2023-03-06, 00:40
Medlem
Trams som medelmåttor måste ta till för att slå sig loss från medelmåtthetens bojor och nå framgångens sötma.

Kommer framgång inte naturligt får du göra såna här knasigheter som att vakna kl 04, meditera, dricka destillerat vatten och bada i örter. 99% av gångerna nås ingen framgång men 99% av gångerna slappas det också med dessa rutiner. På så sätt får du för dig att det fortfarande är avsaknad av dessa rutiner som gör att du inte lyckas.

Nu ska du få ett tips som verkligen hjälper, vill du nå framgång inom något så är det träning, träning och träning som gäller. Samt en stor gnutta tur och talang. När du vaknar och hur du startar dagen betyder ingenting, det är vad du gör under dina vakna timmar som spelar roll. Inte när dessa timmar är eller hur många dessa är.

Du måste älska det du gör och inte bara älska slutmålet du har (tex pengar är det klassiska slutmålet som många älskar men få älskar att jobba därav jobbar sig typ ingen rik).

Slutligen, det är inget misslyckande eller fel i att vara helt jävla vanlig, medelmåttig och normal.
Senast redigerad av Kentiro 2023-03-06 kl. 00:44.
Citera
2023-03-06, 02:23
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sputnik2011
[b]
Vidare, bra morgon rutin klar och en bra kvällsrutin för att få bra/optimerad sömn.
Läst att militären har någon form av sätt att somna in och sova på ett effektivt sätt.
Tips på det.

Det militären gör är att spänna en muskel i taget och sen slappna av. 3 ggr per muskel.
Citera
2023-03-06, 02:26
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Trams som medelmåttor måste ta till för att slå sig loss från medelmåtthetens bojor och nå framgångens sötma.

Kommer framgång inte naturligt får du göra såna här knasigheter som att vakna kl 04, meditera, dricka destillerat vatten och bada i örter. 99% av gångerna nås ingen framgång men 99% av gångerna slappas det också med dessa rutiner. På så sätt får du för dig att det fortfarande är avsaknad av dessa rutiner som gör att du inte lyckas.

Nu ska du få ett tips som verkligen hjälper, vill du nå framgång inom något så är det träning, träning och träning som gäller. Samt en stor gnutta tur och talang. När du vaknar och hur du startar dagen betyder ingenting, det är vad du gör under dina vakna timmar som spelar roll. Inte när dessa timmar är eller hur många dessa är.

Du måste älska det du gör och inte bara älska slutmålet du har (tex pengar är det klassiska slutmålet som många älskar men få älskar att jobba därav jobbar sig typ ingen rik).

Slutligen, det är inget misslyckande eller fel i att vara helt jävla vanlig, medelmåttig och normal.

Tricket med att gå upp tidigt är att man får tid för sina egna projekt den tid på dygnet när man är som mest fokuserad och har mest energi + att allt annat är tyst och lugnt. Inga störande moment någonstans. Man slipper rusningstrafiken, notiser, mail, telefon, kollegor och allt annat skit.

Men detaljerad planering får man sjukt mycket gjort de där extra timmarna på mogonen.
Det handlar om att byta netflix timmarna sent på kvällen/natten mot pigga morgontimmar som ger maximal utdelning.
Citera
2023-03-06, 02:34
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro

Tricket med att gå upp tidigt är att man får tid för sina egna projekt den tid på dygnet när man är som mest fokuserad och har mest energi + att allt annat är tyst och lugnt. Inga störande moment någonstans. Man slipper rusningstrafiken, notiser, mail, telefon, kollegor och allt annat brus.

Med detaljerad planering får man mycket gjort de där extra timmarna på mogonen.
Det handlar om att byta netflix timmarna sent på kvällen/natten mot pigga morgontimmar som ger maximal utdelning.

Tex:
När jag var mest aktiv gick jag upp 5 och åkte direkt till gymet nära jobbet.
1 timmes effektivt pass inkl dusch. Bytte om till enkla jobbkläder, thischa och jeans.
På kontoret meckade jag en smoodie med nyttiga grejer.
Satt vid skrivbordet 06.30
De drygt två timmarna till 9 fokuserade jag helt på mitt eget företag.
Planerar man bra så får man massor gjort på 2 timmar. På 1 månad är det 40 timmar.
Hade man gjort samma saker under vanlig kontorstid och haft det som jobb hade samma jobb tagit minst det dubbla om man räknar in alla störningsmoment, möten och all annan skit man gör på arbetstid. Plus att man är mindre skärpt i huvudet mellan 15-17 än mellan 7-9.

