2023-03-09, 07:22
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jag tänkte också det men drönare kanske det lurar.
I vilket fall ett säkert tecken på att det är en överlägsen supermakt som jobbar.

Mest troligt är väl att vi får se skiten svävande över en åker snart
Du menar att man råkar ta helium istf luft när man blåser upp "tanksarna"?
Citera
2023-03-09, 07:24
Avstängd
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Det återstår väl att se. Men jag tror helt klart på stora förändringar efter kriget.

Vilket krig? Enligt Pjutin är det bara en specialoperation!
Citera
2023-03-09, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Du menar att man råkar ta helium istf luft när man blåser upp "tanksarna"?

Någon fuckup kan det säkert bli. De är nog inte de mesta nyktra som åkt på att sköta ballongerna. Även pansargeneralen hade fått det som straff har jag för mig.

Å andra sidan ville han fortsatta mot Moskva efter Berlin så man får säga att historien gett honom rätt.
Citera
2023-03-09, 07:48
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Intressant
Jag håller med dig delvis. Men jag tror inte Kertjbron blir långlivad när Ukraina får tillgång till allt bättre luftvärn och kan börja ha luftherravälde över allt större områden.

Att Krim blir under rysk kontroll kan jag inte se som ett scenario. Möjligtvis om folket där efter en befrielse har fria val och får rösta på vad de vill. Krim var ju faktiskt en del av Ryssland fram till 70-taöet eller när det nu var som det administrativt hamnade under Ulriana.

Blir spännande att se hur Rysslands kollaps blir. Hoppas verkligen att du får rätt angående kärnvapnen.
När Ukraina tagit tillbaka Mariupol kommer de kunna stå där och skjuta robotar mot Krimbron och hamnarna på Krim. Då slår man ut ryssarnas förnödenheter och gör det svårt att föra in nya trupper. Men Ryssland kommer i ett sådant scenario placera alla trupper de har i norra Krim och det kommer vara extremt svårt för Ukraina att bryta igenom där.

Ryssland har flyttat massor av ryssar till Krim och tagit över ukrainsk egendom med tvång. Det kommer inte vara möjligt att ha någon omröstning förrän de som drivits bort återfått sin egendom och alla ryssar drivits ut. Men även därefter har jag svårt att se att det skulle finnas en poäng med en omröstning.
Citera
2023-03-09, 08:05
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
När rullar pansarvagnarna in då?
Citera
2023-03-09, 08:34
Medlem
Letrangeres avatar
Ryssarna verkar ha börjat dra sig tillbaks kring Vuhledar då man förlorat 50% av sitt manskap och mer elloer mindre alla sina fordon. Kommunisterna har åkt på ordentligt med stryk redan innan Leo2, Archer, Bradley, Abrams osv kommit fram. Hur många dagar innan det blir intern revolution i forna Sovjet?
Citera
2023-03-09, 08:35
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Ryssarna verkar ha börjat dra sig tillbaks kring Vuhledar då man förlorat 50% av sitt manskap och mer elloer mindre alla sina fordon. Kommunisterna har åkt på ordentligt med stryk redan innan Leo2, Archer, Bradley, Abrams osv kommit fram. Hur många dagar innan det blir intern revolution i forna Sovjet?
Spännande!

Har du nån länk som beskriver det?
Citera
2023-03-09, 08:38
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSS117
Spännande!

Har du nån länk som beskriver det?

https://www.youtube.com/watch?v=22owUCo6o0E

https://www.youtube.com/watch?v=VxHcfQQBsxM

https://www.nytimes.com/2023/03/01/world/europe/ukraine-russia-tanks.html
Citera
2023-03-09, 08:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Det som stör mig är att han ändå har så stort stöd bland det ryska folket. Visst, propagandan maler på, men ändå klart gemene ryss fattar att kriget går dåligt,en de borde tycka att hela kriget är helt fel.

Putin lär ju inte ha någon makt efter att Ryssland förlorar kriget. Att han skulle bli kvar ser jag som helt omöjligt.

Som jag förstått de stödjer många Putin enbart för att man är så otroligt rädda för att alternativet skulle vara en situation liknande den efter att sovjet föll. Alltså att det suger nu, men skulle kunna bli mycket värre. Ryssar föredrar därför att leva i en bubbla och låtsas som att solen skiner.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Och likt förbannat har du noll koll..
utan reviderar verkligheten med hittepå..

Alla har naturligtvis inte lika bra koll som du. Som liksom Lavrov vet att kriget som inleddes mot Ryssland, och som Ryssland nu försöker stoppa - helt och hållet beror på att Ukraina är fullt av tyskstödda nazister.

Somna om nu din tomte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Och likt förbannat har du noll koll..
utan reviderar verkligheten med hittepå..

Just det. Hur går det med Bachmut? Kollapsade för en vecka sen i din verklighet. Och för 6 månader sen.
Citera
2023-03-09, 08:45
Medlem
Ännu ett rysk flyganfall mot Ukrainska städer. Börja likna tyskens anfall 1940- mot brittiska städer som ju bara stärkte britternas försvarsvilja.

Bara hoppas experten uttalande i dagens expressen infrias nämligen att "Bomblagren sinar och kan avgöra kriget. Och det är inte till Rysslands fördel" Ukraina till skillnad mot Ryssland får ju ammunition från förutom väst även från flera leverantörer runt om i världen, bl.a tydligen från Pakistan och Sudan vilket för mig var överraskande.

Vi får som sagt hoppas hans analys är så rätt som den nu kan bli då det ju måste bli en del gissningar under pågående krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in