2023-03-07, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Lotta attraherades av stora gaddade badboys och Mc anknytningar. Förtjänade hon att bli mördad - Absolut Inte!

Har kvinnor något ansvar när de väljer denna typ av män - 100% JA!

Det är mer tragiskt när en ”Svensson” kvinna blir grundlurad av en vanlig ”Svensson” man som sedan trycker ner/manipulerar och misshandlar dom!

Men väljer man denna typ av män och blattar för att man tycker det är spännande och tänker med fittan så får man räkna med att sånt här kan hända.

Martin och många av dessa har ju liksom ett CV av liknande bakgrunder.

Lotta borde ha fått lära sig redan i grundskolan och högstadiet att hålla sig borta från misshandlare och mördare. Tecken på psykopati, narcissism, machiavellism och dylikt ska också tydliggöras för våra barn. På samma sätt som vi i sexualundervisning fick lära oss varför och hur vi skulle skydda oss mot sexuellt överförbara sjukdomar. Skulle det ses som kränkande och/eller rasistiskt mot en del grupper? Må så vara om det räddar livet på Lotta och kvinnor/män som henne.
Citera
2023-03-07, 08:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miacara
Lotta borde ha fått lära sig redan i grundskolan och högstadiet att hålla sig borta från misshandlare och mördare. Tecken på psykopati, narcissism, machiavellism och dylikt ska också tydliggöras för våra barn. På samma sätt som vi i sexualundervisning fick lära oss varför och hur vi skulle skydda oss mot sexuellt överförbara sjukdomar. Skulle det ses som kränkande och/eller rasistiskt mot en del grupper? Må så vara om det räddar livet på Lotta och kvinnor/män som henne.
Det märks ett behov redan här.
De som svartmålar och pekar finger åt Lotta år ut och år in har uppenbart noll koll själva.

SG verkar rent av gilla psykopatmördaren, tar ständigt hans parti.
I en annan tråd trånade Merwinna med en annan psykopatmördare.
Säger väl en hel del av vad är för WT.
Citera
2023-03-07, 09:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Så varför blev det så fel från början i medierapporteringen?
Det finns ingen felaktig rapportering. Mer än att det är fel i din hjärna från början - och att du omhuldar psykopat mördaren.

Stackars Martin. Han förtjänar inte alls att få "obalanserat hat".

Taskiga media som gjort Lotta till ett helgon och smutskastat stackars Martin.

Citat:
Martin har fått rätt mycket obalanserat hat från den stora massan - till vissa delar välförtjänt baserat på att han slog ihjäl Lotta och även hans tidigare misshandel och misskötsamhet - men hatet från den stora mobben är i mitt tycke obalanserat och bygger på medierapporteringen, som vi ju vet verkligen inte har varit korrekt utan innehållet många direkta lögner i uppgifterna kring mordet på Lotta.
(..)
Martin är full i paritet med andra våldsamma missbrukande mördare som inte inte alls får likartat hat och önskan om att de ska stympas eller experimenteras på. Martin är varken värre eller bättre än de andra som inte får samma hat.
Citat:
Att folk uttrycker sig så beror sannolikt på massmediabilden kring Lotta-mordet, den falska bilden som presenterades från början. Skapad av falska uppgifter från Lottas äldre syster. Hon som själv varje gång kontaktade media, mycket troligt redan då med tankar och planer på att kunna håva in framtida skadestånd.
Citera
2023-03-07, 10:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det här är så korkat att man rent baxnar.

För det första är hon öht inte överdrivet tatuerad el piercad.
För det andra är mängder av kvinnor tatuerade och piercade idag. Det är således inte nåt tecken alls på varken status, nåt mindre värde, nåt mer trashigt och mindre helgonlikt.
Sistnämnda är en löjlig överdrift i sig, du tycks inte ha nåt mellanläge likt Merwinna och det är absolut inte nåt som sticker ut idag.

För det tredje är det ingenting att yla om i media - det är totalt ointressant.

"Men de som känner sig tvungna att postum göra om Lotta och vill dölja hennes attribut som kroppsfejket, hennes ålder, klädsel eller de omständigheter hon levde under"

För det fjärde är ingenting av det du räknar upp
några "attribut" som framkommer i nån statistik. Det är ren lögn.

Lika ointressant är det med allt annat om det så är att operera bröst, fixa naglar eller tona hår. Eller ha extensions.
Du har till och med dragit upp rakat kön och förfasat dig.
Nåt som nästintill de flesta gör såtillvida det inte är nån av äldre ålder.