Så i praktiken motsvarar de där 2 arbetstimmarna på mornarna en halvtidstjänst i sitt eget företag.
Plus att man blir vältränad.

Alternativet är att efter det vanliga jobbet när man är helt slut - först åka och träna - sen ägna kvällen åt att jobba med eget företagande. Det håller inte. Det blir soffan för 99%.
Senast redigerad av 526 2023-03-06 kl. 02:44.
Citera
2023-03-06, 02:53
Medlem
Tja, en viss disciplin krävs ju för att genomföra uppstigning 05 varje morgon och disciplin kan ju hjälpa i vissa avseenden men annars är jag skeptisk, sådana där självhjälps och framgångsmetoder som mest ger framgång för försäljaren av den är nog mest placebo för de flesta.

Att stiga upp tidigt gör ju bara att man måste gå och sova tidigt, det ger ju inga extra timmar direkt utan bara aktivitet under annan tid på dygnet än annars, människor är också olika, vissa har mer fokus på morgon andra på kvällen/natt.
Citera
2023-03-06, 10:23
Avslutad
Hej, läst alla inlägg och säger tack.

Här är boken jag ska köpa hos Storytel
5 AM CLUB: Äg din morgon, förändra ditt liv - Robin Sharma

Det finns en hel drös av vittnesmål om hur det har förändrat deras liv till det positiva när man googlar.
Och jag har reflekterat, tänker att jag skulle utöver träning och meditation även studera på deltid.
Jag skulle få ut 5 timmar mer per dag som kan utnyttjas effektivt och hälsosamt.
Kanske till och med byta yrke vid 50+

MVH
Citera
2023-03-06, 10:29
Avslutad
Skippar Storytel - hitta boken för 48 kr.

MVH
Citera
2023-03-06, 13:04
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
"Morgonstund har guld i mun"

"Morgonstund har guld i mund"

OnT: Jag går upp 06:00 och tränar innan jobbet, det är gött. Jag är väldigt framgångsrik på onanifronten.
Citera
2023-03-06, 13:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Det är riktigt juste att gå upp tidigt, åtminstone sommartid.

Lugnt och skönt, alla andra ligger och sover och man får vara ifred.
En annan grej med att vara uppe tidigt. Alla som är upp tidigt hälsar alltid på varandra.
Man får en känsla av hur ett artigt & trevligt samhälle hade kunnat se ut.
Citera
2023-03-06, 13:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alanlissa87
Tja, en viss disciplin krävs ju för att genomföra uppstigning 05 varje morgon och disciplin kan ju hjälpa i vissa avseenden men annars är jag skeptisk, sådana där självhjälps och framgångsmetoder som mest ger framgång för försäljaren av den är nog mest placebo för de flesta.

Att stiga upp tidigt gör ju bara att man måste gå och sova tidigt, det ger ju inga extra timmar direkt utan bara aktivitet under annan tid på dygnet än annars, människor är också olika, vissa har mer fokus på morgon andra på kvällen/natt.
Om man helt väljer bort att glo på TV så har man ett antal extratimmar som annars är helt bortkastade på meningslösheter.
Citera
2023-03-07, 06:14
Medlem
Germanofils avatar
Ja det är skönt att gå upp kl. 05. Att gå upp tidigt ger mig egentid på morgonen. Kaffe, flashback och en promenad innan man tar itu med livets alla måsten framåt 07-snåret.
Citera
2023-03-09, 05:48
Medlem
Awkwardmans avatar
Är ni vakna? Klockan är kvart i sex (05:44). Jag har fått mitt morgonkaffe och min gröt i lugn och ro. Jag slösurfar nu i mörkret och tystanden. Bästa stunden på dagen.

Jag lovar er, har ni väll provat och kommit in i rutinen kommer ni längta. Har inte ställt en väckarklocka på ett par år.

Ni kan ju själva räkna ut ur mycket mer liv ni får ut totalt på 40 år så här (i mitt fall 2x365x40)

Hemligheten?
Senast redigerad av Awkwardman 2023-03-09 kl. 06:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in