2023-03-08, 00:03
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Så hur ska din perfekta värld se ut då? Eller du är bara en av de som gärna själv brinner bara alla andra gör det också, eftersom du är en loser i samhället?

Mitt liv är fantastiskt. Mår bättre än jag typ någonsin gjort. Men bra poäng, jag tänkte samma sak om dig faktiskt.

En perfekt värld? Det vore att folk som dig kunde inse att icke-vita människor i Irak eller Afghanistan, trots att både du och jag är överens om att vi inte vill ha dem här i Sverige.. Förtjänar att leva ifred med sina resurser precis som du och jag.

Du vill ju förvisso inte ha mig här heller, men du fattar. Poängen är att dessa människor inte förtjänar att bombas sönder och få sina liv förstörda, för att människor som egentligen ska jobba på VÅRA intressen, hellre mördar och stjäl i främmande länder. Och de gör det med vårt "demokratiska" mandat.

Jag förstår inte, är inte det här ett normalt resonemang? Om du tycker att Ukrainare förtjänar den friheten, så ska du tycka att alla människor gör det. Om du inte gör det, utan om du tror att din obetydliga åsikt motiverar att mörda civila hur man vill. Då är din åsikt helt meningslös och jag lovar att ingen normal person bryr sig.
Citera
2023-03-08, 00:04
Medlem
hur i helvete skulle ukraina ha kapaciteten att göra något sådant just nu? Hahaha!!
Citera
2023-03-08, 00:05
Medlem
Ken Drydens avatar
Då var det klart i varje fall att Seymour Hersh har blivit lurad av sin "anonyma källa". Allt han skrev var fel. ALLT.

Om rapporten:

Underrättelserapporten säger alltså INTE att det var ukrainare som gjorde det, utan "en pro-ukrainsk grupp". De inblandade kan alltså vara av vilken nationalitet som helst. Enda direkta kopplingen till någon person med ukrainskt medborgarskap var de två ägarna (bröder?) till det företag i Gdansk som hyrde ut den yacht som användes, men dessa personer var inte involverade i sprängningen.

De fem attentatsmännen och kvinnan (som var läkare) hade ju falska pass och deras identiteter har ännu inte släppts (om de nu är kända). De ukrainska ägarna har samarbetat med tysk och polsk polis och ställt båten till förfogande. Rester av sprängämnen hittades ombord trots minutiös städning av de sex.

Uppenbarligen är det heller inte alltför svårt att spränga den här typen av installationer. De behöver alltså inte vara en "stat" eller "militären" eller "storfinansen" som gör detta. En privat gruppering kan göra det med rätt kunskap, rätt utrustning och finansiering (kanske från någon sur oligark).

Det här kommer snart att vara löst.
Citera
2023-03-08, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Då var det klart i varje fall att Seymour Hersh har blivit lurad av sin "anonyma källa". Allt han skrev var fel. ALLT.

Om rapporten:

Underrättelserapporten säger alltså INTE att det var ukrainare som gjorde det, utan "en pro-ukrainsk grupp". De inblandade kan alltså vara av vilken nationalitet som helst. Enda direkta kopplingen till någon person med ukrainskt medborgarskap var de två ägarna (bröder?) till det företag i Gdansk som hyrde ut den yacht som användes, men dessa personer var inte involverade i sprängningen.

De fem attentatsmännen och kvinnan (som var läkare) hade ju falska pass och deras identiteter har ännu inte släppts (om de nu är kända). De ukrainska ägarna har samarbetat med tysk och polsk polis och ställt båten till förfogande. Rester av sprängämnen hittades ombord trots minutiös städning av de sex.

Uppenbarligen är det heller inte alltför svårt att spränga den här typen av installationer. De behöver alltså inte vara en "stat" eller "militären" eller "storfinansen" som gör detta. En privat gruppering kan göra det med rätt kunskap, rätt utrustning och finansiering (kanske från någon sur oligark).

Det här kommer snart att vara löst.

Knappast, att en stat hjälpt till med information är enligt mig 99% säkert.
Och alla vi med lite vett vet vilken stat det handlar om.

Ingen chans i världen att ett gäng vanliga människor utan någon som helst hjälp från en stat lyckas med detta.

Detta är ett försök att rädda situationen så då langar man fram bevis på att det är personer som inte går att identifiera.

Alla med mer än 2 hjärnceller fattade att det inte är Ryssland och när den lögnen inte funkade så försöker man med något nytt nu.
Senast redigerad av Kebabfrulle 2023-03-08 kl. 00:12.
Citera
2023-03-08, 00:15
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Knappast, att en stat hjälpt till med information är enligt mig 99% säkert.
Och alla vi med lite vett vet vilken stat det handlar om.

Ingen chans i världen att ett gäng vanliga människor utan någon som helst hjälp från en stat lyckas med detta.

Detta är ett försök att rädda situationen så då langar man fram bevis på att det är personer som inte går att identifiera.

Alla med mer än 2 hjärnceller fattade att det inte är Ryssland och när den lögnen inte funkade så försöker man med något nytt nu.

Du är hundraprocentig idiot.
Citera
2023-03-08, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
https://www.nytimes.com/2023/03/07/us/politics/nord-stream-pipeline-sabotage-ukraine.html
https://www.reuters.com/article/ukraine-crisis-nordstream/us-intelligence-suggests-pro-ukrainian-group-sabotaged-nord-stream-pipelines-nyt-idINFWN35F2AH

Amerikanska underrättelseuppgifter: Inte USA eller Ryssland som sprängde Nord Stream. Sprängningen utfördes av Ukrainsk grupp.
Amerikanska underrättelseuppgifter har uppgifter som tyder på att Nord Stream sprängdes av en Ukrainsk grupp. Även om kopplingar till regeringen och Zelensky kan föreligga har man ännu inte funnit några konkreta bevis. Utredningen fortsätter.
- USA skyller ifrån sig på ukrainarna. Motivet?
- Konspirationsteori igår, fakta idag.

Vem fan bryr sig? Sprängningen var nödvändig för att få de Tyska ryssälskarna att vakna.
Citera
2023-03-08, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
hur i helvete skulle ukraina ha kapaciteten att göra något sådant just nu? Hahaha!!

ja men det är enkelt

gäller bara att hitta ledningen mitt i natten när det troligen blåser och sedan dyka ned med 500 kg sprängämne

är det här samma gäng?

"CIA skickade i somras en varning till flera europeiska säkerhetstjänster i Europa att en ukrainsk grupp planerade att sabotera gasledningen Nord Stream, rapporterar den tyska tv-kanalen ARD.

Enligt den amerikanska underrättelsetjänsten hade uppgifterna låg trovärdighet men enligt informationen skulle ukrainarna ha försökt att införskaffa en båt i Sverige för att genomföra attentatet."

https://www.expressen.se/nyheter/cias-varning-ukrainare-ville-spranga-nord-stream/
Citera
2023-03-08, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Du är hundraprocentig idiot.
Jag tror iaf inte att Bengan och hans vänner sitter en lördagskväll och bara fan ska vi spränga Nord Stream?? Visst varför inte så köper dom flera 100 kilo sprängämne av Abdullah i orten och hyr en yacht som dom sen lyckas spränga 2 ledningar på 70-80 meters djup och 8 mils avstånd från varandra inom loppet av några timmar mitt i natten.
Detta har gjorts utan att lämna några som helst spår.

Vem är idioten
Senast redigerad av Kebabfrulle 2023-03-08 kl. 00:35.
Citera
2023-03-08, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Mitt liv är fantastiskt. Mår bättre än jag typ någonsin gjort. Men bra poäng, jag tänkte samma sak om dig faktiskt.

En perfekt värld? Det vore att folk som dig kunde inse att icke-vita människor i Irak eller Afghanistan, trots att både du och jag är överens om att vi inte vill ha dem här i Sverige.. Förtjänar att leva ifred med sina resurser precis som du och jag.

Du vill ju förvisso inte ha mig här heller, men du fattar. Poängen är att dessa människor inte förtjänar att bombas sönder och få sina liv förstörda, för att människor som egentligen ska jobba på VÅRA intressen, hellre mördar och stjäl i främmande länder. Och de gör det med vårt "demokratiska" mandat.

