Citat:
Vad är det som gör dessa du träffat, till idioter? Gör de något konstigt? Beter de sig konstigt? Säger de något konstigt? Jobbat som rekryterande chef till IT-tekniker allt från 1st- till 3rdline, onsite och konsulter i många, många år.
Vi fullkomligt skriker efter socialt intelligenta personer. Tyvärr är de inte så många där ute, i alla fal lbland dem som söker jobben. Dessa människor har redan ett befintligt jobb som vi behöver locka till oss med lön och förmåner.
Jag har börjat ta med mig kollegor på intervjuer för att de ska förstå hur mycket idioter som söker jobb. Det skulle krävas så lite av många kandidater för att de skulle kunna framstå (fejka) som om de vore reko. Ha på sig hela och rena kläder, kunna prata och vara socialt intelligent, förstå simpla grejer inom IT. Grejar du de stegen så lär du dig resten på jobbet.
Vi fullkomligt skriker efter socialt intelligenta personer. Tyvärr är de inte så många där ute, i alla fal lbland dem som söker jobben. Dessa människor har redan ett befintligt jobb som vi behöver locka till oss med lön och förmåner.
Jag har börjat ta med mig kollegor på intervjuer för att de ska förstå hur mycket idioter som söker jobb. Det skulle krävas så lite av många kandidater för att de skulle kunna framstå (fejka) som om de vore reko. Ha på sig hela och rena kläder, kunna prata och vara socialt intelligent, förstå simpla grejer inom IT. Grejar du de stegen så lär du dig resten på jobbet.
Kan du utveckla socialt intelligent? För ärligt talat, i dagens samhälle med lättkränkta idioter och folk som identifierar sig för ditte och datten, "värdegrunder", wokegrejor, "ord" som folk blir kränkta av osv...så vet jag ärligt talat inte om man kanske råkar säga något fel eller så, då allt har blivit ett minfält för folk som inte är pk/vänster/woke.
Jag har dock alltid för höra att jag är bra på det sociala men folk är också samtidigt så himla falska i dagens samhälle så jag tar allt med en nypa salt.
Så vill du gärna utveckla ditt svar lite mer detaljerat? Är nyfiken på om jag kanske på något avlägset vis kan känna igen mig i något av det?