2023-03-04, 17:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Min fråga var om MGM ställde någon fråga till BO. Tydligen inte och dom går direkt till angrepp med förbjudna metoder och det applåderas av dig... Du har aldrig varit med om att en våldsam och hotfull kan de-eskaleras om man börjar prata med dom, försöker etablera kommunikation?

Han tänker inte så långt. Han är en babbe själv och uppenbart en som också arbetar som OV.
Nej, givetvis ställde de inga frågor, de sa ju ingenting innan de pucklade på honom. Enligt tågföraren var de ju inte ens i säkerhet från tåget utan OV tvingade ju Juha närmare tåget som försöket åka. MMA-experten tålde visst inte att få en knuff mot sig. De flesta OV (som inte är babbar eller oerfarna) skulle lätt ta en lätt knuff eller slag med mål att få bort sig själv och personen från spåret och perrongkanten.

Att försöka etablera kommunikation med medborgare är inte något som har gått in i de flesta babbar. Det är att slänga ned personen på marken och gäller och helst svinga batongkulan några varv mot huvudet. Att använda batongen för att manipulera Juha på ett säkert sätt ingick visst inte i OVns MMA-träning.
Citera
2023-03-04, 18:06
Medlem
Citat:
Min fråga var om MGM ställde någon fråga till BO. Tydligen inte och dom går direkt till angrepp med förbjudna metoder och det applåderas av dig... Du har aldrig varit med om att en våldsam och hotfull kan de-eskaleras om man börjar prata med dom, försöker etablera kommunikation?

Deras jobb är att vakta, kontrollera och gripa brottslingar. Inte som att de går ner till plattan och stryper folk på måfå! Vi pratar om en aggressiv äldre finne som har misshandlat minst 2-3st innan och är i full färd att fortsätta ännu mer. Hade han varit i det skicket eller som person att en konversation hade lugnat ner honom så borde han ha lugnat ner sig när två väktare försöker få ner dig i backen och gripa dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Han tänker inte så långt. Han är en babbe själv och uppenbart en som också arbetar som OV.
Nej, givetvis ställde de inga frågor, de sa ju ingenting innan de pucklade på honom. Enligt tågföraren var de ju inte ens i säkerhet från tåget utan OV tvingade ju Juha närmare tåget som försöket åka. MMA-experten tålde visst inte att få en knuff mot sig. De flesta OV (som inte är babbar eller oerfarna) skulle lätt ta en lätt knuff eller slag med mål att få bort sig själv och personen från spåret och perrongkanten.

Att försöka etablera kommunikation med medborgare är inte något som har gått in i de flesta babbar. Det är att slänga ned personen på marken och gäller och helst svinga batongkulan några varv mot huvudet. Att använda batongen för att manipulera Juha på ett säkert sätt ingick visst inte i OVns MMA-träning.

Antalet inlägg om hur lättkränkt och klagande du är som medlem förklarar exakt vilken typ av människa du är så kommer inte ens svara på ditt inlägg eller något annan mer. Vill inte riskera att kränka dig så du knyter näven hårt och skakar på huvudet.
Citera
2023-03-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ja han kan nog bli lugn, eller också kan han dra upp en kniv, det är spännande och se vad Gärningsmannen väljer?
Senast redigerad av PeterSoderqvist 2023-03-04 kl. 18:09.
Citera
2023-03-04, 18:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av H84L
Deras jobb är att vakta, kontrollera och gripa brottslingar. Inte som att de går ner till plattan och stryper folk på måfå! Vi pratar om en aggressiv äldre finne som har misshandlat minst 2-3st innan och är i full färd att fortsätta ännu mer. Hade han varit i det skicket eller som person att en konversation hade lugnat ner honom så borde han ha lugnat ner sig när två väktare försöker få ner dig i backen och gripa dig.

