2023-03-06, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä för ingen borde försvara nån.

Citat:
Nej, ditt svar på topic. ”Svenska kvinnor borde inte försvaras och ingen annan heller.”
I alla fall inte av dig.

Samma svar som du gav ovan!
Citera
2023-03-06, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det var du som gjorde en tankevurpa, jag skrev:

Det är inte så att alla dessa kvinnor som slipper militärtjänst är klenare än den klenaste mannen, detta är bara din fantasi.

Fler män än kvinnor håller helt klart måttet, för att få göra militärtjänstgöring. Varför är du förvånad? Jag är inte förvånad iaf. Då män generellt är starkare än kvinnor. Så redan där finns det ett större urval av män att välja mellan. Fler män som därmed ska hålla måttet vad gäller övriga tester under mönstringen. Det är dock rejält många män som inte håller måttet. Men ännu fler kvinnor som inte håller måttet. Du är ju antifeminist, så det borde väl vara lilla julafton för din del, att kvinnor rent generellt är så pass dåliga vid mönstringen?
Citera
2023-03-06, 11:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Ny studie:
MSB har låtit undersökningsföretaget Kantar Public ställa ett antal frågor om beredskap och försvarsvilja till personer mellan 16 och 70 år:

Totalt 77 procent uppger sig vara villiga att delta i totalförsvaret. Om ingen fara för eget liv finnes. Hur det ska gå till fattar jag inte. Alla har ju sett hur civila dör på gatorna av granat / artelleri / missilsplitter....?

Av dessa är det enbart 26 procent som är mycket villiga/ganska villiga att gå in i en stridande roll med fara för livet. Siffran för kvinnor är endast 9 procent

Där har vi det. 9%.

Stridstanterna på flashback är i sinnesjuk minoritet.
Nej 49% är beredda att delta i stridande roll med fara för eget liv. 77% är beredda att delta i icke-stridande roll med fara för eget liv (alla kan naturligtvis inte föreställa sig att de skjuter någon). 86% är beredda att delta i försvaret utan fara för eget liv.

Resten är ni som inte är beredda att delta överhuvud taget.
Citera
2023-03-06, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Fler män än kvinnor håller helt klart måttet, för att få göra militärtjänstgöring. Varför är du förvånad? Jag är inte förvånad iaf. Då män generellt är starkare än kvinnor. Så redan där finns det ett större urval av män att välja mellan. Fler män som därmed ska hålla måttet vad gäller övriga tester under mönstringen. Det är dock rejält många män som inte håller måttet. Men ännu fler kvinnor som inte håller måttet. Du är ju antifeminist, så det borde väl vara lilla julafton för din del, att kvinnor rent generellt är så pass dåliga vid mönstringen?

Kul att höra dig racka ned på kvinnor och säga att ni är så odugliga att ni inte ens kommer närheten av att fylla 50% av 4000 tjänster.

Men alla vet att ni inte vill, som undersökningen ovan visade.
Citera
2023-03-06, 11:06
Avslutad
Citat:
Samma svar som du gav ovan!
Jag sammanfattade din ståndpunkt. Du försöker låtsas att det bara är kvinnor som inte ska försvaras trots att du redan förkunnat att du inte ska försvara någon annan heller.
Citera
2023-03-06, 11:07
Medlem
Citat:
Jag sammanfattade din ståndpunkt.

Genom att hålla med haha
Du kan inte backa nu!
Citera
2023-03-06, 11:08
Avslutad
Citat:
Genom att hålla med haha
Du kan inte backa nu!
Jaha, så efter allt detta så tror du att jag inte tycker landet ska försvaras?
Citera
2023-03-06, 11:10
Medlem
Citat:
Jaha, så efter allt detta så tror du att jag inte tycker länder ska försvaras?

Du tycker andra ska göra jobbet men inte du själv.
Citera
2023-03-06, 11:11
Avslutad
Citat:
Du tycker andra ska göra jobbet men inte du själv.
Jag har ju sagt att jag kommer att göra det jag åläggs av försvarsmakten att göra.

Du försöker låtsas att det bara är kvinnor som inte ska försvaras trots att du redan förkunnat att du inte ska försvara någon annan heller.
Citera
2023-03-06, 11:12
Medlem
Citat:
Jag har ju sagt att jag kommer att göra det jag åläggs av försvarsmakten att göra.

Du försöker låtsas att det bara är kvinnor som inte ska försvaras trots att du redan förkunnat att du inte ska försvara någon annan heller.

Vilket innebär att du inte kommer försvara landet.
Citera
2023-03-06, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Ny studie:
MSB har låtit undersökningsföretaget Kantar Public ställa ett antal frågor om beredskap och försvarsvilja till personer mellan 16 och 70 år:

Totalt 77 procent uppger sig vara villiga att delta i totalförsvaret. Om ingen fara för eget liv finnes. Hur det ska gå till fattar jag inte. Alla har ju sett hur civila dör på gatorna av granat / artelleri / missilsplitter....?

Av dessa är det enbart 26 procent som är mycket villiga/ganska villiga att gå in i en stridande roll med fara för livet. Siffran för kvinnor är endast 9 procent

Där har vi det. 9%.

Stridstanterna på flashback är i sinnesjuk minoritet.

Det är lätt att sitta och säga "jag är inte stridvillig"/"jag är stridsvillig" när man sitter hemma och svarar i fredstid.

I övrigt, hur läste du ens siffrorna?

77% av befolkningen mellan 16-70 är stridsvilliga. Det är en hög andel män och kvinnor.
Av dessa är 26% av männen redo att riskera livet för uppdraget.
Och 9% av kvinnorna är redo att riskera för uppdraget.
Också detta är höga siffror om man räknar ut faktiskt mantal.
Citera
2023-03-06, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är lätt att sitta och säga "jag är inte stridvillig"/"jag är stridsvillig" när man sitter hemma och svarar i fredstid.

Det är mycket bekvämare att låtsas vara god och säga att man ska försvara landet trots att man aldrig kommer stoppa en enda fiende för att komma in i landet och aldrig ta ett vapen i hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in