Citat:
Komisk! Du skulle försvara dig genom att både hugga med kniv och skjuta med vapen och drar upp lagen som rättfärdigar DIG och ger DIG rättighet. Men att jobba som OV och ”försvara” sig är helt uteslutet och allt är deras fel 🤣 snart kommer du beskylla de för att de ens var på plats för de var säkert inte inbjudna utav Juha så de var inte välkomna ner till Tunnelbanan 🤦🏼♂️
Nu försvarade sig inte dessa två våldsverkare utan de gick till attack direkt. Juha hade inte ens rört någon när de kom springande. Det fanns inte ens något nödvärn att försvara eller överta, då han bara stod på perrongen.
Givetvis skulle jag försvara mig själv om två grobianer i uniform kommer springandes, helt vilda, med dragna vapen mot mig. Jag har ingen aning om vad det är för typer, om de är påverkade eller om de ens får bära uniformerna.
Citat:
Det känns som att du har något väldigt personligt mot Ordningsvakter överlag så jag tror att det är där ditt problem ligger. Du har en inre störning eller irritation mot de.
Ja, de flesta av oss som har jobbat länge som OV eller annat är ganska trötta på er ungdomar som fläckar ned yrket. Förr hade OV ett gott rykte, där de hjälpte folk. Nu blir man till och med slagen med batong om man råkar blunda på tunnebanan med argument att man inte får sova på tunnelbanan.
Citat:
Polisen som sköt knivmannen senast då? Tycker du att det var onödigt det med? För enligt din logik så hotade han med kniv bara och förtjänade inte ett skott i sig… eller är det ok för det var riktiga poliser och inte ordningsvakter?
Så, polisen kom farandes med förstärkningsvapen mot någon som bar kniv? Det utan någon som helst anledning? Nee, jag tror inte det va... De drog sina tjänstepistoler när de märkte att knivmannen hade ett intresse av att använda kniven. Och ja, det var okej för att det var poliser och inte OV.
Citat:
Står fast vid att lyder man inte lagen i vilket form som helst, om det nu är ordningsvakter, väktare, poliser eller civila poliser så ska man få en kula i sig så man neutraliserar hotet. I mina ögon är den man eller kvinna som inte lyder lagens väktare ett hot mot samhället.
Fast... Du kan inte vara ordningsman, åklagare, domare och bödel samtidigt. Många ingripanden sker utan lagstöd och många som grips är helt oskyldiga.
Citat:
Det gör vi med när du inte är här och när Alex och Ilma är borta från gatan. Dock har vi väl dig att fäktas med i tuben.
Skål nu alla här, ska fira lördagen fullt ut och känner mig tryggare när jag tar hem tunnelbanan senare.