2023-03-06, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Kul att höra dig racka ned på kvinnor och säga att ni är så odugliga att ni inte ens kommer närheten av att fylla 50% av 4000 tjänster.

Men alla vet att ni inte vill, som undersökningen ovan visade.

Varför kallar du mig för "ni"? Du vet inte min könstillhörighet i övrigt. Jag kan vara kvinna, men jag kan också vara man. Och oavsett vilket, så vet jag ju vad män generellt är bättre på än kvinnor och vad kvinnor generellt är bättre på än män. Det är inte att "racka ner" på könen att nämna dessa sanningar. Kvinnor är fysiskt svagare än män, rent generellt. Och kommer därmed göra sämre resultat i allt som kräver viss muskelstyrka. Såsom sport och militärtjänstgöring.

Men du vill alltså kvotera in klena kvinnor till försvarsmakten, för att du ska vilja försvara kvinnor. Vill du kvotera in kvinnliga elit-fotbollsspelare i manliga fotbollslandslaget också? Kvinnor inser sina begränsningar och tävlar inte gärna mot de stora pojkarna, även om kvinnorna är stora och starka själva. Kvinnor vet även sina begränsningar när det kommer till militärtjänst. kvinnor är smarta. De är inga våp som tror att de är bättre än vad de är.

Företagsledare behöver inte vara fysiskt starka. Och där kan kvinnor därmed lämpa sig om de har rätt kompetens osv.
Citera
2023-03-06, 11:24
Medlem
Om man önskar att det enda som är kvar av landet är en korvfest så visst. En del är ju lagda åt det hållet och finns ju inget land som bara består av homosexuella män så kan vara intressant för forskningen.
Citera
2023-03-06, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Varför kallar du mig för "ni"? Du vet inte min könstillhörighet i övrigt. Jag kan vara kvinna, men jag kan också vara man.

Hahahahaha, och jag kan vara Gud..
Citera
2023-03-06, 11:28
Avslutad
Citat:
Vilket innebär att du inte kommer försvara landet.
Det bestämmer försvatsmakten. Det är de som fördelar de uppgifter som behöver göras till alla med 16 och 70 år, inte du.
Citera
2023-03-06, 11:29
Avslutad
Citat:
Det är lätt att sitta och säga "jag är inte stridvillig"/"jag är stridsvillig" när man sitter hemma och svarar i fredstid.

I övrigt, hur läste du ens siffrorna?

77% av befolkningen mellan 16-70 är stridsvilliga. Det är en hög andel män och kvinnor.
Av dessa är 26% av männen redo att riskera livet för uppdraget.
Och 9% av kvinnorna är redo att riskera för uppdraget.
Också detta är höga siffror om man räknar ut faktiskt mantal.
Njae, 77% är villiga att riskera livet i icke-stridande roll.
Citera
2023-03-06, 11:30
Medlem
Citat:
Det är mycket bekvämare att låtsas vara god och säga att man ska försvara landet trots att man aldrig kommer stoppa en enda fiende för att komma in i landet och aldrig ta ett vapen i hand.

Ja, absolut. Och det gäller givetvis båda könen.

Av de 26% av männen som nu säger sig vara villiga att riskera livet i händelse av krig, kanske det bara är 3% som är villiga till det i skarpt läge. Och av de 9% kvinnorna som nu säger sig vara villiga att riskera livet i händelse av krig, kanske det bara är 1% som är villiga till det i skarpt läge.

Och av de 74% män som nu säger sig inte vara villiga att riskera livet i händelse av krig, kanske det är hela 50% som kommer vara det i skarpt läge. Och av de 91% kvinnor som nu säger sig inte vara villiga att riskera livet i händelse av krig, kanske det är hela 50% som kommer vara det i skarpt läge.

Vi vet ingenting förens det är skarpt läge.
Citera
2023-03-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Njae, 77% är villiga att riskera livet i icke-stridande roll.

Det är en hög andel, det. Och eftersom de frågar folk mellan 16-70, så är jag mer intresserad av vad de olika åldersgrupperna har svarat, än av hur de olika könen har svarat. Jag kan tänka mig att vi medelålders föräldrar inte är lika sugna på att riskera livet tex. Som en spänstig, hormonstinn 16-åring är.
Citera
2023-03-06, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Om man önskar att det enda som är kvar av landet är en korvfest så visst. En del är ju lagda åt det hållet och finns ju inget land som bara består av homosexuella män så kan vara intressant för forskningen.

Den rimliga uppdelningen är givetvis att starka spänstiga män (och kvinnor) krigar. Medans övrig befolkning (flertalet kvinnor) jobbar i civilförsvaret och skyddar barnen.
Citera
2023-03-06, 11:42
Medlem
Citat:
Den rimliga uppdelningen är givetvis att starka spänstiga män (och kvinnor) krigar. Medans övrig befolkning (flertalet kvinnor) jobbar i civilförsvaret och skyddar barnen.
Jo, så lär det bli då både kvinnor och män gör lumpen nu.
Citera
2023-03-06, 11:50
Medlem
Citat:

Japp. Och då får ju de spänstiga männen och de spänstiga kvinnorna försvara barn, kvinnor och män som inte är lika spänstiga, men som gör andra insatser.
Citera
2023-03-06, 11:58
Avslutad
Citat:
Ja, absolut. Och det gäller givetvis båda könen.

Av de 26% av männen som nu säger sig vara villiga att riskera livet i händelse av krig, kanske det bara är 3% som är villiga till det i skarpt läge. Och av de 9% kvinnorna som nu säger sig vara villiga att riskera livet i händelse av krig, kanske det bara är 1% som är villiga till det i skarpt läge.

Och av de 74% män som nu säger sig inte vara villiga att riskera livet i händelse av krig, kanske det är hela 50% som kommer vara det i skarpt läge. Och av de 91% kvinnor som nu säger sig inte vara villiga att riskera livet i händelse av krig, kanske det är hela 50% som kommer vara det i skarpt läge.

Vi vet ingenting förens det är skarpt läge.
Stridsviljan är alltid högre i länder som är under hot.
Citera
2023-03-06, 12:03
Medlem
Citat:

Fast väldigt få kvinnor, då passar det arr säga att ni är odugliga ich inte kan konkurrera med män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in