2022-10-21, 00:46
Medlem
Om duk og tepper i Sv4:
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
I finstuen vart hunden Tassen stengt inne da TH kom hjem.

Kanten på to tepper var brettet opp som vaer i finstuen og på et bord lå en duk i uorden.

Hvorfor var kanten på to tepper brettet opp kan man lure på?

Hvorfor lå duken i uorden på et bord kan man lure på?

En röd penn lå på gulvet ved et av teppene. Kan hunden ha hatt den röde pennen og lekt med den?

I finstuen ville det nok sett ut som om hunden Tassen hadde lekt der. Et lekehus for Tassen, tross alt og litt sirkus...

Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Bordet vaert plassert i finstuen som duken var i uorden.

Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har en hypotese om at GM ønsket å frame TH, tvang derfor AEH til å signere separasjonspapirene (datert 2012), og at dette foregikk inne i finstuen.
Deretter ble AEH passifisert, og plassert på badet I 1. etasje, mens GM staget åstedet.
Seperasjonspapirene var en viktig del av stagingen. En annen viktig del av stagingen, var å sørge for at S4 ble nøye undersøkt, slik at alle plantede spor ble funnet.
Det ser ut som GM har klart å oppnå det hen ville. S4 har blitt utnevnt som det mest undersøkte åstedet I Norgeshistorien.

Det er litt forvirrende dette med at "kanten på to tepper var brettet opp".
1. Min første tanke når jeg leser dette, er at teppene ligger på sin vante plass, og at bare kantene på teppene er brettet opp.
Men..
2. I en artikkel, evt tv-serien om saken (finner ikke dette nå), ble det illustrert at teppene var plassert like innenfor døren i finstuen (nærmest garasjen).
Og..
På spørsmål fra politiet har TH svart, at årsaken til at teppene lå slik, var kanskje at valpen hadde tisset på gulvet, at AEH hadde vasket, og at teppene var plassert slik for at de skulle tørke.
Konklusjon..
1. Dersom TH ikke er GM, har han heller ikke fasit. Jeg synes det første alternativet høres mest logisk ut. Altså at teppene ikke var våte, men at de var brettet opp, slik at AEH kunne vaske et lite stykke innunder teppene, og at disse teppekantene legges på plass når gulvet er tørt.
Men..
2. Dersom det er GM som har brettet opp teppene, har hen ikke nødvendigvis vasket gulvet, alternativt kan GM ha polert gulvet i finstuen med saueskinnet, for å fjerne fotavtrykk. Jeg tror mest på det siste alternativet.
Og..

Fordi mens GM var opptatt med å polere bort fotavtrykk på gulvet i finstuen, dro han med seg duken, slik at den ble liggende i uorden på bordet. Alternativt skjedde det ifm brettingen av teppekantene, før poleringen av gulvet. GMs første prioritet var å fjerne fotavtrykk, at duken var i uorden hadde ingen betydning.
Og..

Pennen falt antageligvis på gulvet, da GM ubevisst dro i duken (trang passasje?), uten at GM la merke til det. Det har blitt skrevet at pennen lå under teppet, så hunden har antageligvis ikke lekt med pennen (men kan ikke utelukkes). Pennen var rød, så den var muligens vanskelig å oppdage (+ stresset GM) på et mønstrete teppe med mange innslag med rødt, slik teppene i S4 ser ut til å være.
"teppene var plassert like innenfor døren i finstuen (nærmest garasjen)."
Er dette i nærheten av den trappen som går fra 1. til 2. etasje? Dette er kanskje nært entreen og det lille badet i 1. etasje?

Kanskje AE eventuelt flyktet inn til finstuen for deretter å flykte videre inn i huset og opp trappen til 2. etasje med GM springende etter seg?
Senast redigerad av z-z-z 2022-10-21 kl. 00:52.
Citera
2022-10-21, 01:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Dette er kanskje nært entreen og det lille badet i 1. etasje?
Ja, det var det jeg mente
Citera
2022-10-21, 01:24
Avslutad
Det er ikke usannsynlig at Ronald Ramm-saken (Larvik 1995) var blant avisutklippene (uløste drap), som ble funnet i S4:

https://www.klikk.no/historie/krim/nye-metode-kan-lose-25-ar-gammel-drapsgate-i-norge-7011068

Saken har flere ting felles med Hagen-saken:

• haglegevær liggende klar på senga
• husnøkkelen borte
• hevnmotiv kan ikke utelukkes
• ingen tegn til innbrudd
• mistenker at det er en person han har hatt en relasjon til
• ukjent DNA
• Hendelse 1960 (1970)

Kanskje politiet har tenkte det samme (uavhengig om Ramm-saken var blant avisutklippene i S4), og at det er årsaken til at politiet har stilt så mange spørsmål (avhør) angående Hagen-ekteparets seksualliv?

