Citat:
Ursprungligen postat av
Iknowafewthings
Läs mitt inlägg istället för att anta saker. Det står i klartext vad jag anser.
Eftersom att bevisning kan skifta från mål till mål. Säg att flickan hade sagt att hela fingret var inne i henne eller att det inte fanns ett PM där det angavs att flickan inte visste om ett finger var inne i henne. Eller för att riktigt visa hur jävla dum din slutsats är, hur menar du att det skulle vara omöjligt att döma en vuxen för ett sexbrott mot ett barn om själva övergreppet tydligt fanns filmat bara för att man friar i ett ärende där bevisläget är mycket sämre?
Du bör fundera på om det finns någon skillnad mellan ”rimligt tvivel” och enbart ”tvivel”.
Jag har läst ditt motsägelsefulla inlägg. Jag är läskunnig. Du skriver bl.a. att "Vi talar alltså inte om något solklart fel av domstolen utan jag ser det snarare mer som ett misslyckande av åklagaren som ansvarig för förundersökningen då det är dennes jobb att reda ut oklarheter. Att åklagaren inte (som jag uppfattar det) lyfte fram polismannens PM är även det riktigt illa".
Du tycker att domstolen har gjort rätt alltså, och att åklagaren har misslyckats med att reda ut oklarheter. I övrigt tycker du att man ha borde tagit med uppgifter från polisförhöret.
Bevisningen är en annan diskussion, och det kanske till och med kan hända att MGM inte är skyldig, vad vet jag?
Men det som hela Sverige rasar emot är att domstolen tycker att oklarheter rörande var vulvan slutar och slidan startar ska vara det som väger över till MGM:s fördel. Och det har du inget problem med som det verkar. Jag misstänker att du inte har läst en enda poäng juridik. Om det förekommer liknande mål där bevisläget är lika dåligt så går det aldrig att fälla en man för våldtäkt trots att offret säger att han förde in ett finger i snippan, och trots att domstolen tror på det.