2023-03-05, 18:55
Medlem
Har dom senaste åren alltid sovit mellan 23-06:15.
Men är bara normalt framgrångsrik. Medellön och svenssonliv. Kanske man ska kliva upp 05:00 istället om det gör mig mer framgångsrik.
Citera
2023-03-05, 18:57
Medlem
Narutoshippchops avatar
Kl 05 går vi upp som jobbar inom industrin och vården. Inte blir vi och våra deprimerande jobb mer framgångsrik för det.
Citera
2023-03-05, 19:08
Medlem
Också tveksam vilka klockslag som är de bästa är att förlägga sin 8-timmars sömnklocka kring.
Men jag har inte hittat en enda undersökning som säger att det är bättre att skruva fram dvs sova längre och lägga sig senare.

Men detta kan ju vara nån slags moralpredikan typ "ligg inte där och lata dig".

En sak som talar för att gå upp tidigt är att man är vaken under alla dagsljustimmar. Kan tydligen vara bra för...eh, vet ej.
Citera
2023-03-05, 19:13
Medlem
Jag måste kliva upp kl 5 ungefär var 7e vecka.
Det är riktigt jävla slitigt och drar ner min energi rejält.
dessa veckor mår jag allmänt sämre och har mindre energi.
Att kliva upp mitt i natten är inte att rekommendera.
Citera
2023-03-05, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sputnik2011
Kliva upp 5 varje morgon - hälsa - mentala biten, själen, struktur/fokus.

Läst att framgångsrika män/kvinnor gör/gjort detta.
Det nämns 20/20/20 min metoden.
Träning/dopamin - reflektera/dagbok/meditera - lägga upp dagens trading

Vidare, bra morgon rutin klar och en bra kvällsrutin för att få bra/optimerad sömn.
Läst att militären har någon form av sätt att somna in och sova på ett effektivt sätt.
Tips på det.

Vad vill jag uppnå

Mer fokus och bli hälsosammare, samt att ha framgångsrik trading som deltid/halvtids syssla.
Äter sunt men inte motion, tänker Online med Chromcast framför TV, styrka, jympa.

Det finns en bok skriven om detta, vilken jag tänker köpa.
Samt vore roligt om någon här redan gör detta och höra lite tips.

MVH
Du vill bli jag.

Jag vaknar varje dag kl 0530- 0630, äter hälsosam mat, mycket grönsaker, fibrer, kosttillskott, promenader, bekväma kläder, singel och ensam pga fokus och bevakar börsen varje dag.

Förra årets utveckling https://imgur.io/a/41mWnak

Vad som är viktigt är att förstå att trading handlar om ett beteende. Vad kan du göra för att ändra ditt beteende? Tänka medvetet? Kan gå en stund men omedvetetenheten kryper sig lömsk in när du minst anar det och där sitter du med regler som du inte alls följt. Tradingen funkade inte alls bra förut och jag har sen många år tillbaka minskat kolhydrater rejält och blivit mycket mer hälsosam. Jag tänker klart och har blivit betydligt mer eftertänksam på börsen. Egensksper som låg impulsivitet, riskmedvetenhet, opartiskhet, flexibilitet, ingen-agenda-mentalitet är dominerade parametrar för att lyckas med trading. Trading handlar heller inte så mycket om strategi utan mer om att tygla sina egna känslor.

Att förändra sitt beteende är den knepiga biten.
Citera
2023-03-05, 19:47
Medlem
Awkwardmans avatar
Jag går oftast upp väldigt tidigt, fem iland ännu tidigare . Av tiden gör jag just inget. Dricker kaffe och slösurfar. Gött, ger mig mer dag än andra och mindre skam av att söla.
Citera
2023-03-05, 19:53
Medlem
slagskotts avatar
Att gå upp tidigt och lägga sig i tid samt äta rätt och motionera rätt gör dig inte framgångsrik men man mår så jäkla mycket bättre av det.

Framgång kan mätas i olika valuta
Citera
2023-03-05, 20:08
Medlem
Om boken du tänker köpa är 5 am club så avråder jag starkt den är värdelös, författarens berättarmetod är antagligen tänkt att vara underhållande med sin skönlitterära stil men det är en fruktansvärd upplevelse för läsaren.

Självhjälpsböcker är big business, jag har läst många men på rak arm har jag svårt att rekommendera någon av dessa böcker, mosleys bok om blodsocker är den bästa.

Att kl5 skulle vara ett magiskt klockslag som är bra för alla tror jag inte på, däremot regelbundna vanor och god sömn

Allmänna tips, sluta med att dricka kaffe. Träna regelbundet, sov en stund på dagen.
Senast redigerad av Katsuni 2023-03-05 kl. 20:18.
Citera
2023-03-05, 20:19
Medlem
Timoteuss avatar
Jag tror att det där med kl 5 är avskrivet som undermetod numera i bemärkelsen att det inte ger automatisk framgång - det handlar om vad du gör under de där timmarna.

MEN: att vara uppe och ha ensamtid har troligen sina poänger. Man får arbeta ostört och kan inte börja göra andra saker som tex gå och handla eller dammsuga, utan kan gå rakt på sak. Tillhör man de morgonpigga så använder man sina bästa, mest skärpta timmar på sina egna grejer och säljer den sämre tiden till arbetsgivaren.
Personligen tror jag att man inte måste vara extremjobbande där i svinottan för att få nytta av tiden. Att ha tid med sig själv och inte bli avbruten, är värt mycket.
Citera
2023-03-05, 20:21
Medlem
Borasare1980s avatar
Jag hoppar upp ur sängen 4:30 och sticker ut och springer varje vardagsnatt. Är mer djur än människa den tiden och det gör det enklare att motivera sig när hjärnan är för primitiv att skapa undanflykter och ursäkter. Men nä, det gör mig inte framgångsrik. Men har åtminstone stabilt friskt liv och aldrig haft skulder.
Senast redigerad av Borasare1980 2023-03-05 kl. 20:29.
Citera
2023-03-05, 20:44
Medlem
EarthFrequencys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhimpyMalt
Har dom senaste åren alltid sovit mellan 23-06:15.
Men är bara normalt framgrångsrik. Medellön och svenssonliv. Kanske man ska kliva upp 05:00 istället om det gör mig mer framgångsrik.

Haha tack för garvet
Citera
2023-03-05, 21:08
Avslutad
Inte så kul dock om du ska göra nåt spontant en sen kväll med polarna och sitter och snarkar i biosalongen eller somnar i pubens soffa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in