Usikker på om siste punktet har noe felles med Hagen-saken, så jeg legger det inn litt for seg selv.

• han var sexfiksert

Håper at norsk politi snart får lov til å benytte kommersielle slektsdatabaser og på den måten avsløre GM ved DNA-treff der.
Senast redigerad av Havhest 2022-10-21 kl. 01:26.
Citera
2022-10-21, 07:06
Medlem
Citat:
Det kan hende at du har rett i det.
Eller kanskje det kan hende at GM (som ikke var husvarm) eventuelt ønsket å gi inntrykk av at GM var husvarm, og at GM eventuelt tilfeldigvis fant nøkkelen eller at GM eventuelt overfalt AE da hun hadde nøkkelen i hånden på vei inn i huset etter å ha vært ute med Tassen (hvis AE var ute med Tassen på morgenen)?

Satt hun ikke på do da GM slo til? Ref. funn av «biologisk materiale» (som jeg har tolket som avføring)?
Citera
2022-10-21, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakiel
Hun har ett hus på Strømmen 59.962690, 11.010772, kjøpt 18. feb 2020 for 5,25M.
Interessant. Har du adressen? Husk å maskere med*, slik at ikke Google sprer den ut på nett.
Citera
2022-10-21, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, det var det jeg mente
Takk!
Kanskje teppene ble brettet opp pga at GM eventuelt fraktet AE fra entreen, gjennom den stuen og ut gjennom terassedøren?
Kanskje GM fant saueskinnet inne på den samme stuen og brukte dette til å viske bort eventuelle skoavtrykk og slepespor i stuen og eventuelt på terassen?

Det er litt merkelig hvis det ikke ble funnet det samme biologiske materialet fra AE andre steder enn på det lille toalettet og i entreen, hvis AE ble fraktet bort etter at dette materialet ble avsatt (noe som kan bety at materialet ble avsatt etter at AE ble fraktet ut fra huset, eller at GM var veldig nøye med å ikke avsette dette materialet andre steder og/eller eventuelt vasket materialet bort fra andre steder).
Jeg heller mot det fetade.

Hvis det biologiske materialet ble avsatt før AE ble fraktet ut fra huset, og hvis GM var veldig nøye med å ikke avsette dette materialet andre steder og/eller eventuelt vasket materialet bort fra andre steder: Hvorfor skulle det eventuelt være viktig for GM å ikke avsette dette biologiske materialet andre steder? (Kun for å ikke avsløre hvilken utgang som ble brukt da GM fraktet AE ut fra huset?)

Jeg ser ikke bort fra at alle spor (inkludert det biologiske materialet fra AE) i entreen og på det lille badet kan ha blitt plantet etter at AE ble fraktet bort.

Hvis sproxmannen la en stor pressenning el.l. i entreen like innenfor inngangsdøren: Det er da vel heller ikke nok sproxavtrykk til at sproxmannen kan ha slept AE ut fra det lille toalettet og til entreen og flyttet henne over på en vanntett presenning el.l. for deretter å flytte henne ut fra huset? Eller er det nok sproxavtrykk?