Deras jobb är att hålla ordning på allmän plats, inte mer än så. Deras laga befogenhet kretsar kring Ordningslagen. Deras arbetsuppgifter är således INTE att vakta, kontrollera och gripa brottslingar (det har vi poliser för).
Han var definitivt inte i full fälrd att fortsätta, han stod isolerat hela ensam på perrongen. De han anföll var KOMPISAR som försökte få honom hem. Sedan var det inte två väktare som sökte få ned honom utan två ordningsvakter. Sedan försökte de inte ens att lugna ned honom, utan ordningsvakterna totalt misshandlade honom med batongslag mot huvud.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Ja han kan nog bli lugn, eller också kan han dra upp en kniv, det är spännande och se vad Gärningsmannen väljer?

Tja, hade jag sett två grobianer i uniform komma springandes mot mig med batonger i högsta hugg hade jag både dragit kniv och skjutvapen (som befogat i nödvärn). För Ov har absolut inget laga befogenhet där när de inte ens har kollat läget. Det blir heller inte bättre att stå och slå personen om denne har en kniv på sig. Då ser man till att gå lugnt fram och kolla läget först. Två OV som är utbildade bör dessutom kunna ha kontroll över personens armar så en kniv är rätt låg chans att den kommer i spel om man hanterar händelsen som man ska.
Citera
2023-03-04, 18:35
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Deras jobb är att hålla ordning på allmän plats, inte mer än så. Deras laga befogenhet kretsar kring Ordningslagen. Deras arbetsuppgifter är således INTE att vakta, kontrollera och gripa brottslingar (det har vi poliser för).
Han var definitivt inte i full fälrd att fortsätta, han stod isolerat hela ensam på perrongen. De han anföll var KOMPISAR som försökte få honom hem. Sedan var det inte två väktare som sökte få ned honom utan två ordningsvakter. Sedan försökte de inte ens att lugna ned honom, utan ordningsvakterna totalt misshandlade honom med batongslag mot huvud.

Tja, hade jag sett två grobianer i uniform komma springandes mot mig med batonger i högsta hugg hade jag både dragit kniv och skjutvapen (som befogat i nödvärn). För Ov har absolut inget laga befogenhet där när de inte ens har kollat läget. Det blir heller inte bättre att stå och slå personen om denne har en kniv på sig. Då ser man till att gå lugnt fram och kolla läget först. Två OV som är utbildade bör dessutom kunna ha kontroll över personens armar så en kniv är rätt låg chans att den kommer i spel om man hanterar händelsen som man ska.

Man kan gott jämföra attacken mot Juha med det korrekta gripandet som civila personer gjorde i Göteborg. Svartskallen som knivade jäntan hade icke en skråma.
OCH DET VAR EN KNIVBEVÄPNAD RIKTIG GALNING!

Nänä, de här två grobianerna har inte en jävla susning om hur man buntar ihop en full finne och än mindre en RIKTIG våldsman.

Tro fan att det var det läskigaste CSG-OV hade nånsin varit med om

Fy satan vilka olämpliga personer, duger knappt till att lappa bilar
Citera
2023-03-04, 18:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Man kan gott jämföra attacken mot Juha med det korrekta gripandet som civila personer gjorde i Göteborg. Svartskallen som knivade jäntan hade icke en skråma.
OCH DET VAR EN KNIVBEVÄPNAD RIKTIG GALNING!

Ja och då var det civilpersoner. ASP-batonger slår man inte med, de använder man som hävstång för kontrolltekniker. Vill man slå med något använder man gummiklubban.

CSG anställer bara oerfarna och uteslutna ordningsvakter. SL hade CSG förr som klottersanerare, men tack vare att CSG ligger med Keolis samt att G4S drog från Sverige fick CSG även uppdraget att ha ordningsvakter i kollektivtrafiken.
Citera
2023-03-04, 18:50
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ja och då var det civilpersoner. ASP-batonger slår man inte med, de använder man som hävstång för kontrolltekniker. Vill man slå med något använder man gummiklubban.

