2023-03-05, 20:57
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Bara för att det inte var en öppen konflikt betyder väl inte att de som tyckte annat än Kreml inte dog?

PollenPer: "Är det då förlåtligt att Ukraina blev förbannade och började sk,juta på inkräktarna?"

Jag svarade Pollenper på detta. Välkommen att debattera vidare med honom i din spännande fråga.
Citera
2023-03-05, 21:00
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ett av syftena med den ryska desinformationen och det ständiga trollandet är att minska stödet till Ukraina. DN idag:

Taktiken de använder sig av är inte att övertyga andra att de har rätt genom bra argument utan vad de försöker göra är att så tvivel och göra det så rörigt som möjligt, så att man inte orkar ta åt sig den äkta informationen på ett fullständigt sätt.

Och hur vet vi att det du nu vidareför inte är en påverkansoperation?

"Det är jättelätt. Vi ska stödja Ukraina, för ryssarna är onda." Kan du se vem som vill att vi ska tro det och inte tänka mer?
Citera
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Samma som våra egna troll här i tråden. Måste kännas konstigt att vara den ryska diktaturens butt-boy. Så länge Putin och hans oligarkvänner vill att deras svensktalande ryssar ska sitta här i tråden och bajsa ut den ryska diktaturens propagandalögner så gör de lydigt det. När det behövs kanonmat vid fronten så kommer ingen tacka dem för deras lojalitet. Då är det raka vägen till fronten som gäller. Med en rostig kalashnikov.

Han har nog inga vänner kvar inom den amerikanska militären.
Nu kan han med fickorna fulla med pengar, räcka ut tungan till sina forna kamrater.
Citera
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Är du spekulationspolis eller? Jag spekulerar så mycket jag vill i denna tråd inom ämnet. Håller med dig om alla de saker som du radar upp efter "att...".

Vi vet att Ukraina vill kämpa men vi vet inte varför.
Alla vet nog varför Ukraina kämpar förutom du.
Citera
2023-03-05, 21:02
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ett av syftena med den ryska desinformationen och det ständiga trollandet är att minska stödet till Ukraina. DN idag:

Taktiken de använder sig av är inte att övertyga andra att de har rätt genom bra argument utan vad de försöker göra är att så tvivel och göra det så rörigt som möjligt, så att man inte orkar ta åt sig den äkta informationen på ett fullständigt sätt.

Känner igen det där från någonstans! Hmmm?
FB!😁
Citera
2023-03-05, 21:03
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Är du spekulationspolis eller? Jag spekulerar så mycket jag vill i denna tråd inom ämnet. Håller med dig om alla de saker som du radar upp efter "att...".

Det vet vi, de vill inte leva under ryskt styre. Det kan väl inte vara så svårt att förstå?
Citera
2023-03-05, 21:07
Medlem
Jack.Elams avatar
Perun har en ny video ute sedan några timmar tillbaka som handlar om Wagner, privat militär och dess historia.
https://www.youtube.com/watch?v=wXKUNc9yI2A

Framåt slutet av videon så verkar det som att varje oligark med lite självaktning och politiska ambitioner gärna bör ha sin egna privata arme. Nu vet vi alla att Ryssland är en dysfunktionell skithåla men faller det landet samman så kommer det bli ett blodbad när alla småpåvar kring Putin ska börja göra upp.
Citera
2023-03-05, 21:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jag trodde först Putin. Men jag tror Putin har fått med sig en ganska stor majoritet. De unga är mer skeptiska. Där finns splittring. Men inga mäktiga aktörer är mot. De har trillat ut genom fönster eller flytt landet.

Under krigets första 1-2 månader hoppades jag på att Putin fick en kula i sig från en fredligare kuppmakare, och såg relativt stor chans för det. Nu har "historien haft sin gång", tror jag. Man ser inte stora demonstrationer, social oro eller så omfattande sabotage att det hotar Putin. Givetvis finns det en fraktion som inte gillar honom i befolkningen. Hur stor den är vågar jag inte gissa. Men den verkar svag. Framför allt tror jag stora delar av befolkningen delar hans syn på väst som fientligt. Och den äldre generationen är "vaccinerad" av de hårda åren i starten på 90-talet. Jag tror där finns färre som ser det som viktigt hur stor del av Ukraina han tar.