Kan det ha foregått slik? GM med sproxsko fraktet AE innpakket i pressenning gjennom stuen og ut til terassen og videre til ventende bil. Deretter går han inn, henter saueskinn og visker bort spor på terasse og stue. Deretter planter han slepespor med biologisk materiale + trusselbrev, strips m.m..
Senast redigerad av z-z-z 2022-10-21 kl. 13:53.
Citera
2022-10-21, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakiel
Hun har ett hus på Strømmen 59.962690, 11.010772, kjøpt 18. feb 2020 for 5,25M.
Ser på street view at det er under kraftig rehabilitering i september i år
Senast redigerad av norrrrrmannn1 2022-10-21 kl. 13:39.
Citera
2022-10-21, 13:09
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings
Satt hun ikke på do da GM slo til? Ref. funn av «biologisk materiale» (som jeg har tolket som avføring)?
Det har vært teorier om alt fra at GM klatret opp stigen og angrepet startet i 2.etg til at hun ble angrepet på do. I Netflix-serien kommer det luskende to GM i kondomdress utenfor vinduet som ser ut som dårlig trente skøyteløpere.

Nei, ingen vet sikkert hva som skjedde basert på sporene.

Men

Det kan lages en hypotese om hvordan hun ble angrepet basert på alle sporene vi har hørt om!

Klokka er litt over 9 og pengemaskinen TH drar tilbake til fremtiden.. nei mener til Futurum.
I mellomtiden har to GM i kondomdress klatret opp på taket og har stillt seg opp ved pipa på taket. Med stetoskop mot pipeveggen (lege-instrument!!) hører GM'ene at AEH først ringer prestedatter for så å taste inn en SMS. De hører deretter at AEH ringer den uskikkelige sønnen sin TEH og prater om 3 ulike temaer før hun ikke legger telefonen i lommen sin - fordi hun ikke har noen lomme. De skjønner nå er kysten er klar og den ene GM'en hopper ned fra taket og klatrer opp stigen til 2.etg. Den andre GM'en firer seg NED pipa til 1. etg. Smart plan med 1 stk GM pr etasje der planen er å "omringe" AEH i S4 for enten å drepe eller å kidnappe henne (DU bestemmer selv hva motivet deres er) AEH hører lyder. 1 lyd fra 2.etg og 1 lyd fra pipen i 1. etg. Dette gjør henne mistenksom og hun bestemmer seg for på å ta med seg telefonen i hånden siden hun ikke har lomme og hente Tassen i 2.etg. Der møter hun på GM som klatret opp stigen - en hockey GM i kondomdress som takler henne ned trappen og forårsaker små bloddråper på veggen i trappen og AEH besvimer. GM'ene ser at AEH har besvimt og de er sulten. Sulten fordi de ikke har spist siden lenge før kl 07.56 da de begynte å kjøre mot S4 (lys på gangveien).

Etter at de har lagt telefonen hennes på bordet går de til kjøkkenet og finner snitter. De beste snittene de har smakt i hele sitt liv. Nam nam nam! I mellomtiden våker AEH og i ørska må hun på do. Hun husker ikke noe fra fallet og setter seg på do. Lyden av promp gjør GM'ene på kjøkkenet oppmerksomme på at AEH har våket til livet igjen og de angriper henne på nytt på do der de med kvelertak sleper henne på badet. Gode og mette skjønner nå GM'ene at Tassen i 2.etg er redd. De bestemmer seg for å hente "bikkja" og låser den inn i 1.etg. TH ringer hjem og 2 korte ring gjør at GM'ene skjønner at "sjefen er fornøyd.." så de blir så begeistret at de glemmer å legge trusselbrev i gangen etter at de har tatt av henne klærne, klokke og ringer som legges på stol i gangen - detaljer de har bestemt seg for å gjøre bare fordi at de håper det skal spekuleres om på forum i all evighet. De slenger også ut strips taperull og et Bakhon på trappen som en villedning da dette egentlig ikke trengs i forbindelse med plottet - bare for å villede DEG!

Da de er klare til å "kjøre over plenen" med AEH i baksetet kommer plutselig den smarteste av GM'ene på en viktig detalj - Trusselbrev! - det har vi glemt! Han går så tilbake og legger trusselbrev i gangen (forklarer ni sprox-avttrykk inn og ut av gangen) før de kjører over plenen og mot Ås der de håper på å få viteobservasjiner av AEH i baksetet - fordi de som står bak (her velger DU selv hvem som står bak) - håper på at politiet

aldri skal klare på oppklare det åpenbare handlingsforløpeet - og de ønsker å gi et hint

samt at dette plottet skal spekuleres om i ALL evighet.

