2023-03-07, 12:02
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
J2. Du lever i någon trashig bubbla, där alla dina väninnor ser ut så. Därför tror du att det är normalt. Du ser inte den majoritet som inte har dessa attribut, för att du inte umgås med dem - de finns inte i din värld. Vilken normal kvinna i 40-årsåldern har t.ex. intresse för eller ens TID att hålla på och raka sitt eget underliv..? Då har man ju arbete, kompetensutveckling, hem- och hushållsarbete, barn, är engagerad i barnens skolgång o.s.v.. För att ta bara en av alla tokigheterna på/med Lotta.

Citat:
Efter 65 är pubishåret så tunt och kort på alla, att det knappast är lönt att raka det längre. Annars skulle nog tant och farbror WT fortfarande ägna tid åt det...

Blonderat hår i sig behöver inte vara fel, det är när det ingår i ett paket av kroppsförändringar som det blir fel. Samma gäller andra helt onaturliga hårfärger, som absolut inte kan vara personens egen. Vettiga människor med trist, råttfärgat hår, kan också välja att göra håret mer attraktivt och levande genom att bleka dit lite ljusare slingor, eller använda något tonande balsam som ger en djupare färgton, kanske varmt brunt. Men det är något helt annat än att sträva efter hor-looken. En helblondering funkar också om det ser naturligt ut, d.v.s. om hyn är tillräckligt ljus. OCH förutsatt att återväxten hålls efter - inget ser så trashigt ut som vitblonderat hår med ett par cm bred mörk återväxt...

What the f är detta?

Att raka fittan tar betydligt kortare tid än att spendera timmar på att kasta skit på en mördad kvinna kan jag intyga. Eller att ens lägga så mycket perverterad energi på hur en kvinnas blondering eller slingor bör se ut för att för att undkomma hor-looken. Snacka om tokighet för att använda ditt eget ord.
Citera
2023-03-07, 15:19
Medlem
David_Ss avatar
Det stora problemet är att det är allt för många kvinnor som attraheras av eller vill rädda/förändra dessa våldsbenägna män som ofta uppfyller WT kvinnors smak för en Alfa hane!
Citera
2023-03-07, 15:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För det första är hon öht inte överdrivet tatuerad el piercad.
För det andra är mängder av kvinnor tatuerade och piercade idag.

Fallet är nu hela 7 år gammalt, hur det ser ut idag är oväsentligt. Det är ingen som tror att hon blev ihjälslagen bara för att hon var tatuerad och piercad, du måste dock se till helhetsbilden här.

De flesta piercade och tatuerade kvinnor år 2023 dejtar dessutom inte män som suttit i fängelse 12 år. Nu har MJ dessutom varit bakom lås och bom sen juni 2016.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är således inte nåt tecken alls på varken status, nåt mindre värde, nåt mer trashigt och mindre helgonlikt.

Tack men som jag påpekade tidigare så måste du se till helhetsbilden. Det är inte normalt att dejta människor som tillbringat ca 1/3 av sitt liv i fängelse och speciellt inte för de brott som han gjort sig skyldig till. LR visste mycket väl vad han hade för CV men ville trots detta skaffa barn med honom. Tatueringarna och piercingarna bidrog knappast till hennes beslut men är en liten del av den problematik som omger fallet.
Citera
2023-03-07, 16:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fallet är nu hela 7 år gammalt, hur det ser ut idag är oväsentligt. Det är ingen som tror att hon blev ihjälslagen bara för att hon var tatuerad och piercad, du måste dock se till helhetsbilden här.

De flesta piercade och tatuerade kvinnor år 2023 dejtar dessutom inte män som suttit i fängelse 12 år. Nu har MJ dessutom varit bakom lås och bom sen juni 2016.

Tack men som jag påpekade tidigare så måste du se till helhetsbilden. Det är inte normalt att dejta människor som tillbringat ca 1/3 av sitt liv i fängelse och speciellt inte för de brott som han gjort sig skyldig till. LR visste mycket väl vad han hade för CV men ville trots detta skaffa barn med honom. Tatueringarna och piercingarna bidrog knappast till hennes beslut men är en liten del av den problematik som omger fallet.
Har ingen diskussion med dig öht ditt misogyna misfit så du kan yra med dig själv.
Ni jobbar i skift och kör samma skräp.

