Citat:
Ursprungligen postat av
MissTravel
Jag får dåligt samvete av att känna så starkt att jag till och med behöver skriva här för att ventilera och få medhåll. Sällan jag tycker illa om människor, men jag mår FYSISKT dåligt av Sebbe. Hela hans sätt att prata, föra sig och sätta sig över alla andra.
Jag måste typ blunda när han har sina prator.. förstår inte hur de andra på Farmen kan prata om honom som genuin.
Du behöver inte få dåligt samvete. Ingen tvingade Sebbe att vara med i Farmen. Om han inte levt under en sten senaste 20 åren så vet han om att som deltagare i en dokusåpa blir man granskad in på bara bukfettet.
Om Sebbe inte varit så dryg skulle jag tycka synd om honom. Född med oförmåga att producera testosteron, anlag för fetma. Var förmodligen väldigt ensam som barn, mor/farföräldrar blev hans kompisar och trygghet. Därav hans högtravande språk. De i sin tur gjorde vad mor och farföräldrar brukar göra med ensamt barnbarn som kommer hem till dem efter skolan varje dag; ställer fram kakor och smörgåsar, sprängfyllda med socker och smör.
Det goda självförtroendet har byggts upp genom umgänget med de äldre släktingarna, och som ni alla vet finns ingen gräns för hur mycket kärlek och bekräftelse dessa ger. Men det behövs inte mycket till prestation för att en tillgiven äldre släkting hyllar dig och det du åstadkommer.