Citat:
Ursprungligen postat av
sputnik2011
Kliva upp 5 varje morgon - hälsa - mentala biten, själen, struktur/fokus.
Läst att framgångsrika män/kvinnor gör/gjort detta.
Det nämns 20/20/20 min metoden.
Träning/dopamin - reflektera/dagbok/meditera - lägga upp dagens trading
Vidare, bra morgon rutin klar och en bra kvällsrutin för att få bra/optimerad sömn.
Läst att militären har någon form av sätt att somna in och sova på ett effektivt sätt.
Tips på det.
Vad vill jag uppnå
Mer fokus och bli hälsosammare, samt att ha framgångsrik trading som deltid/halvtids syssla.
Äter sunt men inte motion, tänker Online med Chromcast framför TV, styrka, jympa.
Det finns en bok skriven om detta, vilken jag tänker köpa.
Samt vore roligt om någon här redan gör detta och höra lite tips.
MVH
Du vill bli jag.
Jag vaknar varje dag kl 0530- 0630, äter hälsosam mat, mycket grönsaker, fibrer, kosttillskott, promenader, bekväma kläder, singel och ensam pga fokus och bevakar börsen varje dag.
Förra årets utveckling
https://imgur.io/a/41mWnak
Vad som är viktigt är att förstå att trading handlar om ett beteende. Vad kan du göra för att ändra ditt beteende? Tänka medvetet? Kan gå en stund men omedvetetenheten kryper sig lömsk in när du minst anar det och där sitter du med regler som du inte alls följt. Tradingen funkade inte alls bra förut och jag har sen många år tillbaka minskat kolhydrater rejält och blivit mycket mer hälsosam. Jag tänker klart och har blivit betydligt mer eftertänksam på börsen. Egensksper som låg impulsivitet, riskmedvetenhet, opartiskhet, flexibilitet, ingen-agenda-mentalitet är dominerade parametrar för att lyckas med trading. Trading handlar heller inte så mycket om strategi utan mer om att tygla sina egna känslor.
Att förändra sitt beteende är den knepiga biten.