Citat:
Ursprungligen postat av
Liljor
Du vet väl om att det du länkar till kommer från ryssofobiska källor? Så dyngan som du länkar till är inte intressant. "Avlyssnade telefonsamtal mellan ryska soldater". haha Man måste vara ointelligent om man tror på allt dina källor säger. Som jag redan skrev finns det väldigt mycket videomaterial från ukrainarna om att de har stora förluster. Tro vad du vill, jag vet vilka källor och analyser som jag finner mest trovärdiga.
Ryssofobiska, är du slut i huvudet? Finns inget som heter något sånt. ISW - Institute for the Study of War har forskat och skrivit analyser om Irak kriget, Syrien kriget och kriget i Afghanistan, men dom kanske har fobiskt tänk om allt dom forskar om?
Det är väl ingen som sagt att inte Ukraina lidit stora förluster, men dom går inte och jämföra vad ryssarna har förlorat.
Nu har iofs ukrainarna lidit större förluster om man räknar i människovärde då en ukrainsk hjälte är värd 10 gånger mer än vad våldtäksmännen, pedofilerna, mördarna och det andra skräpet Wagner har skrapat fram från fängelser och skickat fram till fronten. Det var kanske så du menade?
Varför skrattar du åt avlyssnade samtal? Idioterna i Ryssland är ju så kassa på krig att dom använder sina egna telefoner för och prata med varandra och släktingar.
Här kan du lyssna lite, motbevisa mig gärna om det är något som är fel
https://youtube.com/@insightsfromukraineandrussia