2023-03-04, 00:09
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Jag behöver inte försöka lyfta Bella på något sätt.
Bella har inte gjort något fel utan varit tydlig när det är slut och hon gått vidare.
Att hon har män som vill hänga kvar som Lukas är inte hennes ansvar.
Det är skam och skam att TR började grotta ner sig i hur Lukas känner trots att han själv säger annat.
TR har gjort som er här på Flashback och försökt påstå att Bella brister i moral och därför har han inte ansvar.
Sånt skit funkar inte på mig.
Robin har enligt uppgifter i tråden tubbat barnen så att dom vill se Lukas friad.
I det så har i så fall Robin diskvalificerat sig barnens trygga punkt.
Johan är enkel.
Han möter barnen men tubbar dom inte åt något håll.
Johan är trygg.
Robin är inte det om han låtit barnen se Lukas som en inlåst hjälte

Om Johan är trygga punkten hur kommer det sig att rätten skriver annat:
Utdrag ur domen

”När pojkarnas mamma blev släppt från att ha varit anhållen sade pojkarna direkt att de vill träffa Lukas Ekblad Richardsson. Enligt honom kände pojkarna större trygghet i Lukas Ekblad Richardsson än sin egen mamma.”
Citera
2023-03-04, 00:17
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
Jag skapar inte fiendeskap jag försöker tydliggöra att du far med helt sjuka lögner.
Vi är överens om att J är en stor trygghet för barnen men sen spårar du ur och far med osanningar om allt möjligt som dessutom är helt orimliga.

J är en bra kille.
R är en bra kille.
I är inte en bra individ.

R är den största tryggheten för barnen.
J är större trygghet för barnen än vad I är.
L är större trygghet för barnen än vad I är.
I är inte mycket till trygghet för barnen.

Det var utförligt förklarat på lågskolenivå
Citera
2023-03-04, 00:30
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastaankan
Jag tyckte att det var en fin paragraf om vilken orimlig situation Lucas varit i

”Är det ställt utom rimligt tvivel att Lukas Ekblad Richardsson någon gång mellan den 24 juli 2022 och den 25 juli 2022 med kraft har skakat Junie Pekkarinen?
Enligt tingsrättens mening råder det inte någon tvekan om att Lukas Ekblad Richardsson under den period då händelsen inträffade och en längre tid dessförinnan har befunnit sig i en situation som måste ha varit mycket psykiskt påfrestande för honom. Han har fått ta i princip allt ansvar för hemarbetet, ta hand om Junie Pekkarinen, hennes två bröder och om familjens alla djur. Hans sambo, Isabella Pekkarinen, som är mamma till alla tre barnen har under sommaren 2022 hållit sig hemifrån i stor utsträckning. Medan hon varit sambo med Lukas Ekblad Richardsson har hon öppet haft ett förhållande med sin nu mera före detta make och mer eller mindre öppet även med Victor Olofsson. Enligt de uppgifter Lukas Ekblad Richardsson själv lämnat under huvudförhandlingen har han inte upplevt situationen i hemmet som särskilt svår, vilket tingsrätten har svårt att tro på. Det förhållandet att han tagit upp sina hemförhållanden med distriktsköterskan Liselott Lönnkvist anser tingsrätten också talar för att han inte mått bra av dem.
Ingen av de personer som hörts i detta mål har sagt något som tyder på att Lukas Ekblad Richardsson skulle ha ett aggressivt beteende eller tendenser till bristande impulskontroll. Tvärtom har han beskrivits som kapabel, lugn och ansvarstagande.”

