Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Bilens ålder medverkar till sämre väghållning och speciellt när man lastar bilen full med folk.
Skulden till olyckan är troligen förarens men det är varken din eller min uppgift att döma.
Att han lastat in 6 pers. och kör bilen är klart hans skuld. Mer vet vi inte än och då ska man hålla käft.
Jag kör ca 3000 mil om året och det borde du fattat när jag skrev om min tidigare bil som jag köpt ny 2000 och sålde 10 år senare och då hade den gått 29.000 mil.
Bilar och väghållning lärde jag mig då jag tidigare höll på med rally. Men det är många år sedan nu och la av när kompisar som också körde råkade ut för en likadan olycka som den här. Kartläsaren som satt bra i sin stol med 5-punktsbälten och hjälm blev rätt skadad då han fick instrumentbrädan i ansiktet.
Han blev aldrig bra efter det. Det var då jag insåg hur jäkla illa det kan gå. Troligen liknande i detta fallet. Trädet här tog på precis samma ställe som kompisarnas olycka. Också ett stort träd de körde på. Bilen tappade greppet i ett litet vägkrön och svängde lätt åt vänster. Var en volvo 142:a med störtbågar mm. Hjälper inte om man kommer i hög fart.
Nattskiftet, hahaha, du är en vanlig knegare. Men sådana behövs också.
Men hur skall du ha det? ÄR bilen per automatik livsfarlig bara för att den är gammal och "trött" även fast den framförs enligt gällande lagar, regler och aktuellt väglag av normalkunniga förare, som ni verkar påstå? Vilket i sin tur också innebär att det rullar runt kanske hundratusentals dödsmaskiner på svensk mark, som i sig är livsfarliga hur väl de än framförs.
ELLER
Måste föraren ha gjort fel för att faktiskt krocka biljäveln så folk i den dör???
Hur skall du ha det?
Nattskift, vanlig knegare? Kan du absolut ingenting om samhället? Vem fan tror du hjälper dig som värdelös förare när du mitt i natten kör halvt ihjäl dig själv och andra i dina gamla "trötta" bilar som ju är så livsfarliga enligt dig? En bilmekaniker eller? Är det en bilmekaniker som skall operera dig akut? En svetsare kanske? Löfven möjligen?
Du har inte tänkt på att det arbetar folk nattetid på akutmottagningar, inom vården, inom psykiatrin, kriminalvården osv.?
Du är ju faktiskt helt jävla väck. Din okunnighet förbryllar.