Andrahandslägenhet i Stockholmsområdet är heller inget att älta och jobb hade hon och försörjde sig.

Du låter som en fossil. Alternativt väldigt avundsjuk eftersom Lotta faktiskt såg bra ut.
Nåt är Iaf helt galet med dig.

Jag kan dra tre slutsatser av dina svador.

1. Du tar åt dig. Annars skulle du inte bli så upprörd. Du har antragligen samma attribut själv. Du har redan erkänt att du har fler örhängen än ett i varenda öra, och indirekt erkänt att du rakar underlivet.

2. Du lever i någon trashig bubbla, där alla dina väninnor ser ut så. Därför tror du att det är normalt. Du ser inte den majoritet som inte har dessa attribut, för att du inte umgås med dem - de finns inte i din värld. Vilken normal kvinna i 40-årsåldern har t.ex. intresse för eller ens TID att hålla på och raka sitt eget underliv..? Då har man ju arbete, kompetensutveckling, hem- och hushållsarbete, barn, är engagerad i barnens skolgång o.s.v.. För att ta bara en av alla tokigheterna på/med Lotta.

3. Det är inte sant att du arbetar i psyk- och/eller kriminalvården, som du har påstått eller i alla fall antytt. För då hade du SETT att en majoritet av patienterna och de intagna har dessa attribut. Det går liksom inte att missa det. Undantagen är en del ekonomiska brottslingar på högre nivå: tänk pensionsbedrägerier och skalbolagsaffärer. Korrupta mäklare och advokater.

Och de manliga brottslingarnas groupies ser samtliga ut som Lotta...
Citera
2023-03-07, 10:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miacara

Håller med. Det är tyvärr tvärtom. Skolan motarbetar sådan upplysning. Där får barnen lära sig att man inte ska döma hunden efter håren, om det går snett för någon så är det inte den personens eget fel utan det beror på socioekonomiska förhållanden, alla är snälla innerst inne och förtjänar en andra chans, och naturligtvis att det absolut inte går att utröna vad en man har för kvinnosyn, beroende på vilken kultur han kommer ifrån eller vilken religion han har. Alla människor är oskrivna blad, oavsett piercingar, tatueringar, sillisar, onaturligt uppblåsta muskler, klädsel och andra attribut, och oavsett vilket land personen kommer ifrån.

Eftersom det är så här i skolan, så är det viktigt att vi som är erfarna, kloka och klarsynta och utan skygglappar, lär våra egna barn detta hemma, och även andras barn och tonåringar som vi får kontakt med (t.ex. de egna barnens kamrater). Det kan rädda deras liv!
Citera
2023-03-07, 10:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det är exakt här du totalt missar psykopatin och inbillar dig att det är ärlighet.

Det är en strategi ditt jävla spån.

Han VET att det kommer komma ikapp relationen och förekommer via att verka öppen och ärlig.

För att sen gå all-in med att han vill börja på ny kula och flytta ihop och bilda familj.

Det vittnar hans ex om likaväl. Han ljuger och tonar ner det han gjort och via klassisk psykopatbeteende skjuter han skuld på andra.

Fd flickvän som han attackerar:
"– Människan som slog mig var inte människan jag hade träffat från början. Det svartnade i ögonen och han blev som en annan person, säger hon och berättar om förloppet."

"– Han var jättecharmig i början. Mycket komplimanger, väldigt snäll och omtänksam. Men sedan vände det rätt fort."

" – Han berättade att han hade blivit anmäld för kvinnomisshandel tidigare, men att tjejen hade hittat på allting. Och det köpte jag, säger hon.
– I dag förstår jag att hon pratade sanning."

" – Han var väldigt manipulativ och fick mig att tro att jag hade gjort fel. "

Att det var en taktik fattar väl vem som helst. Utom den typen av kvinnor som Martin umgicks med. Inklusive Lotta och hans tidigare flickvän.

Det bästa är att kontrollera om en man är förekommande i brottsregistret, innan man gör upp om en dejt. Om han är det, så gör man helt enkelt aldrig upp om någon dejt. Man bör även kontrollera att ingen kvinna bor på hans adress, och att han inte har barn - om han har påstått sig inte ha det. Folkbokföringen har de uppgifterna. Vidare kontrollerar man naturligtvis hos UPC och/eller Kronofogdemyndigheten att han inte har stora skulder.

För om man aldrig går ut och träffar honom på tu man hand, så får han aldrig ens en chans att försöka slå i en att han egentligen blev oskyldigt dömd, att kvinnan han bor med är hans ex som inte kan få en bostad på grund av för låg inkomst (men dom delar absolut inte sovrum), att det där barnet i hans personakt egentligen inte är hans biologiska, och han träffar det aldrig, att skulderna är hans före detta kompanjons fel... SÄRSKILT om man vet att man är lätt att övertala, så ska man kolla sådant i förväg!
Citera
2023-03-07, 10:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag kan dra tre slutsatser av dina svador.

1. Du tar åt dig. Annars skulle du inte bli så upprörd. Du har antragligen samma attribut själv. Du har redan erkänt att du har fler örhängen än ett i varenda öra, och indirekt erkänt att du rakar underlivet.

2. Du lever i någon trashig bubbla, där alla dina väninnor ser ut så. Därför tror du att det är normalt. Du ser inte den majoritet som inte har dessa attribut, för att du inte umgås med dem - de finns inte i din värld. Vilken normal kvinna i 40-årsåldern har t.ex. intresse för eller ens TID att hålla på och raka sitt eget underliv..? Då har man ju arbete, kompetensutveckling, hem- och hushållsarbete, barn, är engagerad i barnens skolgång o.s.v.. För att ta bara en av alla tokigheterna på/med Lotta.

3. Det är inte sant att du arbetar i psyk- och/eller kriminalvården, som du har påstått eller i alla fall antytt. För då hade du SETT att en majoritet av patienterna och de intagna har dessa attribut. Det går liksom inte att missa det. Undantagen är en del ekonomiska brottslingar på högre nivå: tänk pensionsbedrägerier och skalbolagsaffärer. Korrupta mäklare och advokater.

Och de manliga brottslingarnas groupies ser samtliga ut som Lotta...
Tyvärr ang punkt 1 och 2.
Två identiskt lika inkompetenta på bedömning sitter snackar skit om mördade offer och har noll koll på psykopati.
Vad det sen gäller forumet så handlar det om debatt och ni är starkt ifrågasatta av många fler än mig.

Punkt 3.
Jag rör mig bland alla sorters personer via yrke, ser vitt skilda yrkeskategorier och åldrar.

Jag ser läkare och poliser med tatueringar, blonderat hår - dock inte långa naglar.
Inte små nätta pumps heller för den delen...

Psykologer. Sköterskor av alla de slag med justerade tuttar.
Trash?

Du måtte leva under en sten med SG som granne under nästa mosshög, för ni är så borta med vinden ang det ni tar upp att det är som om PRO har årsmöte.

Jag ser patienter i alla åldrar ända innanför både trosor och kalsonger. Rakade muttor mer frekvent än de oansade buskar ni torde äga såsom ni yvas över detta som två gamla getter.
Lika många rakade av manligt kön.

Dock inte äldre. Med äldre är >65.
För allt ni gaggar om är mer vanligt än ovanligt idag.
Citat:
Det är inte sant att du arbetar i psyk- och/eller kriminalvården, som du har påstått eller i alla fall antytt.
Ren lögn. Du kommer inte hitta ett inlägg men du har däremot svept runt psykiatri.
Jag har jobbat på flertal vitt skilda ställen och jag har utbildat mig i olika omgångar.
Vad jag nog sagt, är att jag arbetat tidigare många år inom akutsjukvård inkl ambulans.
Resten har du inget med att göra.
Citera
2023-03-07, 10:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Tyvärr ang punkt 1 och 2.
Två identiskt lika inkompetenta på bedömning sitter snackar skit om mördade offer och har noll koll på psykopati.
Vad det sen gäller forumet så handlar det om debatt och ni är starkt ifrågasatta av många fler än mig.

Punkt 3.
Jag rör mig bland alla sorters personer via yrke, ser vitt skilda yrkeskategorier och åldrar.

Jag ser läkare och poliser med tatueringar, blonderat hår - dock inte långa naglar.
Inte små nätta pumps heller för den delen...

Psykologer. Sköterskor av alla de slag med justerade tuttar.
Trash?

Du måtte leva under en sten med SG som granne under nästa mosshög, för ni är så borta med vinden ang det ni tar upp att det är som om PRO har årsmöte.

Jag ser patienter i alla åldrar ända innanför både trosor och kalsonger. Rakade muttor mer frekvent än de oansade buskar ni torde äga såsom ni yvas över detta som två gamla getter.
Lika många rakade av manligt kön.

Dock inte äldre. Med äldre är >65.
För allt ni gaggar om är mer vanligt än ovanligt idag.