Väldigt talande och jag skulle säga väldigt ovanligt att TR lägger ut texten med rätt mycket känslor.
Är väl för de fann situationen exeptionell
Citera
2023-03-04, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Väldigt talande och jag skulle säga väldigt ovanligt att TR lägger ut texten med rätt mycket känslor.
Är väl för de fann situationen exeptionell
Ja, ovanligt att TR tar in så mycket känslor. Och bra tycker jag. Den som hatar mest på Lukas här, verkar bara vara så arg på honom, mindre upprörd över att Junie är död. Det är så himla sorgligt, en liten flicka lever inte längre.
Citera
2023-03-04, 01:23
Medlem
Citat:
Varför är han bisarr
Är det så att en gravid kvinna är en egendom som andra inte får röra?
Bella och Johan var fortfarande gifta så den som var bisarr var väl Lukas som flyttade in i deras hem och deras säng.
Att man och hustru vill prova igen är knappast bisarrt.
Isabella och Johan hade ju separerat och flyttat isär.
Du hade väl inget emot att Isabella höll på med Victor samtidigt som hon var sambo med Lukas.
Citera
2023-03-04, 01:34
Medlem
Citat:
Jag behöver inte försöka lyfta Bella på något sätt.
Bella har inte gjort något fel utan varit tydlig när det är slut och hon gått vidare.
Att hon har män som vill hänga kvar som Lukas är inte hennes ansvar.
Det är skam och skam att TR började grotta ner sig i hur Lukas känner trots att han själv säger annat.
TR har gjort som er här på Flashback och försökt påstå att Bella brister i moral och därför har han inte ansvar.
Sånt skit funkar inte på mig.
Robin har enligt uppgifter i tråden tubbat barnen så att dom vill se Lukas friad.
I det så har i så fall Robin diskvalificerat sig barnens trygga punkt.
Johan är enkel.
Han möter barnen men tubbar dom inte åt något håll.
Johan är trygg.
Robin är inte det om han låtit barnen se Lukas som en inlåst hjälte

Hon blev ihop och gravid med Lukas medan hon var gift med Johan.
Hon bodde tillsammans med båda männen, Lukas som var pappa till bebisen i magen fick sova på soffan, och äkta mannen Johan i dubbelsängen. Eftersom hon ville prova att bli ihop med Johan igen.
Johan flyttade ut och hon träffade en ny, Victor, samtidigt som hon fortfarande var sambo med Lukas.
Så förra sommaren var hon alltså gift med Johan, sambo med Lukas, och älskarinna till Victor.
Är det att vara tydlig när det är slut?
Citera
2023-03-04, 01:41
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Någon som lyssnat något? Finns SOS-samtalet att höra?

Nej det fanns inte med tyvärr
Citera
2023-03-04, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Undrar om Johan verkligen vill ha Isabella nu igen.......

Tyvärr kan det verka så.. Det är väll där I bott senaste tiden..
Citera
2023-03-04, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Nej det fanns inte med tyvärr

Går inte det att begära ut tro?
Citera
2023-03-04, 08:18
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Går inte det att begära ut tro?
Citat:
Kan man begära ut SOS samtal?
I vissa fall kan undantag, efter bedömning, från detta göras. I de fall det gäller ett vårdärende och 112-samtalet ingår som en del i patientjournalen behöver vi en skriftlig begäran från den som önskar ta del av sitt/sina samtal.
https://komforsvar.com/lagrin/arti/read/12911-hur-ringer-man-sos#:~:text=Kan%20man%20beg%C3%A4ra%20ut%20SOS%20s amtal%3F%20I%20vissa,den%20so m%20%C3%B6nskar%20ta%20del%20av%20sitt%2Fsina%20sa mtal.
Citera
2023-03-04, 09:00
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VHD2023
Tyvärr kan det verka så.. Det är väll där I bott senaste tiden..

Johan är ju medberoende och han är väl den som kommer stå ut längst till hon gör bort sig och han kastar ut hennes dag.
Citera
2023-03-04, 09:03
Medlem
WallabeJoys avatar
Saken är den att även om de misstänkt I för Junies död, tex skakat innan hon åkte till V igen hade TR friat henne också. Den friande domen grundar sig ju på att det finns inte tillräckligt som stödjer skakningsvåld. Teorin med hunden kan ha hänt.
Sen kan det ju varit hon som orsakat blåmärkena på buken genom att ha hållit henne hårt och varit frustrerad men det är nog hunden som orsakat andningsstoppet som ledde till Js död.

Ingen kommer någonsin få veta. Men hade L skadat J hade det funnits blåmärken över tid tror jag. Eftersom han var den som var hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in