Citat:
Ursprungligen postat av
OliverCromwell
Hur kommer västmakterna att agera när Bakhmuts befrielse blir ett faktum?
En risk är att media fortsätter att propagera för mera pansarvagnar, artilleri, stridsflygplan och övrig materiel, just för att strida för demokratin. Finns ingen broms, utan media tror jag kommer gå på som ett skenande tåg, krigshetsare.
Det kommer mörkas, Ukrainas nederlag i Bakhmut, just för att minska den folkliga opinionen inom EU/NATO/USA mot det rysk-ukrainska kriget som pågår. Media är inte intresserade att höra vad befolkningen tycker. Det i sig tycker jag är anmärkningsvärt, detta: Rädda miljön + feminism + kriga mot kärnvapennationen Ryssland, som 2022 räknades till världens näst största militära nation efter USA = okej enligt svensk media och 7-klövern med motiveringen att demokratin måste försvaras.
Stoltenberg (Stollenberg) säger i Expressen att Putins förmåga är mycket begränsad. Jag = jasså är den det? SVD skriver om att Ukraina behöver en miljon artillerigranater. Stoltenberg vill stödja Ukraina även om Bakhmut även om staden faller. Jag tror PK-media kommer gå all-in för att stödja Ukraina och Stoltenberg (NATO) och EU:s uppfattning. Där även EU:s utrikeschef Josep Borrell talar om vikten att EU-länderna fortsätter stödja Ukraina i kriget mot Ryssland.