Ren lögn. Du kommer inte hitta ett inlägg men du har däremot svept runt psykiatri.
Jag har jobbat på flertal vitt skilda ställen och jag har utbildat mig i olika omgångar.
Vad jag nog sagt, är att jag arbetat tidigare många år inom akutsjukvård inkl ambulans.
Resten har du inget med att göra.

Undersköterskor är ofta WT, så där är sillisar naturligtvis legio. Det finns även sjuksköterskor som är WT, även om det är mer ovanligt. Men de finns. Och då kan de naturligtvis ha sillisar (och förse sig ur medicinskåpet och slangen med lustgas vid tillfälle...)

Efter 65 är pubishåret så tunt och kort på alla, att det knappast är lönt att raka det längre. Annars skulle nog tant och farbror WT fortfarande ägna tid åt det...

Blonderat hår i sig behöver inte vara fel, det är när det ingår i ett paket av kroppsförändringar som det blir fel. Samma gäller andra helt onaturliga hårfärger, som absolut inte kan vara personens egen. Vettiga människor med trist, råttfärgat hår, kan också välja att göra håret mer attraktivt och levande genom att bleka dit lite ljusare slingor, eller använda något tonande balsam som ger en djupare färgton, kanske varmt brunt. Men det är något helt annat än att sträva efter hor-looken. En helblondering funkar också om det ser naturligt ut, d.v.s. om hyn är tillräckligt ljus. OCH förutsatt att återväxten hålls efter - inget ser så trashigt ut som vitblonderat hår med ett par cm bred mörk återväxt...

Poliser har förhoppningsvis rejäla, hårda skor och sjukvårdspersonal fotriktiga sandaler... Det intressanta här är vad de har på sin fritid.
Citera
2023-03-07, 11:01
Medlem
develis avatar
Citat:
"Det bästa är att kontrollera om en man är förekommande i brottsregistret, innan man gör upp om en dejt. "

."Vidare kontrollerar man naturligtvis hos UPC och/eller Kronofogdemyndigheten att han inte har stora skulder. "
Hoppas du har detta som måttstock ang Psykopati.
Speciellt eftersom de inte sällan nästlar sig in på rätt höga positioner om de har tillräckligt med IQ

Jag har sällan eller aldrig hört nåt så pantat som dig...
Speciellt efter att du ville bli penneven med Madsen.

Kan rent se hur du sitter med flytväst, pepparkar och direktlarm till 112 redo - samt 32 släktingar som bokat resten av restaurangen. Utifall att. 😂

Saken är den att alla inte är lika paranoida och glor runt på nätet likt dig. Du har beskrivit dina sessioner på pm här där du avslöjat mer än du borde av ditt sjuka snokande.

Du inbillar dig ha full koll men kan inte ens det grundläggande om psykopati.
Senast redigerad av develi 2023-03-07 kl. 11:19.
Citera
2023-03-07, 11:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Undersköterskor är ofta WT, så där är sillisar naturligtvis legio. Det finns även sjuksköterskor som är WT, även om det är mer ovanligt. Men de finns. Och då kan de naturligtvis ha sillisar (och förse sig ur medicinskåpet och slangen med lustgas vid tillfälle...)

Efter 65 är pubishåret så tunt och kort på alla, att det knappast är lönt att raka det längre. Annars skulle nog tant och farbror WT fortfarande ägna tid åt det...

Blonderat hår i sig behöver inte vara fel, det är när det ingår i ett paket av kroppsförändringar som det blir fel. Samma gäller andra helt onaturliga hårfärger, som absolut inte kan vara personens egen. Vettiga människor med trist, råttfärgat hår, kan också välja att göra håret mer attraktivt och levande genom att bleka dit lite ljusare slingor, eller använda något tonande balsam som ger en djupare färgton, kanske varmt brunt. Men det är något helt annat än att sträva efter hor-looken. En helblondering funkar också om det ser naturligt ut, d.v.s. om hyn är tillräckligt ljus. OCH förutsatt att återväxten hålls efter - inget ser så trashigt ut som vitblonderat hår med ett par cm bred mörk återväxt...

Poliser har förhoppningsvis rejäla, hårda skor och sjukvårdspersonal fotriktiga sandaler... Det intressanta här är vad de har på sin fritid.
Det är för kännedom totalt ointressant med dina fördjupningar och ytliga, helt vrickade och empatistörda bedömningar.

Jag gav dig ett svar om att det inte öht inte är ovanligt med "Lottas attribut" och att jag är betydligt mer uppdaterad än dig via yrke.
Ända in i kalsonger.

