2023-03-04, 20:46
Medlem
Zitechos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackednstacked
Funderade lite på det här med maträtter som får väldigt mycket uppmärksamhet i mainstreamflödet och är relativt lätta att hitta på restauranger. Vilken av dessa tycker ni förtjänar uppmärksamheten minst? För mig är det utan tvekan ramen. Första gången jag testade ”riktig” ramen smakade det ingenting och var väldigt flötigt, jag tänkte att det bara var en dålig restaurang och gav det en chans till på ett annat ställe. Samma sak. Testade på ett ställe som jag VET gör god mat men inte var det gott med ramen här heller. Snabbnudlar är ärligt talat godare.

Så, finns det en sådan rätt för er med? Vad isåfall?

Håller med, Ramen är djävulens påfund, smakar skit. Allt för ofta får man dessutom en buljong som lika bra kunnat består av två kuber knorr oxbuljong.

För min del är det definitivt hamburgare. Absolut, sjukt gott men det börja fan gå till överdrift på restaurangerna nu.
Citera
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Du har inte ätit försvarets version under vintertid och övning.
Synd om sojapojkarna som aldrig har fått bekänna färg och fisa i kapp i ett tält.
Men detta ska väl åtgärdas får vi hoppas på.

Det är många rätter som blir bättre när man ligger i tält. Dessa färdiga torrmatspåsar smakar sådär en vardag hemma men oj vad goda de är när man campar ute i naturen.
Är inget fan av ärtsoppa så har faktiskt aldrig provat försvarets även om jag gjort lumpen. De gånger vi åt i fält så kom det ut kantiner med mat, låg bara ute i tält under gröntjänsten och tror det var max två nätter åt gången.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Äkta kaviar....
Precis som med ostron, så handlar det bara om snofseri. Man äter det för att visa någon form av status, och inte för att det är särskilt gott
Citera
2023-03-04, 20:49
Medlem
S.O.Stolps avatar
Ostron har redan nämnts.
Hummer och även kräftor är brutalt överskattade. Hummer och kräftor är äckliga asätande insekter.
Sniglar. Så fruktansvärt vedervärdigt egentligen. Varför är det fint att äta sniglar?

(FB) Överskattad mat
Citera
2023-03-04, 20:49
Medlem
TheJackets avatar
Kommer alltid att vara all form av sushi.

De som säger ärtsoppa är dumma i huvudet på riktigt. Ärtsoppa är gött som fan.
Citera
2023-03-04, 20:52
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det är många rätter som blir bättre när man ligger i tält. Dessa färdiga torrmatspåsar smakar sådär en vardag hemma men oj vad goda de är när man campar ute i naturen.
Är inget fan av ärtsoppa så har faktiskt aldrig provat försvarets även om jag gjort lumpen. De gånger vi åt i fält så kom det ut kantiner med mat, låg bara ute i tält under gröntjänsten och tror det var max två nätter åt gången.
Lät som du hade det lätt för dig i lumpen.
Kan garantera att du hade gillat ärtsoppan efter en tid uppe vid finska gränsen i 40 graders kyla.
Den brukar lagas till här hemma men ett annat recept.
Citera
2023-03-04, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har jag också undrat. Testade ett par gånger och det var verkligen ingen höjdare.
Jag har faktiskt aldrig provat sushi men jag kan inte tänka mig att det smakar annat än som typ fiskpinnar, men oavsett vilket så går ändå få saker upp mot en vanlig arabpizza.

Jag har nu bestämt mig för att aldrig prova sushi. Jag ska dö utan kunskapen om hur sushi smakar.
Citera
2023-03-04, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIGFAT08BATMANJPEG
Sushi måste kvala in som en av de mest överskattade och patetiska maträtten. Varför äter man egentligen sushi?

Håller med, kändes som en fluga. Inte sällan hörde man folk säga att de inte gillade det först, men typ "lärde" sig gilla det senare. Precis som att de verkligen verkligen ville gilla det för att passa in.
Citera
2023-03-04, 21:05
Medlem
Kurretimes3s avatar
Lasagne! Säger inte att det är äckligt, men jag hör ofta att folk älskar det och jag förstår inte hur man kan välja det före spaghetti och köttfärssås tex. För mig är det nästan samma fast med mindre texturer och sämre konsistens bara. Barnmat skulle jag nästan säga. Sue me
Citera
2023-03-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Håller med, kändes som en fluga. Inte sällan hörde man folk säga att de inte gillade det först, men typ "lärde" sig gilla det senare. Precis som att de verkligen verkligen ville gilla det för att passa in.
Är det inte så med väldigt mycket? Vem gillade egentligen kaffe från starten? I princip all form av alkoholhaltig dryck smakade skit. Mörk choklad. Många grönsaker.
Citera
2023-03-04, 21:11
Medlem
jackednstackeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
All husmanskost. Jag menar kom igen. Det är ju inget märkvärdigt. Inga kryddor förutom salt och peppar liksom.
Det är väl ditt egna val hur du kryddar? Därutöver är det otroligt viktigt att kunna teknikerna rätt, en sladdrig raggmunk är inte att jämföra med en frasig och fluffig raggis med gyllenbrun yta. Sen knaprigt fläsk och lingon på det. Lite kantareller om det är rätt säsong. Finns inget godare
Citera
2023-03-04, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rjodnlenubgu
Är det inte så med väldigt mycket? Vem gillade egentligen kaffe från starten? I princip all form av alkoholhaltig dryck smakade skit. Mörk choklad. Många grönsaker.

Visst som taniga yngre tonåringar så är väl inte smaklökarna helt färdigutvecklade än? I så fall är det ju inte så förvånande om det smakar äckligt/konstigt då. Men bortsett från detta så går det inte riktigt att jämföra sushi med kaffe och öl. Till skillnad från en simpel maträtt som sushi, så är både kaffe och öl droger, dvs det finns ett bakomliggande syfte att folk dricker dessa. Att bli pigg genom kaffe, att bli full genom öl (och övrig alkohol). Och personligen gillar jag mycket och är öppen för de flesta maträtter, men sushi kommer alltid att smaka skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in