Vad som är normalt är du den siste att bedöma när det kommer till en psykopatisk person som MJ och tala om för mig vad jag bör se ang nån helhetsbild.
Senast redigerad av develi 2023-03-07 kl. 16:23.
Citera
2023-03-07, 18:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Det stora problemet är att det är allt för många kvinnor som attraheras av eller vill rädda/förändra dessa våldsbenägna män som ofta uppfyller WT kvinnors smak för en Alfa hane!

Samtidigt verkar inte dessa kvinnor ha några problem med att deras Alfa hanar till pojkvänner har pucklat på helt andra människor och slagit de sönder och samman. Omsorg och empati verkar inte direkt ödslas på andra brottsoffer. MJ hade dessutom muckat precis efter ännu en vända i fängelset efter att ha misshandlat en exflickvän.
LR nickade dock bifall och välkomnade honom i sitt hem trots hans 12 år i fängelse för en rad olika brott. Tänkte hon aldrig på hans tidigare brottsoffer?
Citera
2023-03-07, 19:43
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Samtidigt verkar inte dessa kvinnor ha några problem med att deras Alfa hanar till pojkvänner har pucklat på helt andra människor och slagit de sönder och samman. Omsorg och empati verkar inte direkt ödslas på andra brottsoffer. MJ hade dessutom muckat precis efter ännu en vända i fängelset efter att ha misshandlat en exflickvän.
LR nickade dock bifall och välkomnade honom i sitt hem trots hans 12 år i fängelse för en rad olika brott. Tänkte hon aldrig på hans tidigare brottsoffer?

Hon tyckte säkert bara han var tuff och häftigt och blev kåt på att han var ”lite” farlig vilket gör att jag inte känner någon empati för henne eller andra kvinnor som aktivt söker sig till denna typ av män. Sedan tycker jag att MJ är ett as som slår ihjäl en försvarslös kvinna.

Det finns faktiskt kvinnor som söker vanliga män som sedan visar sig vara störda svin dom kvinnorna har trott att mannen var en vanlig Svensson, dessa lider jag med.

Men som sagt:
De som söker efter denna typ av män oavsett om de är elaka mot dom eller andra får skylla sig själva till viss del.
Citera
2023-03-07, 20:24
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Lotta attraherades av stora gaddade badboys och Mc anknytningar. Förtjänade hon att bli mördad - Absolut Inte!

Har kvinnor något ansvar när de väljer denna typ av män - 100% JA!
.

Precis så är det - en 41-årig vuxen kvinna har självklart helt och hållet eget ansvar för att hon väljer att inleda en kärleksrelation med en missbrukande kåkfarare.
Allt annat än att ansvaret ligger på den vuxna kvinnan själv, vore ju att omyndigförklara denna kvinna. Ännu är vi inte där - vuxna kvinnor räknas lyckligtvis fortfarande som vuxna självbestämmande myndiga individer.

Att okloka postare i denna tråd, ex Develi, inte begriper att vuxna kvinnor måste få fortsätta att vara vuxna med egen bestämmanderätt och eget ansvar för sina val - även för dåliga val - är beklagligt.
I samma ögonblick man försöker urskulda Lottas dumma val med att hon var kvinna eller med att det egentligen var Martin som manipulerade henne redan från första träffen, utan att hon hade någon egen vilja - då har man ju tagit ifrån Lotta allt intellekt, all egen tankeförmåga och hela sin vuxenroll.

Att man inte förstår hur mycket man nedvärderar hela kvinnosläktet med att påstå sådant är beklagligt!

Att någon överhuvudtaget kan andas om att Lotta inte skulle haft eget ansvar för sina beslut, mått och steg är förnedrande. Förnedrande för varje kvinna som anstränger sig för att göra rätt, välja bort farliga situationer och göra förnuftiga val för framtiden med utbildning, kompetens och ansvarsfulla jobb.

Ska kvinnor på sådana ansvarsfulla positioner då inte heller anses kompetenta nog att ta ansvar för fattade beslut? Att det liksom hos Lotta - ”inte är deras ansvar om det går åt he.lvete” ??
Kommer vi då någonsin kunna ha kvinnliga chefer? Kvinnliga kirurger? Kvinnliga piloter?

Om det är någon i denna tråd som är misogyn och kvinnoförnedrande är det nog ”Develi” som anser att Lotta - och andra kvinnor - inte hade/har förmågan att fatta egna beslut. Att allt Lotta gjorde, de dumma val hon gjorde, aldrig var Lottas ansvar.

Det är en skrämmande åsikt. Förhoppningsvis kommer framtidens unga kvinnor ha bättre intellekt och förstånd än att lyssna på sådana misogyna, kvinnoförnedrande uttalanden.

