Citat:
Ursprungligen postat av
NisseD
Intressant
Jag håller med dig delvis. Men jag tror inte Kertjbron blir långlivad när Ukraina får tillgång till allt bättre luftvärn och kan börja ha luftherravälde över allt större områden.
Att Krim blir under rysk kontroll kan jag inte se som ett scenario. Möjligtvis om folket där efter en befrielse har fria val och får rösta på vad de vill. Krim var ju faktiskt en del av Ryssland fram till 70-taöet eller när det nu var som det administrativt hamnade under Ulriana.
Blir spännande att se hur Rysslands kollaps blir. Hoppas verkligen att du får rätt angående kärnvapnen.
När Ukraina tagit tillbaka Mariupol kommer de kunna stå där och skjuta robotar mot Krimbron och hamnarna på Krim. Då slår man ut ryssarnas förnödenheter och gör det svårt att föra in nya trupper. Men Ryssland kommer i ett sådant scenario placera alla trupper de har i norra Krim och det kommer vara extremt svårt för Ukraina att bryta igenom där.
Ryssland har flyttat massor av ryssar till Krim och tagit över ukrainsk egendom med tvång. Det kommer inte vara möjligt att ha någon omröstning förrän de som drivits bort återfått sin egendom och alla ryssar drivits ut. Men även därefter har jag svårt att se att det skulle finnas en poäng med en omröstning.