2023-03-04, 20:09
Medlem
makuhiras avatar
Ramen
Citera
2023-03-04, 20:09
Medlem
Revbensspjäll!
Citera
2023-03-04, 20:12
Medlem
Palt
Citera
2023-03-04, 20:14
Medlem
jackednstackeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balderis
Blir listtråd men, risotto.
Utveckla ditt inlägg då?
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Pasta Carbonara tycker jag är ganska överskattat. Det är inte äckligt eller så, men den framhävs ofta som någon form av fulländad perfekt pastarätt, men jag tycker det finns betydligt godare pastarätter.
Åh fan, jag kan köpa att det är lite överskattat men det är ju jävligt gott ändå?
Citat:
Ursprungligen postat av BIGFAT08BATMANJPEG
Sushi måste kvala in som en av de mest överskattade och patetiska maträtten. Varför äter man egentligen sushi?
Tyvärr måste man betala skjortan om man ska ha riktigt god sushi idag. Det har blivit nya turkpizzan liksom. Känns som generella kvaliteten på sushi har sjunkit rejält.
Citera
2023-03-04, 20:15
Medlem
Christopher.s avatar
Äkta kaviar....
Citera
2023-03-04, 20:15
Medlem
Surströmming!
Citera
2023-03-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Palt är för mig en otrolig utgångsrätt till paltkoma och har inte ens tänkt tanken att laga till palt.
Paltkoman går att åtgärda med kroppkakor eller några asiatiska rätter som t.ex dumplings.

Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Palt
Förutsättningen för att en rätt ska vara överskattad är väl att rätten har någon form av status sen innan. Vem fan håller palt högt? Det är ju som att säga att pyttipanna eller blodpudding är överskattat. Det är billig skolmat som är en kvarleva från allmoge-Sverige och ingenting som riktigt går att överskatta.
Citera
2023-03-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Surströmming!
Du menar att en råvara som de flesta tycker är direkt äcklig är överskattad?
Citera
2023-03-04, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rjodnlenubgu
Du menar att en råvara som de flesta tycker är direkt äcklig är överskattad?

Javisst, av vissa!
Citera
2023-03-04, 20:20
Medlem
ArgusOnes avatar
Vissa typer av pasta. Särskilt de utan proteinkällor typ aglio e olio.
Citera
2023-03-04, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Pasta Carbonara tycker jag är ganska överskattat. Det är inte äckligt eller så, men den framhävs ofta som någon form av fulländad perfekt pastarätt, men jag tycker det finns betydligt godare pastarätter.

Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Beror väldigt mycket på ingredienserna men en misslyckad kombination blir inte bra.
Carbonara har ju ett ganska brett spektrum. Allt från Keldas kalla färdigsåser till perfekt tillagad hemmagjord pasta med peccorino, färska ägg och egenrökt bacon.

Samma sak med risotto. Det kan vara en kryddig risgrynsgröt eller en helt fantastisk smakupplevelse.
Citera
2023-03-04, 20:22
Medlem
Benyameans avatar
Folks jävla köttfässåser. "Åh, jag lagar värdens godaste köttfärssås, alla bara älskar den!"
Nej, det gör du inte och de som äter den är bara artiga och känner sig tvugna att hålla med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in