Citat:
Ursprungligen postat av
Sculley
Men det är fortfarande Ekuddenvägen som är den större vägen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Skvagg
Jag vill inte hamna i en diskussion om 20 meter hit eller dit. Det är inte viktigt för den stora bilden. Det viktiga att ta med sig är vad GW menar när han säger när man väl kommer ut på den större vägen. Det är nämligen när kroppen har burits/släpats till bilen och burits in i den samt att den mindre vägen (gång och cykelvägen) körts i riktning mot ekuddenvägen. Om man sedan böjer av mot hamnen och HMJ hus redan på vikingavägen eller ekuddenvägen är detaljer. Beror på hur man bäst osett och med ett lik kommer ner till den lilla hamnen. Men då ser du på kartan att om man kör exempelvis till Bäcken att hamnen ligger på väg mot HMJ hus.
Rent statistiskt så klaras fall med fler än en GM ganska ofta upp. Då är det oftast med-GM som inte var drivande som börjar snacka när hans del i brottet är preskriberat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Ja det är ett märkligt uttalande som borde väcka misstankar. Två av Helenas närmsta vänner *i ett förmodat chocktillstånd!?* och det första dom gör är att börja prata om vilken väg kroppen fraktades bort? Dom verkar redan intresserade av hur polisen tänker.
Ja, det är bra Sculley att du är hård med detaljer faktiskt, i och med att vi alla här tänker olika kan vi dra nytta av varandras kvaliteer och tillsammans om möjligt smalna av möjligheterna. Definitivt ingen risk för "sektmentalitet" här...Vilket är bra.
Jag har ett alternativ till Ekuddenvägen och det är Marieforsleden.
"När man väl kommer ut på den större vägen kör man i riktning mot där man bor" Har vi HJ som Med-GM så går Marieforsleden mer
rakt i riktning mot Stenåldersvägen 1.
Visst är det litet konstigt att GW skall menaatt denna adress ligger
utanför Mariestad, men jag ser det inte som otroligt ändå. Han måste maskera GM/MGMs hemadress kraftigt för att inte avslöja för mycket. Sedan det Skvagg nämnde att DN skall ha benämnt Ekudden vara utanför Mariestad är det då heller inte otroligt att GW har samma "Stockholmsperspektiv" kanske. Ekudden= "Utanför tullarna", översatt till Mariestads perspektiv. Det är faktiskt
fortfarande en lite lantlig känsla om man kommer från Marieforsbron och sedan tittar åt höger mot Ekudden och Kohagen...Mmm. Spekulation dock.