2022-11-03, 18:29
  #529
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ja smällen måste ha varit rejält kraftig, men frågan återstår fortfarande vem och vilka länder orsakade detta ?

Ryzzfittorna själva, naturligtvis. Opålitliga lögnhalsar som försöker sälja in ett falskt narrativ för att omvärlden ska börja tycka synd om den.

Lika falskt som Peskovs lilla ”fredstrevare” idag.

Nä, dom där jävlarna är det naturligtvis helt omöjligt att ha någon slags tilltro till.

Och - som väntat - dom har inte presenterat något enda litet bevis än. Vilket dom naturligtvis hade gjort, med värsta acklamationen, om de hade haft någotsånär torrt på fötterna.
__________________
Senast redigerad av ABanderas68 2022-11-03 kl. 18:32.
Citera
2022-11-05, 12:12
  #530
Medlem
Finns ingen svensk radarövervakning över den delen av Östersjön? Varför spärrar Sverige av internationellt vatten för att göra en undersökning av en rörledning som inte ens är svensk? Varför presenteras inte något om vad som framkommit i denna "undersökning"? Internationellt investeras just nu multimiljarder för att bygga om europeiska hamnar så att de kan ta emot fartyg med amerikansk gas. Jag antar att dessa investeringar inte blir lönsamma om Ryssland helt plötsligt släpper på gasen i en intakt NS. För övrigt, går det inte att reparera ledningarna?
Citera
2022-11-06, 10:07
  #531
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaogon
Finns ingen svensk radarövervakning över den delen av Östersjön? Varför spärrar Sverige av internationellt vatten för att göra en undersökning av en rörledning som inte ens är svensk? Varför presenteras inte något om vad som framkommit i denna "undersökning"? Internationellt investeras just nu multimiljarder för att bygga om europeiska hamnar så att de kan ta emot fartyg med amerikansk gas. Jag antar att dessa investeringar inte blir lönsamma om Ryssland helt plötsligt släpper på gasen i en intakt NS. För övrigt, går det inte att reparera ledningarna?
När båda gasledningarna Nord Stream 1-2 sprängdes måndagen den 26 september försökte USA inte ens gömma sig. Man har skickat amerikanska flottans största landstigningsfartyg USS Kearsage till vattnen utanför Bornholm för att öva undervattensteknik för minsprängningar med bl.a. undervattensdrönare. Det skedde först i juni inom ramen för Natoövningen BALTOPS 22 och sedan också i september. Den 3.9 flög dess helikoptrar över gasledningarna vid platserna för den kommande sprängningen. USS Kearsage uppehöll sig under denna tid 30 km för sprängplatsen för Nord Stream 1 och 50 km från sprängplatsen för Nord Stream 2. Torsdagen den 22.9 lämnade USS Kearsage med två följefartyg Östersjön genom Fehmarnbältsundet.
Citera
2022-11-07, 18:41
  #532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Vid detta laget är det nog bara du som inte förstår det som tur är

Jaså det är nog väldigt många som inte förstår kriget.
Citera
2022-11-07, 22:54
  #533
Medlem
Rumpkorvens avatar
När kommer svaret på utredningen?
Citera
2022-11-11, 23:45
  #534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Ryssarna får väl lägga fram bevisen för att UK ligger bakom... ja just det ja, det finns inga bevis.

Dom har bevis har dom sagt.
Citera
2022-11-12, 11:45
  #535
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dom har bevis har dom sagt.
Ja ja ja... men har dom presenterat nått? Näe det har dom inte. Fail!
Citera
2022-11-12, 14:00
  #536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Ja ja ja... men har dom presenterat nått? Näe det har dom inte. Fail!

Det klart dom måste gjort, annars blir det inte trovärdigt.
Citera
2022-11-12, 14:13
  #537
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Ja ja ja... men har dom presenterat nått? Näe det har dom inte. Fail!

Och vad hade Ryssland vunnit på att förstöra sin egen infrastruktur och exportledning till Europa? De som hotat rakt ut och tjänat på det är ju USA. Din dumme fan.
Citera
2022-11-12, 15:41
  #538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mooh
Precis allt ryssarna säger är lögn, så det är inget att lyssna på.

Men ändå gör vi det.
Citera
2022-11-12, 18:06
  #539
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
Och vad hade Ryssland vunnit på att förstöra sin egen infrastruktur och exportledning till Europa? De som hotat rakt ut och tjänat på det är ju USA. Din dumme fan.
Ryssarna hävdar att det är Britterna. Jag vill se bevis, har inte sagt att det är Britterna...

Tror att Putin och gänget greppar efter halmstrån. Kan mycket väl vara Amerikanska specialstyrkor som utfört dåden men var är bevisen?
Citera
2022-11-13, 11:03
  #540
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Ryssarna hävdar att det är Britterna. Jag vill se bevis, har inte sagt att det är Britterna...

Tror att Putin och gänget greppar efter halmstrån. Kan mycket väl vara Amerikanska specialstyrkor som utfört dåden men var är bevisen?
Om det mot förmodan finns bevis på att västland ligger bakom kommer vi aldrig att få se dom.
F.ö. skulle de flesta här aldrig godkänna något som ryssarna presenterar som bevis utan hävda att allt är lögn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in