2023-03-03, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VHD2023
Det du skriver stämmer inte...

Verkar som att fler än jag hört samma sak.
Detta skulle i så fall innebära att det kommer från flera oberoende varandra håll.
Citera
2023-03-03, 22:32
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Då har väl TR också gjort en missbedömning när dom säger att barnen sagt att han inte är våldsam.
Att slå i dörrar och tak är för mig våldsamt
Att ta hunden lyfte upp den och slänga den i golvet är för mig våldsamt.
Du begriper väl att när barnen säger att Lukas sagt det så har dom själva inte sett det?
Barnen ger Lukas bild av hur det varit dom sista tre veckorna.
Dom berättar inte om när mamma var hemma och tog hand om dom och Lukas jobbade.
För barn är kortsiktiga och när dom får någon som trummar sin sanning i dom så blir den snabbt barnens sanning.
Lukas är ett kontrollfreak och det kan du se både i barnens och Bellas vittnesmål.
Lukas har jag föraktat länge
Det här är inte första förhållandet där han i sin kontroll knäckt och skadat människor.
Vi kommer få höra om det här aset igen.
Du behöver inte tro mig.
Jag skiter i vilken men så är det.

Att kasta i väg en hund när den är ovanpå ens barn skulle jag vilja påstå är en normal reaktion. Att stampa i golvet samtidigt som han vaggade J verkade TR tycka var en normal reaktion med tanke på den psykiska misshandel Isabella utsatt honom för. Denna psykiska misshandel och kontroll bekräftar mer eller mindre alla runtomkring L och grabbarna, för att inte tala om dem själva. Det finns absolut ingenting som skulle tala för att barnen inte talar sanning och utifrån vad de själva upplevt, även om de vid nåt tillfälle säger Lukas säger så. Barn är kortsiktiga säger du. Ja, då har du själv svaret på varför de tar upp den försummelse de upplevt i närtid.
Citera
2023-03-03, 22:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Nej jag hatar inte Robin idag heller.
Jag är kritiskt till hur han agerar i vissa situationer.
Jag anser fortfarande att Robin är en bra pappa till sina söner men det är skilt från att han är deras trygga punkt.
Deras trygga punkt är Johan som inte pratar skit eller ta ställning för någon.
Har är där och kommer finnas där för barnen oavsett så länge Bella och Robin tillåter det.
Johan är den som inte använder barnen på något sätt
Han är och älskar dom och finns där.
Det gör honom till deras trygga punkt.
Han kommer aldrig woobla och anse att dom ska ställning mot den ena eller andra föräldern.
Därför är han också bättre och tryggare för barnen än t ex Robin.

Undrar om Johan verkligen vill ha Isabella nu igen.......
Citera
2023-03-03, 22:40
Medlem
why123s avatar
Citat:
Jag missunnar honom inte att fira.
Folk brukar göra det när dom klarat sig undan straff fast dom varit ansvariga för att någon dött.
Robin verkar gilla Lukas så jag tror nog dom får umgås.
Det är en jättebra grund för barn att få umgås med den som är ansvarig för sitt småsyskons död och i synnerhet i sammanhang där deras pappa och barndödaren kan sitt och mysa ihop med skitsnack om deras mamma.
Det blir nog helgulligt.
Mys mys

Vi umgås i helt olika miljöer. Du känner tydligen människor som orsakar andras död och sen firar när de kommer undan. Det gör inte jag.
Tycker du inte själv att det är pinsamt att du ger dig på pojkarnas pappa fast han bara förmedlade sanningen?
Ytterligare en sak, om ditt syfte är att svärta ner Lucas och nu Robin och få I att framstå som en vanlig småbarnsmamma har du misslyckat något så fruktansvärt. Du går på människor som har med I att göra i verkligheten som inte delar din åsikt. Förstår du vilken björntjänst du gör I? Att det hade blivit mycket skitsnack om I när FUP kom är oundvikligt eftersom hon ger ett intryck som.... ja. Men sedan har du fortsatt att elda på brasan och varje gång du kommer med dina utspel så tror jag att jag med flera tänker på olika delar av FUP som ur hennes synpunkt helst skulle glömmas.
Citera
2023-03-03, 22:40
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Är man så skev att man "försöker igen" med en kvinna som bär en annan mans barn, ja, då ... jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Tycker att denna Johan verkar vara en bisarr individ.
Citera
2023-03-03, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Det framkom i rättegången att han har och även tagit hand om hunden som är skriven på henne.
Hennes försvarsmakten-hund som han haft hand om sedan den var valp.
Kan det vara så att den är hållhaken?

På samma sätt som L var rädd för att I inte skulle skriva över faderskapet så kanske J är rädd att hon rycker hunden?
Citera
2023-03-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackvack
Det framkom i rättegången att han har och även tagit hand om hunden som är skriven på henne.
Hennes försvarsmakten-hund som han haft hand om sedan den var valp.
Kan det vara så att den är hållhaken?

På samma sätt som L var rädd för att I inte skulle skriva över faderskapet så kanske J är rädd att hon rycker hunden?