Det fetade först : Det finns ju inget alternativ. Man hamnar i buren, blir åtalad och får ett långt straff om man protesterar mot kriget. Putin har strypt åsiktsfriheten.

Sedan att du säger att : "-Framför allt tror jag stora delar av befolkningen delar hans syn på väst som fientligt".

Där är jag inte heller enig. De ryssar jag träffat har annat att tänka på, än att se "väst som ett hot".
Citera
2023-03-05, 21:08
Medlem
Citat:

Vilka är vi?
Prata för dig själv nu. Du menar nu att du inte vet varför Ukraina vill kämpa?
Vi leker med tanken att du får gissa fritt nu...
Gissa VARFÖR Ukraina vill kämpa.
Citera
2023-03-05, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
” Ukrainas befälhavare har tidigare sagt att minst 300 moderna stridsvagnar behövs för att göra en avgörande skillnad. Ett 100-tal har setts som en slags minimum.
Men trots att det nu gått över en månad sedan Tyskland gav grönt ljus, så har Europa tillsammans inte kommit i närheten av den siffran.
Tyskland har erbjudit 18, Polen 14, sedan minskar siffrorna. I dagsläget räcker erbjudandena möjligen för två bataljoner, 62 stycken.
– En del nationer har förstås erbjudit, eller i alla fall sagt att de tänker gör det, men andra har inte gjort det, sa Tysklands försvarsminister Boris Pistorius vid säkerhetskonferensen i München i februari.
– Jag är lite chockad över det. En del länder - och jag tänker inte nämna vilka - verkade föredra att gömma sig bakom Tyskland och säga: Vi skulle gärna hjälpa till, om vi fick. När de nu får, så gör de inget.
https://www.expressen.se/premium/ukraina-kan-fa-vanta-forgaves-pa-leopard-2/

Fast Polen slängde på 60 moderniserade t-72, UK dubblade just etc. Alla blir väl inte Leopard 2, men de andra gör väl också någon nytta.
Citera
2023-03-05, 21:13
Medlem
88SONs avatar
Men snälla någon, kan ni bara sluta att svara på relativisternas konung och de andra mer uppenbart efterblivna rysstrollen när det gäller Euromaidan och liknande irrelevant skit? Svamlet tar upp säkert minst en tredjedel av tråden och kan jämföras med nudlar som blivit så överkokt att de nu är en ren gröt, äckligt, smaklöst och ointressant

Låt oss diskutera aktuella händelser som faktiskt har relevans till ämnet!
Massiva ryska förluster vid Vuhlnedar har de senaste dagarna sammanställts och bevisats av Oryx, Ukrainska militärledningen hade rätt i detta fall. Över 130 materiella förluster över en månad vid samma ställe, ett av ryssarnas största nederlag? Visar att de har nästinill noll förmåga att göra mekaniserade offensiver, de är körda på den fronten och har minimal förmåga att ersätta dessa förluster

Mycket snack om att de sista trupperna retireras ur Bakhmut, dock annat snack om att positionerna hålls. Blir inte klok på't. Vad tror ni?

Har varit " out of the loop " senaste veckorna, finns det några nyheter och fakta kring pansarformationerna som utbildas utomlands?
Senast redigerad av 88SON 2023-03-05 kl. 21:19.
Citera
2023-03-05, 21:15
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Och hur vet vi att det du nu vidareför inte är en påverkansoperation?

"Det är jättelätt. Vi ska stödja Ukraina, för ryssarna är onda." Kan du se vem som vill att vi ska tro det och inte tänka mer?
Seriöst så ta en tillbakablick på ca 1 år och kolla på vad pingvinen sa om att gå in i Ukraina när flera länder varnade om vad som skulle ske. Titta sedan på vad pingvinen angett för skäl när han sedan bröt mot allt han sagt, avnazifiering, satanistiska väst mm. Endast en efterbliven microhjärna kan tro på skiten idioten säger och hans totalt efterblivna svammel och det är ingen idé att ens försöka så in det skitsnacket här för ingen sväljer det ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in