Citat:
Ursprungligen postat av
sputnik2011
Kliva upp 5 varje morgon - hälsa - mentala biten, själen, struktur/fokus.
Läst att framgångsrika män/kvinnor gör/gjort detta.
Det nämns 20/20/20 min metoden.
Träning/dopamin - reflektera/dagbok/meditera - lägga upp dagens trading
Vidare, bra morgon rutin klar och en bra kvällsrutin för att få bra/optimerad sömn.
Läst att militären har någon form av sätt att somna in och sova på ett effektivt sätt.
Tips på det.
Vad vill jag uppnå
Mer fokus och bli hälsosammare, samt att ha framgångsrik trading som deltid/halvtids syssla.
Äter sunt men inte motion, tänker Online med Chromcast framför TV, styrka, jympa.
Det finns en bok skriven om detta, vilken jag tänker köpa.
Samt vore roligt om någon här redan gör detta och höra lite tips.
MVH
Vad är det för konstigt med att stiga upp kl. 5? Det måste vara minst en miljon svenskar som stiger upp kl 5 eller ännu tidigare.
Hantverk och industri börjar ofta kl. 7. Jobbar man skift kan det vara mycket tidigare. Många affärer öppnar också runt 7. Då måste folk vara på plats redan runt 6 för att allt ska vara klart. Transporter, kommunikationer, allt är igång långt tidigare. Förskolor och fritids öppnar tidigt. Vården går dygnet runt. Bagerier, brödet ska vara klart och transporterat till butikerna när de öppnar.
Det låter på dig som att det är nåt jädra underverk och en nästan övermänsklig prestation, det som är fullständig vardag för större delen av den arbetande befolkningen.