Detta är ren spekulation men skulle inte förvåna mig om hon bor hos J då hon verkar ha honom runt fingret och även haft under lång tid.
Citera
2023-03-03, 22:50
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Vi umgås i helt olika miljöer. Du känner tydligen människor som orsakar andras död och sen firar när de kommer undan. Det gör inte jag.
Tycker du inte själv att det är pinsamt att du ger dig på pojkarnas pappa fast han bara förmedlade sanningen?
Ytterligare en sak, om ditt syfte är att svärta ner Lucas och nu Robin och få I att framstå som en vanlig småbarnsmamma har du misslyckat något så fruktansvärt. Du går på människor som har med I att göra i verkligheten som inte delar din åsikt. Förstår du vilken björntjänst du gör I? Att det hade blivit mycket skitsnack om I när FUP kom är oundvikligt eftersom hon ger ett intryck som.... ja. Men sedan har du fortsatt att elda på brasan och varje gång du kommer med dina utspel så tror jag att jag med flera tänker på olika delar av FUP som ur hennes synpunkt helst skulle glömmas.
Jag behöver inte försöka lyfta Bella på något sätt.
Bella har inte gjort något fel utan varit tydlig när det är slut och hon gått vidare.
Att hon har män som vill hänga kvar som Lukas är inte hennes ansvar.
Det är skam och skam att TR började grotta ner sig i hur Lukas känner trots att han själv säger annat.
TR har gjort som er här på Flashback och försökt påstå att Bella brister i moral och därför har han inte ansvar.
Sånt skit funkar inte på mig.
Robin har enligt uppgifter i tråden tubbat barnen så att dom vill se Lukas friad.
I det så har i så fall Robin diskvalificerat sig barnens trygga punkt.
Johan är enkel.
Han möter barnen men tubbar dom inte åt något håll.
Johan är trygg.
Robin är inte det om han låtit barnen se Lukas som en inlåst hjälte
Citera
2023-03-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Är man så skev att man "försöker igen" med en kvinna som bär en annan mans barn, ja, då ... jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Tycker att denna Johan verkar vara en bisarr individ.

En ganska fin person i grunden men som numera troligen är ganska förstört. Han har ju övergett allt och alla i sin omgivning samma dag som han träffade I.

Han hette förövrigt J*han F*ors innan han gifte sig med I. Tror till och med han övergett delat av sin familj/släkt för att vara helt ärlig.
Citera
2023-03-03, 23:00
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Varför är han bisarr
Är det så att en gravid kvinna är en egendom som andra inte får röra?
Bella och Johan var fortfarande gifta så den som var bisarr var väl Lukas som flyttade in i deras hem och deras säng.
Att man och hustru vill prova igen är knappast bisarrt.
Citera
2023-03-03, 23:01
Medlem
Citat:
Jag behöver inte försöka lyfta Bella på något sätt.
Bella har inte gjort något fel utan varit tydlig när det är slut och hon gått vidare.
Att hon har män som vill hänga kvar som Lukas är inte hennes ansvar.
Det är skam och skam att TR började grotta ner sig i hur Lukas känner trots att han själv säger annat.
TR har gjort som er här på Flashback och försökt påstå att Bella brister i moral och därför har han inte ansvar.
Sånt skit funkar inte på mig.
Robin har enligt uppgifter i tråden tubbat barnen så att dom vill se Lukas friad.
I det så har i så fall Robin diskvalificerat sig barnens trygga punkt.
Johan är enkel.
Han möter barnen men tubbar dom inte åt något håll.
Johan är trygg.
Robin är inte det om han låtit barnen se Lukas som en inlåst hjälte

Med anledning av det jag skriver i mitt senaste inlägg här nedan så vet jag inte hur mycket vi egentligen vet om vad J gjort och inte, I använder han som en spelpjäs.
Jag har själv hört I prata illa om R men aldrig tvärt om och hennes skitsnack har J definitivt intygat till åhörare, även när barnen kan ha hört. J har tagit I sida redan innan någon ens uppfattade att dom knullade med varandra. Han är ett offer, precis som L var.
Han har inte varit barnens tryggaste punkt.

Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
En ganska fin person i grunden men som numera troligen är ganska förstört. Han har ju övergett allt och alla i sin omgivning samma dag som han träffade I.

Han hette förövrigt J*han F*ors innan han gifte sig med I. Tror till och med han övergett delat av sin familj/släkt för att vara helt ärlig.
Citera
2023-03-03, 23:06
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Varför är han bisarr
Är det så att en gravid kvinna är en egendom som andra inte får röra?
Bella och Johan var fortfarande gifta så den som var bisarr var väl Lukas som flyttade in i deras hem och deras säng.
Att man och hustru vill prova igen är knappast bisarrt.

Att en man och hustru provar igen samtidigt som hustrun är höggravid med ett barn från en annan man tycker jag låter bisarrt. Var finns hedern? Självrespekten? Johan låter som årets simp då han förefaller tända på att bli förnedrad. Eller nåt. Bisarrt var ordet, i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in