Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Hur ser du på delarna av kedjan då? MPs och LNs man kan ju ändå med relativt stor sannolikhet vara densamma.
KN hade varit trevligt att få ett med bestämt svar från. Kan man styrka att en man följer över till andra sidan styrks ju den kedjan mellan LN och NF
MP:
Man, omkring 40 år gammal, cirka 180 cm lång och kraftigt byggd.
Huvud: Keps med knäppe till skärmen. Troligen stålbågade glasögon
Klädsel: Blå täckjacka som var ganska så lång, gick en bra bit ner åt benen på mannen.
Övrigt: Mannen gick en aning framåtlutad kanske beroende på att han hade båda händerna instuckna i jackfickorna eller att han bar på någonting under jackan. Han såg också ganska så bufflig ut dock utan att vara sjaskig. Möjlig "axelremsväska".
LN:
Man, cirka 45-50 år, över 180 cm lång, kraftigt byggd = fetlagd och grov. Var iklädd en gråaktig sliten tygrock som räckte ned i knähöjd. Dålig smak. Nordbo, ej utlänning. Detta då hårfärgen var ljust melerad.
Kan det vara samma?
Jag vet faktiskt inte. Jag ser väl inte riktigt den starka kopplingen som du gör.
Jackan är inte av samma färg. Vill man vara generös kan man visserligen hävda att det är möjligt att blanda ihop blått och grått under olika ljusförhållanden.
LN ser ingen keps, glasögon eller väska (dock är MP osäker på den punkten).
Det som synkar är ju åldern, längden och kraftigt byggd.
Dock anser jag att det är av vikt att påpeka att även om det faktiskt är samma man behöver inte denna man ha något som helst med mordet att göra.
När det kommer till NFs man så bli det svårare att förklara.
Om det är inte är AB. Vem fan är det? Och var tar den personen vägen?