Kvinnor har rätt att göra egna val, men de har också rätt att bli upplysta om hur illa det gick för andra kvinnor, som ex Lotta som gjorde fel, valde fel och därför råkade riktigt illa ut.
Att i framtiden dölja de tokiga val Lotta gjorde och hur illa det då gick vore riktigt dåligt.
Senast redigerad av Solglittret 2023-03-07 kl. 20:54.
Citera
2023-03-07, 20:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Citat:
Hon tyckte säkert bara han var tuff och häftigt och blev kåt på att han var ”lite” farlig vilket gör att jag inte känner någon empati för henne eller andra kvinnor som aktivt söker sig till denna typ av män. Sedan tycker jag att MJ är ett as som slår ihjäl en försvarslös kvinna.

Det finns faktiskt kvinnor som söker vanliga män som sedan visar sig vara störda svin dom kvinnorna har trott att mannen var en vanlig Svensson, dessa lider jag med.

Men som sagt:
De som söker efter denna typ av män oavsett om de är elaka mot dom eller andra får skylla sig själva till viss del.

Håller med; det är inte bara dumt avseende den egna säkerheten, utan dessutom respektlöst mot de tidigare brottsoffren. Jag kan till viss del förstå begäret till en alfahane, för det är nog inbyggt i kvinnans reptilhjärna. Men - en alfahane slår inte kvinnor!!! Och inte heller försvarslösa män, eller någon överhuvudtaget utan anledning. En alfahane är en stark och trygg och juste man som KAN använda våld som en sista utväg, för att freda sig själv eller sina närmaste. Det är något HELT annat.

Lotta var lika korkad som de där kvinnorna som sprang efter - numera gud ske lov hädanfarna - Juha Valjakkala. Att gå igång på att någon har dödat helt oskyldiga, försvarslösa människor, däribland (i Valjakkalas fall) en kvinna och en 14-årig pojke - är inte annat än sjukt. En annan likhet är för övrigt, att Jonsson såg lika trashig, slummig och rentutsagt farlig ut som Valjakkala.

Detta är lite lustigt också angående allas vår Develi: jag kommer ihåg hur hon fördömde de kvinnor som inledde relationer med Peter Madsen, efter att det stod klart för alla att han var skyldig. De borde minsann ha tänkt på brottsoffret Kim i stället. Kvinnor ska hålla ihop, and all that. Fängelsevakten, ryskan Jenny, lokföraren Sofie och någon mer - jag minns inte längre. Men hon fördömer inte Lotta för att HON gav sig in med en man som redan hade både dråp och kvinnomisshandel på sitt samvete! DÅ gick det bra.
Citera
2023-03-07, 20:51
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Detta är lite lustigt också angående allas vår Develi: jag kommer ihåg hur hon fördömde de kvinnor som inledde relationer med Peter Madsen, efter att det stod klart för alla att han var skyldig. De borde minsann ha tänkt på brottsoffret Kim i stället. Kvinnor ska hålla ihop, and all that. Fängelsevakten, ryskan Jenny, lokföraren Sofie och någon mer - jag minns inte längre. Men hon fördömer inte Lotta för att HON gav sig in med en man som redan hade både dråp och kvinnomisshandel på sitt samvete! DÅ gick det bra.

Touché’!
Var fanns empatin hos Lotta med kåkfararen Martins tidigare brottsoffer? Lotta verkar inte ha ägnat dessa brottsoffer för Martins våld så mycket tankar.
Citera
2023-03-07, 20:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Touché’!
Var fanns empatin hos Lotta med kåkfararen Martins tidigare brottsoffer? Lotta verkar inte ha ägnat dessa brottsoffer för Martins våld så mycket tankar.

Vi får vänta in Develis svar - ska bli spännande!
Citera
2023-03-07, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Touché’!

Han lurade henne.. det var inte mitt fel, jag slogs för mitt liv, svår barndom buhu buhu

Det är svårt det här va?
Citera
2023-03-08, 01:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Han lurade henne.. det var inte mitt fel, jag slogs för mitt liv, svår barndom buhu buhu

Hon såg redan efter 3 veckors förhållande vad han gick för när hon blev misshandlad första gången, ändå ville hon skaffa barn med karln blott någon vecka innan han slog ihjäl henne.

Ditt påstående att han lurade henne är en efterhandskonstruktion på samma sätt som när media hävdade att hon försökte fly MJ trots att hon istället uppmuntrade honom till fortsatt kontakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in