Jag förstår inte, är inte det här ett normalt resonemang? Om du tycker att Ukrainare förtjänar den friheten, så ska du tycka att alla människor gör det. Om du inte gör det, utan om du tror att din obetydliga åsikt motiverar att mörda civila hur man vill. Då är din åsikt helt meningslös och jag lovar att ingen normal person bryr sig.

Ja visst, Fredliga kulturer med respekt för andra är precis vad som behövs och det är något som även jag eftersträvar. Det lyfter oss som både individer och samhälle och ökar vår välfärd. Individer, grupper och stater som eftersträvar fred och samförstånd med andra skapar inte dikteraturer.

Men med det sagt så är problemet är att i en kultur där man låter de styrande styra baserat på enbart individens egen säkerhet och välfärd och inget annat, där man godkänner ett samhällskontrakt som baseras
på "skit i politiken så länge dina basala behov är mötta oavsett hur destruktiv, rutten ochhotfull den är för både oss och våra grannar".

Detta därtill utan att ens säga något låta den styrande makten aggressivt diktera och destabilisera omgivningen till så stor utsträckning att det till och med hotar oss, innebär att man i min värld är värd att offras för vår säkerhet. DETTA ÄR DIKTSTURSTATER där befolkningen delvis eller helt är ansvariga för landets utveckling.

Diktaturer som Afghanistan, Irak och ryssland har en agenda: mer makt åt de styrande Befolkningen är värda att offras om så behövs. I många fall är det självförvållat, i vissa cementerat sedan länge och omöjligt att ändra på.

Ryssland är precis som jag skriver ett reelt hot mot oss, vår kultur, fred och stabilitet. Likaså var Irak en invaderande makt. Kina har inte agerat ännu men det är bara en tidsfråga.

Väst kan inte bara sitta och hoppas att alla ska vara fredliga. Världen är inte i ro och vi måste anpassa oss.
Citera
2023-03-08, 00:39
Medlem
Tyska utredare har kunnat peka ut sex personer som misstänks ligga bakom sprängningarna av Nord Stream 2 i höstas. Det uppger tidningen Die Zeit i en sampublicering med flera andra tyska medier.

Enligt uppgifterna kan fem män och en kvinna kopplas till en båt som hyrdes av ett polsk bolag, ägt av två ukrainare. Båten la ut från tyska Rostock den 6 september och ska ha använts när sprängladdningarna placerades ut. Dagen efter var den synlig vid en ö norr om Bornholm. På ett bord i båten ska utredarna i efterhand ha hittat rester av sprängmedel, skriver Die Zeit.

De sex personerna utgjorde ett team med en kapten, två dykare, två assistenter och en läkare, enligt uppgifterna.
Deras nationaliteter är oklara eftersom de använde falska pass när båten hyrdes.

Nord Stream-ledningarna sprängdes den 28 september, drygt tre veckor efter den utpekade hyrbåtoperationen.

Tja, vem vet, men krävs väl specialgrejer för att dyka så djupt som 80-100 meter.
Citera
2023-03-08, 00:39
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Jaaaa-ja, snubben är nästan 100 år gammal. Då måste det vara så.

Du kör med samma taktik som massmedia, dvs skjuter budbäraren. Syftet är detsamma som alltid, att försöka få opinionen att inte tro på de underättelsekällor han (Seymour Hersh) tagit del av.
Citera
2023-03-08, 00:41
Medlem
EnergizerBunnys avatar
"Kvinna i hyrbåt pekas ut för Nord Stream-sprängningen"
"Tyska utredare har kunnat peka ut en kvinna och fem män för sprängningarna av Nord Stream.
De misstänks ha placerat ut bomber från en båt flera veckor före explosionerna, uppger tidningen Die Zeit.
Båten hyrdes av ett bolag som ägs av två ukrainare, enligt uppgifterna."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Q78xER/nord-stream-de-pekas-ut-for-sprangningen-tyska-uppgifter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in