Citat:
Ursprungligen postat av
GrevenFB
Amerikanska underrättelseuppgifter har uppgifter som tyder på att Nord Stream sprängdes av en Ukrainsk grupp. Även om kopplingar till regeringen och Zelensky kan föreligga har man ännu inte funnit några konkreta bevis. Utredningen fortsätter.
- USA skyller ifrån sig på ukrainarna. Motivet?
- Konspirationsteori igår, fakta idag.
Klart att CIA och alla NATO-stater inkl Sverige samt Ryssland och Ukraina vet vilka som sprängde ledningarna.
Om inte - skulle CIA vara helt värdelösa på sitt jobb.
Att låtsas att man inte riktigt vet är bara desinformation.
Man vet, men vill såklart hålla det hemligt.
Utrikespolitik och statshemligheter ligger helt utanför demokratin.