidro med. En totalt skamløs mann.
Ektepakt-svindelen la grunnlaget for tretti nye år med mishandling og ufrihet for AE. Ødeleggende for hele familien. Og endte til slutt med drap på AE.
Så ja, jeg fordømmer svindel, bedrageri, vold i nære relasjoner, mishandling og drap. Ja.
Står verre til med deg, som synes å forsvare og forherlige volden og mishandlingen og drapet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lorentsen
Han var med å kidnappe en forretningsmann ved Holmenkollen. I dette innlegget til Askeladd1 er det en link med noen utdrag fra boken:
https://www.flashback.org/sp83730508
Her står det mer om boken:
https://www.nettavisen.no/artikkel/frykt-javelskap-og-skikkelig-angst/s/12-95-2383631
Ok. MWL var med på kidnappingen av en halv-kriminell forretningsmann. Dengang i 1999 var han 20 år.
Dette tror jeg handler om trådens nye "hovedperson" MWL.
Et av eksemplene i Ergos bok handler om en kar som fikk dure i vei med borføringer, vold og væpnede ran i fem års tid før han ble stanset.
Jeg ble faktisk sjokkert over å oppdage at en kriminell karriere kan blomstre mens den kriminelle er omgitt av politi og rettsvesen
- Han ble tatt for en kidnapping allerede i 1999, men sakene ble alltid henlagt eller frafalt - og kriminaliteten hans fikk bare akselerere. Jeg ble faktisk sjokkert over å oppdage at en kriminell karriere kan blomstre mens den kriminelle er omgitt av politi og rettsvesen. Han var på fornavn med politiet, men sakene forsvant fordi det handlet om forskjellige avdelinger i politiet, forskjellige politidistrikt, treige jurister og vitner som trekker seg. Det er jo rett og slett skremmende at de farligste kriminelle får ture fram temmelig uhindret. Man kan jo mistre troen på justismyndigheten når noe sånt får skje, sier Ergo.
Kilde. Nettavisen 11.11.2008,
https://www.nettavisen.no/artikkel/frykt-javelskap-og-skikkelig-angst/s/12-95-2383631
Hvis jeg har forstått det riktig var ikke MWL med på hjemmeranet hos TS i Sola. Der var det tre ranere, to menn og én kvinne. Konen til TS gjorde motstand, lot seg ikke binde fast til stoler som hennes to venninner, og greide til slutt å flykte over til naboen og fikk varslet politiet. Omtalt som fiasko-ranet. Ranerne fikk ikke med seg noen ting, og de ble tatt av politiet like etterpå.
Det var bare det jeg så at også hjemmeranet handlet om å ta seg inn i hjemmet mens mannen var bortreist og true en eldre kvinne. Kunne ha vært en slags likhet i situasjonene.
Om man virkelig tror at det var fremmede GM i S4 da AE forsvant. Brøske sa utvetydig at det ikke hadde vært noen bortføring fra S4.