Mer än så behöver det inte diskuteras bland allt bullshit om halvhöga klackar, diskret örhänge, hur slingor ska se ut, fotriktiga skor och annat skit.
Du är ju helt jävla gränslös och uppenbart störd.
Jag visade att universitetsutbildade har tatueringar etc och ironiserade över det du skrivit om pumps.
Senast redigerad av develi 2023-03-07 kl. 12:07.
Citera
2023-03-07, 11:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Hoppas du har detta som måttstock ang Psykopati.
Speciellt eftersom de inte sällan nästlar sig in på rätt höga positioner om de har tillräckligt med IQ

Jag har sällan eller aldrig hört nåt så pantat som dig...
Speciellt efter att du ville bli penneven med Madsen.

Kan rent se hur du sitter med flytväst, pepparkar och direktlarm till 112 redo - samt 32 släktingar som bokat resten av restaurangen. Utifall att. 😂

Saken är den att alla inte är lika paranoida och glor runt på nätet likt dig. Du har beskrivit dina sessioner på pm här där du avslöjat mer än du borde av ditt sjuka snokande.

Du inbillar dig ha full koll men kan inte ens det grundläggande om psykopati.

Citat:
Det är för kännedom totalt ointressant med dina fördjupningar och ytliga, helt vrickade och empatistörda bedömningar.

Jag gav dig ett svar om att det inte öht inte är ovanligt med "Lottas attribut" och att jag är betydligt mer uppdaterad än dig via yrke.
Ända in i kalsonger.

Mer än så behöver det inte diskuteras bland allt bullshit om halvhöga klackar, diskret örhänge, hur slingor ska se ut, fotriktiga skor och annat skit.
Du är ju helt jävla gränslös och uppenbart störd.
Jag visade att universitetsutbildade har tatueringar etc och ironiserade över det du skrivit om pumps.

Fördelen med att vara lite om sig och kring sig, är att man lever längre än Lotta.

Vad menar du med "avslöjat på pm"? Du kan skriva ut det här, jag skickar aldrig något hemligt över PM på Flashback, eftersom jag aldrig skulle lita så mycket på någon. Eller menar du Peter Madsen? Vi hjälptes ju alla åt i den tråden, att ta reda på mer fakta. Det var inte snokande, det var detektivarbete.

Innanför en massa kalsonger - där kanske studier på fritiden också är inräknade..?

Sjuksköterskor ÄR egentligen inte universitetsutbildade. Den utbildningen är inte alls på samma nivå som riktiga akademiska utbildningar. Det säger sig självt, eftersom det räcker att ha gått vårdlinjen på gymnasiet för att komma in, och som halva tiden är praktik.
Citera
2023-03-07, 12:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Fördelen med att vara lite om sig och kring sig, är att man lever längre än Lotta.

Vad menar du med "avslöjat på pm"? Du kan skriva ut det här, jag skickar aldrig något hemligt över PM på Flashback, eftersom jag aldrig skulle lita så mycket på någon. Eller menar du Peter Madsen? Vi hjälptes ju alla åt i den tråden, att ta reda på mer fakta. Det var inte snokande, det var detektivarbete.

Sjuksköterskor ÄR egentligen inte universitetsutbildade. Den utbildningen är inte alls på samma nivå som riktiga akademiska utbildningar. Det säger sig självt, eftersom det räcker att ha gått vårdlinjen på gymnasiet för att komma in, och som halva tiden är praktik.
Du har berättat om att du pmat med en man och sagt mer av ditt snokande än du borde avslöjat.
Citat:
Innanför en massa kalsonger - där kanske studier på fritiden också är inräknade..?
Självklart. De flesta förutom incels har väl ett sexliv?
Däremot betonades ett väldigt brett perspektiv via yrket.
Citat:
Vilken normal kvinna i 40-årsåldern har t.ex. intresse för eller ens TID att hålla på och raka sitt eget underliv..? Då har man ju arbete, kompetensutveckling, hem- och hushållsarbete, barn, är engagerad i barnens skolgång o.s.v.. För att ta bara en av alla tokigheterna på/med Lotta.
Många. För att det upplevs uppges vara mer hygieniskt, skönare sexuellt och tar knappast lång tid i anspråk.
Varav det inte är varken udda, WT eller nån "tokighet med Lotta."
Det är du som är totalt förlegad och pratar som om du vore född på 40-talet och bedömer Lotta helt missvisande.

SVAR off topic:
Sjuksköterskor är universitetsutbildade, har även specialistutb på uni om de jobbar inom vissa områden, an/op, distrikt etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in