2023-03-05, 20:29
Medlem
Under lördagen har två tonåringar gripits och senare anhållits misstänkta för mord i Tullinge.
Det var natten till fredag som en man i 50-årsåldern sköts ihjäl i sitt hem i Tullinge, i Botkyra kommun. De två som nu är anhållna för dödskjutningen är 19 respektive 17 år.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/tva-tonaringar-anhallna-efter-mordet-i-tullinge
Citera
2023-03-05, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Under lördagen har två tonåringar gripits och senare anhållits misstänkta för mord i Tullinge.
Det var natten till fredag som en man i 50-årsåldern sköts ihjäl i sitt hem i Tullinge, i Botkyra kommun. De två som nu är anhållna för dödskjutningen är 19 respektive 17 år.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/tva-tonaringar-anhallna-efter-mordet-i-tullinge

Vi får väl reda på vilka de är när de häktas, OM de häktas.
Citera
2023-03-05, 21:04
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tehran
Ouuuf
hade jag varit offret, son till farsan hade jag skitit i livstid,

Jag svär!!!

Hade gått bärsärk på snutar och strimlat sönder dom feministiska journalisterna.
coolt.

När tidningar och nyheter blurrar efterlysta så klagar folk på det, när de går ut med namn och bild klagar folk på det.
De gjorde helt rätt, dock kanske de borde förutsett och haft span på släktingars boenden.
Citera
2023-03-05, 21:09
Medlem
Riksnytts avatar
Rätt säker på att "gängledarna" vet vilka de krigar med utan att aftonbladet behöver tänka på blurrande av ansikten.
Citera
2023-03-05, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wejkipejki
Ja i princip desamma..
På vilket sätt? finns 0 likheter
Citera
2023-03-05, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
ok en fråga bara.
Så det var helt ok för Adem att skjuta mot fiendens anhöriga men när de skjuter tillbaka är det aja baja?
Varken okej på det ena hållet eller andra hållet. Eller över huvud taget att döda varandra. Men ska man nu mörda så öga för öga tand på tand. Inte fan går man och skjuten en oskyldig pappa på grund av hans avkomma? I hela denna smet är det polisen som bär ansvar. Nu ska folk gråta ut med att: " ska inte polisen kunna efterlysa folk" jo, det ska dom. Men samtidigt ska man beakta hotbilden. Ett tag med alla sprängdåd i sthlm vaktade man utanför folks portar. Jag har tillochmed FÖRUNDERSÖKNINGAR där man MASKAR gärningsmannens ansikte. Så, jo polisens ansvar att setta mord skedde. I dagens läge cencurerar man även ibland folks ansikte som blivit dömda i tidningen.
Citera
2023-03-05, 21:55
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Varken okej på det ena hållet eller andra hållet. Eller över huvud taget att döda varandra. Men ska man nu mörda så öga för öga tand på tand. Inte fan går man och skjuten en oskyldig pappa på grund av hans avkomma? I hela denna smet är det polisen som bär ansvar. Nu ska folk gråta ut med att: " ska inte polisen kunna efterlysa folk" jo, det ska dom. Men samtidigt ska man beakta hotbilden. Ett tag med alla sprängdåd i sthlm vaktade man utanför folks portar. Jag har tillochmed FÖRUNDERSÖKNINGAR där man MASKAR gärningsmannens ansikte. Så, jo polisens ansvar att setta mord skedde. I dagens läge cencurerar man även ibland folks ansikte som blivit dömda i tidningen.
i hear you och absolut, var inte riktigt det jag menade med frågan till honom, men han spyr ut sig hat och att att han skulle skjuta fan o hans moster om det hade varit hans pappa, men även om polisen inte gått ut med bild så hade det nog bara varit en tidsfråga, man kan inte lägga all skuld på polisen för hade Adem inte skjutit mot Rävens familj hade han inte skjutit tillbaka.

Så i helheten vill jag nog påstå att jag tycker Adem har störst skuld i detta.
Citera
2023-03-05, 22:01
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay

Det är inte polisens eller någon annans fel att det skjuts och knivas, det är vardagsmat idag!
Häng ut alla kriminella med foto för nu räcker det!

Kanske föräldrarna både svenska och utländska börjar vakna upp och håller lite bättre koll på sina avkommor då.
I dagens läge kan man knappt gå till ICA för att man kan komma ivägen för skjutningar.
Citera
2023-03-05, 22:11
Medlem
Krickedixans avatar
Vilka är ungdomarna som åkt fast?
Citera
2023-03-05, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Vilka är ungdomarna som åkt fast?

Namn kommer fram om de blir häktade. Tror nog polisen kommer dölja deras identitet för att hämnd inte sker
Citera
2023-03-05, 23:32
Medlem
Helmuthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
han o hans släkt är PKK

Ömeranlı "Tavsancalı" som det hette innan är en by nära Kulu ca.2mil mellan
dom skriver Kulu för att byn är känd
tror 90% av turkarna i Sverige kommer från Kulu
samma med kurder från turkiet
säkert 80% av dom kommer från byarna 2-3mil runt Kulu
flesta är nog från Ömeranlı/Tavsancalı men finns dom som kommer från Celep, Yeniceoba Cihanbeyli oxå
Var kommer den s.k "Räven" ifrån.Hur många släktingar har "Räven"i Sverige i Är de klaner?
Citera
2023-03-05, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
i hear you och absolut, var inte riktigt det jag menade med frågan till honom, men han spyr ut sig hat och att att han skulle skjuta fan o hans moster om det hade varit hans pappa, men även om polisen inte gått ut med bild så hade det nog bara varit en tidsfråga, man kan inte lägga all skuld på polisen för hade Adem inte skjutit mot Rävens familj hade han inte skjutit tillbaka.

Så i helheten vill jag nog påstå att jag tycker Adem har störst skuld i detta.
Det är skillnad på att skjuta mot någons dörr när de ligger och sover och på att plinga på och avrätta någon när denna öppnar dörren. Det förstår du va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in