(Det beste jeg klarte å få til basert på alle sporene👍 men kan ikke garantere for at det skjedde i virkeligheten...)
Senast redigerad av Legokatt 2022-10-21 kl. 13:20.
Citera
2022-10-21, 13:48
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Hvis det biologiske materialet ble avsatt før AE ble fraktet ut fra huset, og hvis GM var veldig nøye med å ikke avsette dette materialet andre steder og/eller eventuelt vasket materialet bort fra andre steder: Hvorfor skulle det eventuelt være viktig for GM å ikke avsette dette biologiske materialet andre steder? (Kun for å ikke avsløre hvilken utgang som ble brukt da GM fraktet AE ut fra huset?)

Såvidt jeg har skjønt var Sprox-avtrykkene avsatt med dette "biologisk materialet".
Ni avtrykk, fra én sko (ikke et par), avsatt i entréen, på saueskinnet og på det lille toalettet.
Kan peke i to retninger. Enten var de avsatt med vilje, for å rigge åstedet. Eller det var noen
som gikk med plastovertrekk på skoene, og dette falt av eller revnet i kampens hete.

Citat:
Jeg ser ikke bort fra at alle spor (inkludert det biologiske materialet fra AE) i entreen og på det lille badet kan ha blitt plantet etter at AE ble fraktet bort.

Dette er selvsagt en mulighet. Det har vel vært diskutert tidligere i tråden.
Men om det stemmer, er det trolig gjort av en alvorlig mentalt forstyrret person.
Citera
2022-10-21, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Såvidt jeg har skjønt var Sprox-avtrykkene avsatt med dette "biologisk materialet".
Ni avtrykk, fra én sko (ikke et par), avsatt i entréen, på saueskinnet og på det lille toalettet.
Kan peke i to retninger. Enten var de avsatt med vilje, for å rigge åstedet. Eller det var noen
som gikk med plastovertrekk på skoene, og dette falt av eller revnet i kampens hete.

Men om det stemmer, er det trolig gjort en mentalt forstyrret person.
Jeg tror GM har gått og moppet med saueskinnet og at det er derfor det bare er spor etter en sko.
Gjetter på at sporet på saueskinnet er fra den andre skoen.
Citera
2022-10-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg tror GM har gått og moppet med saueskinnet og at det er derfor det bare er spor etter en sko.
Gjetter på at sporet på saueskinnet er fra den andre skoen.
Var det eller var det ikke biologisk materiale (samme som i slepesporet) fra AE på det sproxavtrykket som var på saueskinnet?

"JANUAR 2020
HVA SKJEDDE PÅ BADET?
Det lille badet i førsteetasje i Sloraveien er et sentralt åsted for drapsetterforskerne. På gulvet fant de mulige slepespor og klær fra Anne-Elisabeth Hagen.

FUNNET I EN SKITTENTØYSKURV
Politiet vil at Tom Hagen skal forklare seg: De har funnet seks blodflekker fra ham på to steder i huset. De argumenterer også med at det er mistenkelig at hans DNA er funnet under borrelåsen på sandalen til Anne-Elisabeth.
Det virkelig store beviset, mener etterforskerne å ha funnet i en skittentøyskurv:
Tom Hagens skjorte med ørsmå partikler av biologisk materiale fra Anne-Elisabeth. De samme partiklene finnes også i avtrykk fra den mye omtalte Sprox-skoen på åstedet."

https://www.vg.no/spesial/2020/lorenskog-forsvinningen-to-aar/?maaned=januar2020
Det sto ikke noe om i hvor mange av sproxavtrykkene de samme partiklene finnes. Har det blitt opplyst noe om det senere?
Senast redigerad av z-z-z 2022-10-21 kl. 14:10.
Citera
2022-10-21, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Men om det stemmer, er det trolig gjort av en alvorlig mentalt forstyrret person.
Jeg forstår. Dette som jeg skrev kan kanskje ha vært mulig (og at det var nok sproxavtrykk) da:
"Hvis sproxmannen la en stor pressenning el.l. i entreen like innenfor inngangsdøren: Det er da vel heller ikke nok sproxavtrykk til at sproxmannen kan ha slept AE ut fra det lille toalettet og til entreen og flyttet henne over på en vanntett presenning el.l. for deretter å flytte henne ut fra huset? Eller er det nok sproxavtrykk?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in