2023-03-07, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralenBigfoot
Jag jobbar som ssk på avdelningen som föraren ligger på, han hade 1.3% promille i blodet.

Bara där ser man vilken osanning du talar för han ligger ens inte där
Citera
2023-03-07, 06:44
Medlem
Citat:
Jag jobbar som ssk på avdelningen som föraren ligger på, han hade 1.3% promille i blodet.

Som ssk vet du hur man skriver ett promilletecken.. det du angivit är procent.
Citera
2023-03-07, 06:52
Medlem
Citat:

OM du nu jobbar där så måste jag säga att du är smart, väldigt smart. Du kanske skulle blivit läkare istället?? 🤯
Citera
2023-03-07, 06:55
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Vad är så speciellt med vara ute köra kl ”14,30” en söndag!?

Det speciella var väl att de var två för många i bilen 14.30 på en söndag. De kanske hade festat hela natten och åkte hem då
Citera
2023-03-07, 07:06
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Absolut ! Eget-ansvar kallas det. Det är föraren som kör bilen , styr ratten och gaspedalen. Om någon som sitter i min bil ber mig köra in i en bergsvägg så kommer jag inte göra det , det kan jag lova.

Sen kanske du är en extremt svag person som inte vågar säga nej vad vet jag .

Men tror du polisen kan döma nån för att dom sagt ”kör fortare brorsan ” …?

Kom in i matchen . Patetiskt

Oj du är en riktig hårding. Du var säkert så som 16-17 åring och bad dina äldre vänner att inte köra snabbare än 90 på 110 väg. Du sa säkert till varje gång du såg någon slänga skräp på marken också. När du kommer ur din fantasivärld så är du välkommen till verkligheten. Det är en jäkla skillnad på att be någon ta livet av dig och honom och åka med någon som kör för fort. Har du på fullaste allvar aldrig kört för fort eller åkt med någon som kör för fort?
Citera
2023-03-07, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theomarlittle
Jobbar du verkligen inom sjukvården? Ambulanspersonal sätter inte port (det brukar opereras in). KAD är en urinkateter…

Ja det gör jag men inom demens. Piccline menar jag . Blandade ihop det när jag skulle skriva . KAD är kateter det har du rätt i.
Citera
2023-03-07, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurvelbozer
KAD är en urinkateter, tror det är PVK du fiskar efter… men ja det stämmer att ambulanspersonal kan sätta det på plats.

Ja PVK , blandade ihop det med kateter .
Haha förstod att jag skrivit fel när nån annan anmärkte på det 😊
Citera
2023-03-07, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Det är väl inget du borde sprida i så fall.

Tror inte denna person jobbar som SSK på den avledningen . Det vill man inte riskera . Ofta är det bara 1-2 ssk på en avdelning och då är det lätt att få fram vem det är . Tror det är bluff . Dessutom råder tystnadsplikt
Citera
2023-03-07, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Ja det gör jag men inom demens. Piccline menar jag . Blandade ihop det när jag skulle skriva . KAD är kateter det har du rätt i.

😁 Vet inte om du inte gör det värre med detta inlägget, tror inte de sätter en piccline på fältet heller. Pvk menar du nog 😉
Citera
2023-03-07, 08:06
Medlem
TilleyHats avatar
Om vi har lärt oss någonting genom åren så är det att de som orsakar dödliga trafikolyckor i regel får lindriga straff i förhållande till vad de har ställt till med.

Se exempelvis på killen som körde ihjäl en småbarnsmamma på julafton för några år sedan. Han fick väl inte ens indraget körkort eller i alla fall har han fått tillbaka det.
Citera
2023-03-07, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penningpung
"1.3% promille"
Nej, du är inte ssk.

Sorry var lite trött igår, är ju självklart ‰
Citera
2023-03-07, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findus18
😁 Vet inte om du inte gör det värre med detta inlägget, tror inte de sätter en piccline på fältet heller. Pvk menar du nog 😉

Jo, det blir bara värre och värre. En piccline sätter man inte på en olycksplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in