2023-03-04, 17:52
  #769
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Ja du, det är ju märkligt att alla som stödjer utredningen i tråden är the usual suspects av ryssrunkare och foliehattar här på forumet, däribland s k Trump-supporters som enligt egen utsago hatar USA/NATO.
Redan TS klargör att den här utredningen är menad att exponera USA, vilket så klart betyder att den är totalt trams och bör ignoreras.

USA var ju av allt att döma inblandade i terrorattacken på NS. Man måste ju vara inne på femte vaccinsprutan om man ska tro något annat.
Citera
2023-03-04, 18:00
  #770
Medlem
Jag har hört en del rykten, det syntes Rysska dykare som simmade från dom Rysska trålarna med stora svarta säckar på släp. I närheten av där det hände.
Citera
2023-03-04, 18:29
  #771
Medlem
hejsan07s avatar
Mycket liv för några rör, ingen vill eller tänker använda.
1.Ledningarna var avstängda.
2.Rysskand gjorde stor sak av att de inte minsann skulle sälja gas till EU.
3)EU skulle minsann inte heller köpa någon gas.

Slutsats: Tomma ledningar på botten som inte används,
De är som förstärkta avloppsrör och inte omöjliga att laga om en sådär 10 år då alla länder bråkat klart.
MEN

Kanske det inte är lönsamt längre.

Jag tror att det är ett försäkringsbedrägeri.
Citera
2023-03-04, 18:35
  #772
Medlem
Yep, såklart, Ryzzzland sprängde för att slippa betala skadestånd & ställa till trubbel - när dom inte ville uppfylla leveranserna enl långa kontrakt...
Citera
2023-03-04, 19:07
  #773
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Mycket liv för några rör, ingen vill eller tänker använda.
1.Ledningarna var avstängda.
2.Rysskand gjorde stor sak av att de inte minsann skulle sälja gas till EU.
3)EU skulle minsann inte heller köpa någon gas.

Slutsats: Tomma ledningar på botten som inte används,
De är som förstärkta avloppsrör och inte omöjliga att laga om en sådär 10 år då alla länder bråkat klart.
MEN

Kanske det inte är lönsamt längre.

Jag tror att det är ett försäkringsbedrägeri.
Många i Tyskland ville använda den ryska gasen, om dessa falanger hade lyckats kringgå globalistlakejernas diktat så hade det kunnat bli full gas framåt för tyskarna. USA/NATO/Näsödlorna ville sabotera den möjligheten, genom att spränga Nordstream 2.
Citera
2023-03-04, 19:17
  #774
Medlem
Worldwatchers avatar
USA som ligger bakom sprängningen av gasledningarna kommer aldrig att medverka till någon utredning. Inte heller kommer USA att godta någon utredning som ger dem skulden. Så länge USAs politiska makt inte krossats kommer vi att tvingas leva med deras vedervärdiga exceptionalism.
Citera
2023-03-04, 19:20
  #775
Medlem
Alla friska människor vet att Ryssland är ansvariga. Dom bara ljuger och hotar.
HeHe, börjar bli lite tröttsamt......
Citera
2023-03-04, 20:06
  #776
Medlem
Soperents avatar
Kräva kan de göra men vi kan vara ganska säkra på att det aldrig någonsin kommer att inledas någon opartisk utredning av NS-sprängningen även fast det var internationell terrorism mot civil infrastruktur.
__________________
Senast redigerad av Soperent 2023-03-04 kl. 20:17.
Citera
2023-03-04, 20:10
  #777
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
enligt bildt var det bättre för miljön med en gasledning (han visste väl inte då att terrorister skulle spränga den?)

"Lönnaeus i Sydsvenskan från en intervju med utrikesministern: ”Carl Bildt säger att han inte ser några större problem med vare sig säkerhet eller miljö [gällande Nord Stream]: ’Miljöutmaningen med oljefartygen är mycket större.’”

"Hösten 2016 kan DN rapportera att Sverige fått information om ett hot från Ryssland, vilket tycks ha en koppling till Gotland. Hotet klassas av ÖB som topphemligt och ska vara av ”synnerlig betydelse för rikets säkerhet”.59 Som svar åter*militariserar det svenska försvaret skyndsamt Gotland. I en intervju med Expressen tonar dock Carl Bildt ned situationen: ”Det är svårt att se ett hot som skulle vara riktat specifikt mot Sverige. Så viktiga är vi inte."

https://kvartal.se/artiklar/carl-bildt-pengarna-och-den-ryska-gasen-under-ytan/
Bildt var och är en riktigt skum jävel med en lika tveksam aktieportfölj. Å andra sidan var relationen till Ryssland mycket bättre på den tiden. Detta var innan annekteringen av Krim. Polska militären var inbjudna till armeparad på Röda torget tillsammans med USA och Frankrike. Jag tror man såg en ljusare framtid för Ryssland.
Citera
2023-03-04, 20:12
  #778
Medlem
Oavsett vem den skyldige är så ska han rökas ut ur den håla han gömmer sig i.
Citera
2023-03-04, 20:35
  #779
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToSay
Oavsett vem den skyldige är så ska han rökas ut ur den håla han gömmer sig i.

Ge räkningen till Kristerson så kan han bara lämna över den till Stoltenberg
vid nästa Fiasko (Nato) möte!
EU är illa nog, en oerhört destruktiv/byråkratisk organisation, men ett Svenskt Nato-medlemskap skulle få EU att framstå som en demokratisk rörelse som vill folket i dess länder väl!

Helt otroligt att denna Andra Världskrigs- relik finns kvar ännu idag!
__________________
Senast redigerad av Henselon 2023-03-04 kl. 20:49.
Citera
2023-03-04, 20:41
  #780
Medlem
Alla vet ju att dom hittat Ryzzka sprängämnen vid undersökningen.... Och spår från Ryzzka ubåtar på botten i närheten....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in