Citat:
Ursprungligen postat av
Mercede
Alltså du fattar inte poängen.
Jag sitter knappast och jämför "vad som är värst" handlar inte riktigt om "min pappa är starkare än din"
Han var vansinnig på polis och reportrar och hade hans pappa blivit skjuten skulle han typ döda varenda snut för det var deras fel.
Det vi diskuterade var helt enkelt att det var Adem som satte sin familj i denna situation, INTE polis eller reportrar. Sen att Räven är en psykopat och går steget längre är självklart väldigt förfärligt men det är fortfarande ADEMS livsval som ledde fram till det, fattar du nu?
Det spelar ingen roll vad ni skrev om från början. Jag kommenterade ett stycke som handlar om nåt annat. Erat ursprungliga samtal hade spårat ur till en sidodiskussion.
En skjuter "mot" någons anhöriga och så "skjuter den andra tillbaka" bara och då blir det aja baja frågade du.
1. De första sköt inte mot några utan mot en dörr.
2. Du kallar det "skjuter tillbaka" att avrätta någon. En mer lämplig jämförelse hade varit om han svarade genom att också skjuta mot en dörr när folk sover.
3. Anledningen till att det blir "aja baja" för att han "sköt tillbaka" är ju för att han gjorde något mycket mer extremt. Är det konstigt enligt dig att folk reagerar starkare på det han gjorde?
Han gjorde ju bara tillbaka när folk gjorde mot honom? Eller? Det var förövrigt han själv som började med skjutningar mot folks lägenheter. Två gånger innan andra sidan svarade.
Jag håller med om att det inte är poliens fel, så du behöver inte ta upp det med mig.