2023-03-04, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Varför tror du ambassaden hjälper till med detta, det är inte deras uppgift. Du tänker som en typisk svensk kvinna, "någon ska rädda mig".

Du undrade om jag skulle kriga men det land jag bor i har ingen allmän värnplikt och tillåter inte utlänningar så det går inte som jag skrev.
Nä, jag tror inte typiska svenska kvinnor kräver att du ska räddas, inte heller jag kräver att du ska räddas. Så vad gör du när Sverige skickar ett evakueringsplan för att ta hem svenskar i en krigssituation men vägrar ta med dig?

Vaddå tillåter inte utlänningar, blir du utsparkad ur landet om det blir krig?
Citera
2023-03-04, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä, jag tror inte typiska svenska kvinnor kräver att du ska räddas, inte heller jag kräver att du ska räddas. Så vad gör du när Sverige skickar ett evakueringsplan för att ta hem svenskar i en krigssituation men vägrar ta med dig?

Vaddå tillåter inte utlänningar, blir du utsparkad ur landet om det blir krig?

Varför tror du ambassaden för detta?
Att landet inte tillåter mig kriga betyder heller inte att de måste sparka ut mig, du har en trasig logik.
Citera
2023-03-04, 13:33
Avslutad
Citat:
Varför tror du ambassaden för detta?
Att landet inte tillåter mig kriga betyder heller inte att de måste sparka ut mig, du har en trasig logik.
Haha, du får ju inte delta i försvaret säger du. Ska du bara sitta där och vara i vägen då? Och ändå påstår du att du har en eftertraktad kompetens och de kan inte ens hitta en uppgift åt dig där du kan bidra i krig.
Citera
2023-03-04, 13:39
Medlem
Citat:
Haha, du får ju inte delta i försvaret säger du. Ska du bara sitta där och vara i vägen då? Och ändå påstår du att du har en eftertraktad kompetens och de kan inte ens hitta en uppgift åt dig där du kan bidra i krig.

Min kompetens handlar inte om krigföring, varför trodde du det? Men nu är det som sagt var inte aktuellt med krig här så detta är mest dina fantasier. Oklart vad du inte förstår här.
Citera
2023-03-04, 13:45
Avslutad
Citat:
Min kompetens handlar inte om krigföring, varför trodde du det? Men nu är det som sagt var inte aktuellt med krig här så detta är mest dina fantasier. Oklart vad du inte förstår här.
Duger du till att gräva, hämta och transportera sårade, servera mat till soldater, bära sandsäckar?
Citera
2023-03-04, 13:48
Medlem
Citat:
Duger du till att gräva, hämta och transportera sårade, servera mat till soldater, bära sandsäckar?

Spelar nog ingen roll då de inte är nära krig och inte låter utlänningar delta i ett av dig hopfantiserat krig.
Citera
2023-03-04, 13:50
Medlem
Inget är värt att försvara. Försvara mot vad? Om Ryssland tar över blir det vodka i livsmedelsbutiken. Kanske balalajka i P1 istället för feminism och Putins nyårstal i TV. varje år Mycket mer är det inte. Vem vill dö i ett meningslöst krig som är bortglömt om några decennier? Bli ännu ett skelett som grävs upp på något gammalt slagfält? Säkert någon men inte är det jag.
Citera
2023-03-04, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Kvinnor har också värnplikt i Sverige så på vilket sätt försvarar man kvinnor? Kvinnor och män försvarar landet, skulle jag vilja säga.
Citera
2023-03-04, 13:51
Avslutad
Citat:
Spelar nog ingen roll då de inte är nära krig och inte låter utlänningar delta i ett av dig hopfantiserat krig.
De tillåter dig alltså inte att i händelse av krig hjälpa till att gräva, hämta och transportera sårade, servera mat till soldater, bära sandsäckar eller någon annan uppgift heller. Då är du ju bara i vägen och tär på deras resurser så rimligen åker du ut ur landet istället.
Citera
2023-03-04, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gedaj
Inget är värt att försvara. Försvara mot vad? Om Ryssland tar över blir det vodka i livsmedelsbutiken. Kanske balalajka i P1 istället för feminism och Putins nyårstal i TV. varje år Mycket mer är det inte. Vem vill dö i ett meningslöst krig som är bortglömt om några decennier? Bli ännu ett skelett som grävs upp på något gammalt slagfält? Säkert någon men inte är det jag.
Mot detta kanske?

https://www.svtplay.se/video/8Wv6a36/butja
Citera
2023-03-04, 13:54
Medlem
Citat:
De tillåter dig alltså inte att i händelse av krig hjälpa till att gräva, hämta och transportera sårade, servera mat till soldater, bära sandsäckar eller någon annan uppgift heller. Då är du ju bara i vägen och tär på deras resurser så rimligen åker du ut ur landet istället.

Får nog inte delta i ett hopfantiserat krig som sagt
Citera
2023-03-04, 13:59
Avslutad
Citat:
Får nog inte delta i ett hopfantiserat krig som sagt
Nä så då åker du ut ur landet istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto