2023-03-04, 14:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Ad hominem
Bs.
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Lätt att vara viktigpetter från distans. Helt rätt att strypa ut buset. Ge buset två varningar (när detta är möjligt) och stryp sedan ut dem, råkar de dö då så good riddance. Du har ett ansvar på dig att uppföra dig i samhället, och samhället bör stå på de reguljära skötsamma medborgarnas sida, inte på busets. OV ska inte backa, OV har som uppgift att freda reguljära människors frid.

Stryp ut buset.
Ignoras eftersom inlägget säger mer om dig än situationen.
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
"Det blir lite konstigt när Målsägabiträdet agerar som åklagarens förlängda arm, när målsägarbiträde är i grunden en advokat som är inställd på försvar, inte åtal!"
Antar detta ska vara citat från Aro?

Om så är fallet bör Aro gå in på advokatfirmor och läsa på vilka som juridiskt sett kan vara målsägandebiträde och biträda.

På rak arm och fritt ur minnet så var det advokat i rättsfallet om Lisa Holm och senast Lena W i Örebro som var målsägandebiträde.

Ergo. Det är inte ens nåt lite konstigt med andra ord.

Edit.
Btw så kommer nog ÅK klara detta galant utan att oroa publiken om nån bisittare.
Är han lika skarp som i rättegången när exfru Lija ville mörda sin fd man (dvs advokaten) så blir det intressant.
Hoppas media är på hugget med liverapportering.
Senast redigerad av develi 2023-03-04 kl. 15:01.
Citera
2023-03-04, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Ignoras eftersom inlägget säger mer om dig än situationen.

Dina inlägg i debatten handlar endast om att spela viktigpetter från sidlinjen, reguljära medborgares rätt till frid struntar du fullständigt i. Det är viktigare att inte buset råkar illa ut än att reguljära medborgare får på truten ... tills det en dag drabbar dig själv. Men då får vi väl hoppas att OV backar, som du ju förespråkar.

Hynninen var en känd bråkmakare. Varför bedriver du kamp mot de som stoppade denna bråkmakares framfart?
Citera
2023-03-04, 15:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Dina inlägg i debatten handlar endast om att spela viktigpetter från sidlinjen, reguljära medborgares rätt till frid struntar du fullständigt i. Det är viktigare att inte buset råkar illa ut än att reguljära medborgare får på truten ... tills det en dag drabbar dig själv. Men då får vi väl hoppas att OV backar, som du ju förespråkar.

Hynninen var en känd bråkmakare. Varför bedriver du kamp mot de som rensade bort detta ogräs?
Hemskt ledsen att du blir så förfärligt upprörd via att jag tar upp det som står i FUP.

Exakt allt som diskuterats innan faller på plats när den väl levererades.
... Och till många andra töntars förtret.

Som ägnat sig åt victim blaming, hoppat på anhöriga, överdrivit om Juha in absurdum och rövslickat två retarderade vakter.

Hoppas dessa OV får längsta möjliga straff.

Juha var inte en känd bråkmakare.
Senast redigerad av develi 2023-03-04 kl. 15:24.
Citera
2023-03-04, 15:30
Medlem
develis avatar
▪️Paret A och J (som var i sällskap med Juha) hade tjafsat på bar Anchor och Juha gick emellan och stack upp huvudet "för att kolla läget" enligt A.

Juha beter sig konstig och gör sen utfall mot personer. Han slår till en man och får själv en smäll så han ramlar omkull.
J beskriver att Juha tjafsade med nåt sällskap.

"J berättar att han aldrig sett Juha våldsam tidigare. Juha blir dock speciell då han dricker. Han blir liksom svår att få kontakt med. "

Han följer sen efter paret till tunnelbanan och
J är arg på Juha och säger att han ska gå hem.
Juha klappar till honom på väg ner.

▪️Sköterska i akutbilen (som passerade innan de fått larm om hjärtstopp) hade noterat att det var
tjafs på gatan och såg bråket, "ståboxning". Nån person sa sig ha blivit biten i samma veva.

▪️Ytterligare en kvinna såg bråket och att Juha flög in i nån uteservering.

▪️En man beskriver att de såg de tre vid spärrarna och sen att Juha greppat efter A och sen klappar till henne.

Nere i tuben står J och Juha och tjafsar enligt parets vittnesförhör.
A närmar sig och stannar vid en apparat och Juha slår till A i bakhuvudet så hon ramlar omkull.

