Då får jag räkna med att du har inte 0-10 som referens, utan typ -10 till +10, för det inte ignorera att det finns finns verk som är mycket sämre, och när du inte längre ger utrymme i din betygsskala för detta, så måste man göra om skalan för göra den mer rättvis till sånt som är dåligt på riktigt och på alla nivåer och är inte i närheten så bra som The Last Of Us är, eller inte.
Men förstår du är för trög att fatta problematiken du skapade för dig med betyget.
Varför har du så svårt att svara på vad du ger The Last Of US o vad ger du The Expanse för betyg?
Jag har inga problem med min betygsskala, jag tycker dom 6 första avsnitten som jag sett hittills varit i princip totalt uselt, att jag då ger den en 3a för att jag tycker den är snygg. Då tycker jag att jag är rättvis. Men svara nu på min fråga här ovanför så jag kan förstå hur du tänker.
Jag ser mycket fram emot denna serie avsnitt 7 jag har till och med köpt båda spelen bara för att hänga med vad som händer i filmen hoppas avsnitt 7 blir lika bra som spelet där man får se sjukhuset i salt lake city!!!
Varför har du så svårt att svara på vad du ger The Last Of US o vad ger du The Expanse för betyg?
Det är nog för att den lilla tösen inte kan motivera ovan utan har målat in sig ett hörn och när alla fina ord som "alster" och "ad hominem" har tagit slut så finns det inte mer substans än så.
Det är väldigt lätt att motivera varför serien suger men mycket svårare att motivera varför man tycker den är bra och därav så ignoreras din önskan om att få en motivering.
Jag har sett det senaste avsnittet.
Mitt tycke om serien har inte ändrats. Så mycket kan jag säga.
Du skadeskjuter en ren uppe i bergen med ett gevär. Ett par nissar hittar den när den väl har fallit. Nissarna blir förvånade och överraskade när mongot dyker upp från ingenstans och spelar Rambo. Men dom hörde inte skottet som fällde renen...lite eko sådär i bergen av skottet kanske eller renen rentav sprang ett helt dygn innan den dog typ? Rörde sig handlingen sig framåt? Inte annat än att vår manlige hjälte nu är på benen igen.
Det är nog för att den lilla tösen inte kan motivera ovan utan har målat in sig ett hörn och när alla fina ord som "alster" och "ad hominem" har tagit slut så finns det inte mer substans än så.
Det är väldigt lätt att motivera varför serien suger men mycket svårare att motivera varför man tycker den är bra och därav så ignoreras din önskan om att få en motivering.
Jag har sett det senaste avsnittet.
Mitt tycke om serien har inte ändrats. Så mycket kan jag säga.
Du skadeskjuter en ren uppe i bergen med ett gevär. Ett par nissar hittar den när den väl har fallit. Nissarna blir förvånade och överraskade när mongot dyker upp från ingenstans och spelar Rambo. Men dom hörde inte skottet som fällde renen...lite eko sådär i bergen av skottet kanske eller renen rentav sprang ett helt dygn innan den dog typ? Rörde sig handlingen sig framåt? Inte annat än att vår manlige hjälte nu är på benen igen.
Det var en hjort 😁. I spelet använder åtminstone Ellie en pilbåge så det är förståeligt att ingen hör, men ett gevärsskott vafan. Hade hoppats på rejält med action men blev riktigt besviken. Joel sköt väl inte ett skott. Får mer tillfredställelse av att se en genomspelning på Youtube.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!