2023-03-03, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
http://www.swefup.se/infusions/news/news.php?readmore=42

Någon som lyssnat något? Finns SOS-samtalet att höra?
Citera
2023-03-03, 23:25
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
Med anledning av det jag skriver i mitt senaste inlägg här nedan så vet jag inte hur mycket vi egentligen vet om vad J gjort och inte, I använder han som en spelpjäs.
Jag har själv hört I prata illa om R men aldrig tvärt om och hennes skitsnack har J definitivt intygat till åhörare, även när barnen kan ha hört. J har tagit I sida redan innan någon ens uppfattade att dom knullade med varandra. Han är ett offer, precis som L var.
Han har inte varit barnens tryggaste punkt.
Du snackar ju bara gegga och skit milt sagt.
Vare sig Bella eller Johan har snackat skit om Lukas i rättsaken.
Ingen av dom håller på med skitsnack om Robin heller.
Varför försöker du skapa fiendeskap där det inte finns.
Det du nu hävdar är rakt av lögner.
Johan är den som barnen levt med och han har aldrig försökt slå split mellan föräldrarna eller betett sig otryggt på det som Robin och Bella kunnat göra.
Så lägg ner.
Citera
2023-03-03, 23:31
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Att en man och hustru provar igen samtidigt som hustrun är höggravid med ett barn från en annan man tycker jag låter bisarrt. Var finns hedern? Självrespekten? Johan låter som årets simp då han förefaller tända på att bli förnedrad. Eller nåt. Bisarrt var ordet, i alla fall.
Var finns heder och självrespekten hos den som väljer att stanna och sova på soffan menar du?
I så fall är vi överens
Lilla mister jag äger dig borde ha flyttat ut.
Han valde att stanna på soffan och förnedra sig själv.
Det är inte förnedrande för Johan att någon ligger utanför och suktar.
Det är förnedrande för Lukas att han inte valde bort utan låg och väntade som en simp och hoppades att Bella skulle välja honom.
Det är något seriöst fel i huvudet på Lukas.
Johan låter som en pålitlig människa som alltid finns där för Bella och barnen.
Citera
2023-03-03, 23:36
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Var finns heder och självrespekten hos den som väljer att stanna och sova på soffan menar du?
I så fall är vi överens
Lilla mister jag äger dig borde ha flyttat ut.
Han valde att stanna på soffan och förnedra sig själv.
Det är inte förnedrande för Johan att någon ligger utanför och suktar.
Det är förnedrande för Lukas att han inte valde bort utan låg och väntade som en simp och hoppades att Bella skulle välja honom.
Det är något seriöst fel i huvudet på Lukas.
Johan låter som en pålitlig människa som alltid finns där för Bella och barnen.

Jag håller med dig. Isabella förnedrade dem alla.
Citera
2023-03-03, 23:38
Medlem
Citat:
Johan är den som barnen levt med och han har aldrig försökt slå split mellan föräldrarna eller betett sig otryggt på det som Robin och Bella kunnat göra.
Så lägg ner.

Skitsnacket om R från I menar jag att J har intygat inför folk som I försökt sprida det till.

Nämn ett tillfälle eller på något sätt som R betett sig olämpligt inför barnen på ett sätt så det blivit otryggt?
Ett enda tillfälle räcker. Jag har ytterst svårt att tro du kan nämna en enda sak som är självupplevt.🙂

R stod och sa en vecka efter att I hade vart på J att barnen hade världens bästa mamma. En vecka efter att hon vart otrogen mot honom.
Jag har fler exempel som jag tyvärr inte kan skriva ut.
Hur jag vet detta? Antingen var jag eller en nära vän till oss på plats när han sa detta.

Nu är det din tur.

Sen kanske jag ska lista saker som I gjort för att påverka barnens syn på sin pappa?
Nej jag hoppar det men den listan är extremt lång.
Citera
2023-03-03, 23:39
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Mmm
Tycker du verkligen det är väsentligt i det scenariot?
Eller försöker du få det till att han avsiktligt lämnade barn och hund för att hämnas på Bella?
Annars är det ovidkommande det är hans barn och en hund och det hade tidigare varit en incident så han borde veta faran.
Det var hans ansvar

Du är rolig du, så det var Lukas fel eftersom han lämnade barnet med hunden, men det är ingen skuld på I som lämnade sina barn med L plus sin hund och ljög och drog till sin nya kille?
Eller är det hennes sons fel som vaknade tidigt på morgonen? Eller är det Viktors fel som inledde en relation? Ditt blamande är bara fånigt.

Jag anser detta var en tragisk tragisk olycka, oavsett vad som gjorde att hunden hoppade upp i sängen. Om han gjorde det för att busa då Junie låg glad och sprattlade eller för att hon blev sjuk tex andnöd, varför kommer vi aldrig veta.

Jag skrev det flera gånger förut i tråden, oavsett domen kommer vi aldrig få veta vad som hänt.
Men jag känner mig nöjd med domen. Känns bättre än att han blivit fälld.
Citera
2023-03-03, 23:44
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Märker du inte själv hur dåligt du mår och att din läsförståelse är helt under isen. Du svarar på vartenda inlägg och allt , precis allt är Lukas fel , enligt DIG. I har inte gjort ett endaste fel i hela sitt liv , trots att t.o.m hennes barn föredrar andra före henne. Denna hemska person som DU påstår att Lukas är , har I valt att skaffa barn med. Hon har lämnat alla sina barn i hans vård , ibland i flera dagar !! Du kan hålla på och försvara henne , men glorian har halkat kraftigt på sned och ALLA skrattar åt henne!!

Ja riktigt arg verkar silopsilop vara allt, dessa främlingar hen inte känner. Jävla Lukas och stackars Pissabella. Hur ska silopsilop gå vidare nu…
Citera
2023-03-03, 23:47
Medlem
Citat:
Så lägg ner.

Jag skapar inte fiendeskap jag försöker tydliggöra att du far med helt sjuka lögner.
Vi är överens om att J är en stor trygghet för barnen men sen spårar du ur och far med osanningar om allt möjligt som dessutom är helt orimliga.

J är en bra kille.
R är en bra kille.
I är inte en bra individ.

R är den största tryggheten för barnen.
J är större trygghet för barnen än vad I är.
L är större trygghet för barnen än vad I är.
I är inte mycket till trygghet för barnen.
Citera
2023-03-03, 23:48
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazinglove
Innan har du skrikit om att han är barnamördare, och nu gapar du om att han är sjuk… tröttnar du inte snart?

Också att han nu tydligen är knarkare, trots att det finns absolut noll belägg för det.

Lukas har ju själv berättat att han drack mycket för men att han slutade så fort han fick veta han skulle bli pappa. Det är moget, snarare ännIsabellas beteende.
Citera
2023-03-03, 23:49
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Det är en människa som bär ansvaret för hennes död och det är hennes pappa.
Om det sen handlar om att han dödade henne själv eller struntade i hennes säkerhet och lät hunden döda henne innebär ändå att han är ansvarig för hennes död.
(Ingen vettig människa tror på hundteorin )

Ja för Pissabella har noll ansvar i detta,,.. hon är helt fri från ansvar. Synd hon inte fick sina 130k..
Citera
2023-03-03, 23:52
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Då har väl TR också gjort en missbedömning när dom säger att barnen sagt att han inte är våldsam.
Att slå i dörrar och tak är för mig våldsamt
Att ta hunden lyfte upp den och slänga den i golvet är för mig våldsamt.
Du begriper väl att när barnen säger att Lukas sagt det så har dom själva inte sett det?
Barnen ger Lukas bild av hur det varit dom sista tre veckorna.
Dom berättar inte om när mamma var hemma och tog hand om dom och Lukas jobbade.
För barn är kortsiktiga och när dom får någon som trummar sin sanning i dom så blir den snabbt barnens sanning.
Lukas är ett kontrollfreak och det kan du se både i barnens och Bellas vittnesmål.
Lukas har jag föraktat länge
Det här är inte första förhållandet där han i sin kontroll knäckt och skadat människor.
Vi kommer få höra om det här aset igen.
Du behöver inte tro mig.
Jag skiter i vilken men så är det.

Sannolikheten att Vi kommer höra om Pissabella är betydligt större kan jag säga.
Du skiter i vilket men spammar tråden med ditt hat 😂😂😂 fy fan vad tragiskt.
Citera
2023-03-03, 23:59
Medlem
why123s avatar
Citat:
[Jag behöver inte försöka lyfta Bella på något sätt.
Bella har inte gjort något fel utan varit tydlig när det är slut och hon gått vidare.
Att hon har män som vill hänga kvar som Lukas är inte hennes ansvar.
Det är skam och skam att TR började grotta ner sig i hur Lukas känner trots att han själv säger annat. TR har gjort som er här på Flashback och försökt påstå att Bella brister i moral och därför har han inte ansvar.
Sånt skit funkar inte på mig.
Robin har enligt uppgifter i tråden tubbat barnen så att dom vill se Lukas friad.
I det så har i så fall Robin diskvalificerat sig barnens trygga punkt.
Johan är enkel.
Han möter barnen men tubbar dom inte åt något håll.
Johan är trygg.
Robin är inte det om han låtit barnen se Lukas som en inlåst hjälte

Nej att lyfta I är en omöjlig uppgift ju fortare du inser det desto bättre.
Vi har nog väldigt olika uppfattningar vad tydligt innebär. Var det slut med Lucas när Johan sov i sängen eller inte?

TR eller Flashback behöver inte diskutera I:s moral. Påstår de att I brister i moral ljuger de, det håller jag helt med om. I har ingen moral ö.h.t oavsett vad det gäller, är osäker på om hon vet innebörden av ordet.

Ja när barnen vill något som inte passar I har de blivit tubbade till det. Vi har hört det förut.

Japp Johan är verkligen enkel han gör och säger det I vill.

Yes Johan är trygg, han åker som en boomerang ut och in i huset efter I:s önskningar. Hon kan lita på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in