J ställer sig emellan Juha och A, hjälper henne upp och går iväg en bit med henne.
Sen kommer vakterna.

J:
" Dom rusade på honom med batongerna och skrek på honom."
"Dom försökte inte prata med honom eller deeskalera situationen, dom bara gick till attack.
Det var liksom inget folk runtom som var i direkt fara."

J beskriver även nåt han uppfattade märkligt. Efteråt frågade de några vakter hur det gått för Juha:

"Då började vakterna ta våra personuppgifter och hota med att J och A kunde bli anmälda om dom inte anmälde Juha för slaget."

▪️En man som närmar sig paret beskriver att kvinnan A grät och att han frågade om det var ok varav "mannen som var med kvinnan sa att allt var bra."

Det ses på övervakningsbilder att kvinnan faller framåt och i nästa sekvens är mannen i bild när paret går iväg.
Han står vänd mot Juha och åker på en smäll.

Sen säger han att vakterna kommer av tåget.

▪️Lokföraren som körde samma tåg som vakterna kom med såg att kvinnan låg på backen och att Juha stod då drygt en meter bortom henne.

▪️ I*lma beskriver ett helt annat förlopp om Juhas beteende:

Fhl: så du upplever att det inte fanns utrymme att handla på något annat sätt?
I: Nej. Inte i den här situationen. "

"Vi kliver av på plattformen och en man står över en kvinna och matar henne med knytnävsslag. Han är väldigt aggressiv. Vi närmat oss situationen, jag skriker" avbryt".

Jag ser att han är på väg mot oss och försöker slå alla som står i hans väg. "

" (..) och han var sjukt aggressiv och när jag såg att han stod över den där kvinnan och matade henne med smällar då förstod jag att det var riktigt illa och speciellt när han började röra sig och slå alla runt omkring sig.
Det var nog det som fick mig att inse att vi kommer nog att dö. "

" vi ser en man som svingar med knutna nävar och armbågar mot alla som försöker stoppa honom."

"Han försöker slå alla han kommer åt."

"Han armbågar folk också. Sen ser vi den här kvinnan som ligger och skriker."

"han går runt och slår allt och alla."

" Hon ligger typ och håller runt sitt huvud och han står och matar smällar mot henne. "
Senast redigerad av develi 2023-03-04 kl. 15:38.
Citera
2023-03-04, 15:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Han var tvungen då han i praktiken var ensam mot en större individ att använda grepp som inte bör användas. Det ursäktar inte användandet utan förklarar bara varför och utan att fråntar inte straffansvar.

Självklart som jag skrev hade de t.ex. kunnat invänta en andra patrull men utifrån att de inte valde att göra det så ställdes han inför få andra val.

Men fortsätt du att bygga halmgubbar och tillskriva folk saker de aldrig har påstått.

Så det du säger att den goda MMA-utövaren inte kan applicera de ledlås och kontrollgrepp som finns i utbildningsmaterialet? Vikt spelar inte någon roll här (leder har inga vikter), han har dessutom en batong; använd den till något nytta mer än att slå med. Kan MMA-experten inte applicera ledlås, använd batongen till det.

Tja, hade de bara gått fram till Juha och frågat hur det var hade det nog inte hänt någonting mer än att de tre hade gått från en farlig situation till en lugn sådan. Nu prövade de inte ens den chansen utan tog till högsta stridsnivå direkt som är likvärdig med att polis ankommer med förstärkningsvapen på någon som bara står på perrongen.

Ordningsvakter arbetar parvis just för den här situationen, att kunna ta hand om berusade personer på ett säkert sätt. De har sina speciella tekniker för att kunna transportera en berusad person till lämpligare plats. Inga av dessa tekniker använder batong till hjälp.
Citera
2023-03-04, 15:44
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:

Hynninen var en känd bråkmakare. Varför bedriver du kamp mot de som stoppade denna bråkmakares framfart?

Vad menar du med "reguljära" medborgare? Är det "vanligt folk" som avses eller?
Citera
2023-03-04, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM

Vanliga medborgare som sköter sig själv, inte bryter mot lagen, inte orsakar smärta och brott mot andra och speciellt med människor, folk som LYSSNAR när man blir tillsagd utav polis/väktare.

Med andra ord helt tvärtemot Juha…
Citera
2023-03-04, 16:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM

Citat:
Ursprungligen postat av H84L
Vanliga medborgare som sköter sig själv, inte bryter mot lagen, inte orsakar smärta och brott mot andra och speciellt med människor, folk som LYSSNAR när man blir tillsagd utav polis/väktare.

Med andra ord helt tvärtemot Juha…
Fick BO något att svara på då, innan dom överföll honom?
Citera
2023-03-04, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Fick BO något att svara på då, innan dom överföll honom?

Fick de andra offer som Juha slog alternativ?

Överföll? Jag skulle efter att ha fått batongslag slutat kämpa och ta det rättsligt vidare därifrån eller ska man försöka slå sig ur och kämpa emot när väktare försöker gripa dig efter du har gjort kaos och slagit flera andra? Snälla lägg ner skitsnacket, hade du varit där och fått en smäll av Juha skulle du sitta här o gråta nu. Men när det andra så är det helt ok att man ”pratar” med Juha, kanske erbjuder han en drink? Klapp på axeln och ha förståelse att han haft en dålig dag?

Nej har sagt det förr o säger igen, man ligger som man bäddar och det gäller även mig själv samt mina nära och kära.

Har festat i minst 30år ingen har fått stryk av polis eller väktare i mina kretsar, ingen har dött och andra sidan har varken jag eller någon i min närhet slagit någon eller begått brott på ”fyllan”

Vet man vart man bor, vart man sover i hemmet så vet man rätt o fel! Skyll inget på alkohol, Juha var aggressiv och lyssnade inte och det är något som går långt tillbaka.
Citera
2023-03-04, 16:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hemskt ledsen att du blir så förfärligt upprörd via att jag tar upp det som står i FUP.

Exakt allt som diskuterats innan faller på plats när den väl levererades.
... Och till många andra töntars förtret.

Som ägnat sig åt victim blaming, hoppat på anhöriga, överdrivit om Juha in absurdum och rövslickat två retarderade vakter.

Hoppas dessa OV får längsta möjliga straff.

Juha var inte en känd bråkmakare.

Du har fel om det mesta så också om att jag skulle vara upprörd. Jag resonerar enligt samma linje som jag alltid gör. Samhället ska prioritera reguljära medborgare, inte bus. OCH framför allt inte fylltrattar som slår kvinnor bakhuvudet så de faller omkull, samt springer omkring på tunnelbanan och slår på random människor med knytnävar och armbågar.

Sådana som Hynninen, som dessutom var en känd bråkmakare i tunnelbanan (det har framkommit i tråden) ska plockas hårt. OV ska inte backa. Och framför allt så ska vi inte ha kvinnliga OV över huvud taget (men det är OT).

Den feministiska stormakten med ett dialogförsvar har länge tagit parti för buset men det är på väg att vända.

De två OV ska naturligtvis frikännas helt.
Citera
2023-03-04, 16:51
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H84L
Fick de andra offer som Juha slog alternativ?

Överföll? Jag skulle efter att ha fått batongslag slutat kämpa och ta det rättsligt vidare därifrån eller ska man försöka slå sig ur och kämpa emot när väktare försöker gripa dig efter du har gjort kaos och slagit flera andra? Snälla lägg ner skitsnacket, hade du varit där och fått en smäll av Juha skulle du sitta här o gråta nu. Men när det andra så är det helt ok att man ”pratar” med Juha, kanske erbjuder han en drink? Klapp på axeln och ha förståelse att han haft en dålig dag?

Nej har sagt det förr o säger igen, man ligger som man bäddar och det gäller även mig själv samt mina nära och kära.

Har festat i minst 30år ingen har fått stryk av polis eller väktare i mina kretsar, ingen har dött och andra sidan har varken jag eller någon i min närhet slagit någon eller begått brott på ”fyllan”

Vet man vart man bor, vart man sover i hemmet så vet man rätt o fel! Skyll inget på alkohol, Juha var aggressiv och lyssnade inte och det är något som går långt tillbaka.

Det är allmänt känt inom populationsgenetiken att (vissa) finnar bär på en våldsgen som kan göra dem aggressiva under alkoholens påverkan.

https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1341100/The-violent-gene-Genetic-mutation-Finnish-men-makes-fight.html
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4776744/
Citera
2023-03-04, 16:51
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Min fråga var om MGM ställde någon fråga till BO. Tydligen inte och dom går direkt till angrepp med förbjudna metoder och det applåderas av dig... Du har aldrig varit med om att en våldsam och hotfull kan de-eskaleras om man börjar prata med dom, försöker etablera kommunikation?
Senast redigerad av DreamTwister 2023-03-04 kl. 16:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in