2023-03-04, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej jag tackar nej eftersom jag inte behöver lönearbeta sa jag ju, har du lässvårigheter? Jag har lite större friheter att leva som jag vill utan att slava för andra då jag är ekonomiskt oberoende, lite svårt för dig att förstå det konceptet märker jag.
Och jag sa att alla som kan och får arbeta gör det. Världen är full av ekonomiskt oberoende människor som arbetar och åstadkommer saker.

Men då kan vi konstatera att mitt påstående var helt korrekt att du inte tänker stanna och hjälpa släkt (för du har ingen), vänner (för du har inga), arbetskamrater (för du har inga), barn, gamla, sjuka och handikappade att försvara sig. Inga hallucinationer där alltså.
Citera
2023-03-04, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och jag sa att alla som kan och får arbeta gör det. Världen är full av ekonomiskt oberoende människor som arbetar och åstadkommer saker.

Men då kan vi konstatera att mitt påstående var helt korrekt att du inte tänker stanna och hjälpa släkt (för du har ingen), vänner (för du har inga), arbetskamrater (för du har inga), barn, gamla, sjuka och handikappade att försvara sig. Inga hallucinationer där alltså.

Ja en del måste arbeta hela livet för att få något gjort, vi som är lite mer kompetenta och högpresterande kan åstadkomma ett livsverk långt innan pensionsåldern.

Och jo, du hallucinerade som jag skrev.
Citera
2023-03-04, 12:43
Avslutad
Citat:
Ja en del måste arbeta hela livet för att få något gjort, vi som är lite mer kompetenta och högpresterande kan åstadkomma ett livsverk långt innan pensionsåldern.

Och jo, du hallucinerade som jag skrev.
Nej, vi har konstaterat att du kommer inte att stanna och hjälpa släkt, vänner, arbetskamrater, barn, gamla, sjuka och handikappade att försvara sig. Oavsett hur mycket av detta du räknar upp att du inte har.
Citera
2023-03-04, 12:46
Medlem
Citat:
Nej, vi har konstaterat att du kommer inte att stanna och hjälpa släkt, vänner, arbetskamrater, barn, gamla, sjuka och handikappade att försvara sig. Oavsett hur mycket av detta du räknar upp att du inte har.

Nej det är du som påstår detta men jag har som sagt ens inga arbetskamrater eller släkt här har jag ju förklarat för dig, du är lite trögfattad.
Citera
2023-03-04, 12:56
Avslutad
Citat:
Nej det är du som påstår detta men jag har som sagt ens inga arbetskamrater eller släkt här har jag ju förklarat för dig, du är lite trögfattad.
Så vad gör du om det blir krig där du bor? Ropar på svenska ambassaden att evakuera dig till Sverige?
Citera
2023-03-04, 13:03
Medlem
Citat:
Så vad gör du om det blir krig där du bor? Ropar på svenska ambassaden att evakuera dig till Sverige?

Det finns ingen risk för krig här, jag valde ett tryggt land.
Svenska ambassaden behöver jag heller ingen hjälp från och de ger inte det heller.
Citera
2023-03-04, 13:06
Avslutad
Citat:
Det finns ingen risk för krig här, jag valde ett tryggt land.
Svenska ambassaden behöver jag heller ingen hjälp från och de ger inte det heller.
Det är en hypotetisk fråga. Vad gör du om det blir krig där du bor?
Citera
2023-03-04, 13:09
Medlem
Citat:
Det är en hypotetisk fråga. Vad gör du om det blir krig där du bor?

Det blir inte det då jag noga valde ett bra land. Men vad skulle jag göra i din fantasi menar du?
Citera
2023-03-04, 13:13
Avslutad
Citat:
Det blir inte det då jag noga valde ett bra land. Men vad skulle jag göra i din fantasi menar du?
Samma som du skulle göra om det rent hypotetiskt blir krig i Sverige naturligtvis. Fast du skulle vifta med ditt svenska pass för att bli evakuerad.
Citera
2023-03-04, 13:15
Medlem
Citat:
Samma som du skulle göra om det rent hypotetiskt blir krig i Sverige naturligtvis. Fast du skulle vifta med ditt svenska pass för att bli evakuerad.

Nej det går inte, det finns ingen allmän värnplikt här ens.
Citera
2023-03-04, 13:18
Avslutad
Citat:
Nej det går inte, det finns ingen allmän värnplikt här ens.
Vad fan har allmän värnplikt med att du tänker dra så fort det drar ihop sig att göra? Helst med hjälp av svenska ambassaden.
Citera
2023-03-04, 13:22
Medlem
Citat:
Vad fan har allmän värnplikt med att du tänker dra så fort det drar ihop sig att göra? Helst med hjälp av svenska ambassaden.

Varför tror du ambassaden hjälper till med detta, det är inte deras uppgift. Du tänker som en typisk svensk kvinna, "någon ska rädda mig".

Du undrade om jag skulle kriga men det land jag bor i har ingen allmän värnplikt och tillåter inte utlänningar så det går inte som jag skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in