CSG anställer bara oerfarna och uteslutna ordningsvakter. SL hade CSG förr som klottersanerare, men tack vare att CSG ligger med Keolis samt att G4S drog från Sverige fick CSG även uppdraget att ha ordningsvakter i kollektivtrafiken.

Jag har hört från folk med insyn i branschen och alla uttalar sig påfallande kritiskt mot CSG som företag och deras OV i synnerhet. Fullständigt haveri var det en som sa på Securitas, helt obegripligt att inte CSG har förlorat sitt tillstånd. Och det sagt av en som är i samma bransch
Citera
2023-03-04, 18:56
Medlem
Det räcker att läsa OV förhör så ser man skräckexempel på att ingen av de här två skulle arbetat som OV. Den manliga har någon månads erfarenhet, och en ganska färsk utbildning vilket inte har hjälpt.
Den kvinnliga OV minns inte ens att man inte får ta strypgrepp utan menar att det är vad andra OV brukar säga att man ska göra. Hon minns inget från sin utbildning. Inte nog med detta utan det osar korkskallar om båda två. Dom kunde ju inte ens livräddning och saknade all form av sunt förnuft och tänkande.

Kvinnan och mannen som står med Juha i tunnelbanan som han putter eller klappar till är hans vänner som han var med på stan. Dom såg en del och även om dom fick en släng av sleven är dom knappast imponerade av OV agerande. Tvärtom!
Senast redigerad av Browser 2023-03-04 kl. 18:59.
Citera
2023-03-04, 19:58
Medlem
Citat:

Skulle säga att du har fel i detta fall, använder du Aspen rätt kan du krossa personens ben på det stället du slår, slår du gummiklubban i nåns huvud överlever personen, slår du nån i huvudet med Aspen så blir du garanterad åtalad för försök till mord, eller vållande till dödsfall.
Aspen är bättre alla dagar i veckan, OM du kan använda den rätt.
Citera
2023-03-04, 19:59
Medlem
Citat:

Skulle säga att du har fel i detta fall, använder du Aspen rätt kan du krossa personens ben på det stället du slår, slår du gummiklubban i nåns huvud överlever personen, slår du nån i huvudet med Aspen så blir du garanterad åtalad för försök till mord, eller vållande till dödsfall.
Ses
Citera
2023-03-04, 20:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av speed80

Vi ska nog inte dra upp de gamla goda diskussionen om ASP och vinterjackor och jämförelsen mellan ASP och RPS-batongen. Jag använder ASP som hävstång till ledlås och inte för något annat.
Citera
2023-03-04, 21:00
Medlem
Citat:

Komisk! Du skulle försvara dig genom att både hugga med kniv och skjuta med vapen och drar upp lagen som rättfärdigar DIG och ger DIG rättighet. Men att jobba som OV och ”försvara” sig är helt uteslutet och allt är deras fel 🤣 snart kommer du beskylla de för att de ens var på plats för de var säkert inte inbjudna utav Juha så de var inte välkomna ner till Tunnelbanan 🤦🏼‍♂️

Det känns som att du har något väldigt personligt mot Ordningsvakter överlag så jag tror att det är där ditt problem ligger. Du har en inre störning eller irritation mot de.

Polisen som sköt knivmannen senast då? Tycker du att det var onödigt det med? För enligt din logik så hotade han med kniv bara och förtjänade inte ett skott i sig… eller är det ok för det var riktiga poliser och inte ordningsvakter?

Står fast vid att lyder man inte lagen i vilket form som helst, om det nu är ordningsvakter, väktare, poliser eller civila poliser så ska man få en kula i sig så man neutraliserar hotet. I mina ögon är den man eller kvinna som inte lyder lagens väktare ett hot mot samhället.

Skål nu alla här, ska fira lördagen fullt ut och känner mig tryggare när jag tar hem tunnelbanan senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in