2023-03-03, 20:39
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Varför hoppar du i så fall på mig?

Jag svarar så gott jag kan när folk citerar mig.
Mycket väljer jag bort.
Ditt påstående om vad jag sa är oriktigt.
Hennes barn föredrar inte andra.
Varför snackar du sånt skit.
Jag säger inte att Bella varit bästa mamman.
Jag säger att Lukas är den som dödat barnet för det är så.
Det säger till och med TR endera har han personligen skadat J eller också är det hunden när J hade ansvaret.
Bella har inte dödat något barn.
Både ni och TR är fixerade vid Bellas relationer istället för att Lukas är ansvarig för barnets död.
Det är han även om man låtsas att det var hunden.
Jag är klar över det och ni andra vill fira en människa som dödat eller skitit i sitt barn så det dödas.

Såklart är vi helt fel ute , både alla här och tingsrätten, enligt DIG. Är du så korkad så du tror att alla andra är lika korkade som du ? Tyvärr så verkar det faktiskt så eftersom du hela tiden tjatar om att han har lurat alla , är värsta seriemördaren som vi kommer höra talas om i framtiden , och allt beror på att ingen fattar någonting , bara DU ! Självklart har inte heller Bella dödat något barn , hon umgås väl inte med barn. Hon har skämt ut sig , och jag tror att det är där skon klämmer , Lukas får pengar och Bella står med skammen. Ren och skär avundsjuka , ingen sorg efter barnet som hon förmodligen inte ens ville ha. Lukas blev friad i tingsrätten, PUNKT !
Citera
2023-03-03, 20:42
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frostglitter
Följt fallet sedan start och blev inte särskilt förvånad över friande dom med tanke på dom bristande bevis som fanns på våld, om man jämför med exempelvis Hailey-fallet.

Om det nu var en människa som orsakade lilla Junies död så hoppas jag att denne plågas ordentligt av att ha detta på sitt samvete resten av livet.

Vila i frid fina lilla Junie ❤️

Bra kommentar. Helt oberoende av vad som hänt eller av vem vi kan kräva ansvar, är den viktigaste personen i det hela Junie. Bilden som målades upp i fupen - där vårdpersonal står runt en livlös 5 månaders gammal flicka, som ligger på ett middagsbord och är iklädd ingenting förutom blöja, och frenetiskt försöker återuppliva och rädda henne - kommer nog aldrig lämna mig. Alldeles för tidigt och givetvis helt i onödan. Vad som än hände.

Vila i frid, fina lilla Junie.
Citera
2023-03-03, 20:48
Medlem
Citat:
Jag missunnar honom inte att fira.
Folk brukar göra det när dom klarat sig undan straff fast dom varit ansvariga för att någon dött.
Robin verkar gilla Lukas så jag tror nog dom får umgås.
Det är en jättebra grund för barn att få umgås med den som är ansvarig för sitt småsyskons död och i synnerhet i sammanhang där deras pappa och barndödaren kan sitt och mysa ihop med skitsnack om deras mamma.
Det blir nog helgulligt.
Mys mys

Har mycket svårt att se att R skulle sätta sig och umgås med L. Han har ändå varit en del, på ett eller annat sätt, i det som orsakat hans barn stor skada.
Jag kan nog också tänka mig att R låter barnen träffa honom, dock tror jag det då är för att barnen vill det och känner trygghet till honom.

Jag har dock svårt att se R låta det ske utan övervak med tanke på omständigheterna.
Om träff sker så tror jag inte det sker i något vidare överflöd heller. Samt övervakat som sagt.

Gällande att R och L skulle sitta och snacka skit om I är humor, det visar på att du inte känner R i alla fall.
Huruvida L gör det har jag inte en susning om men R pratar nog gärna ganska lite om I om det inte är positivt.
Senast redigerad av H3jh0pp 2023-03-03 kl. 20:52.
Citera
2023-03-03, 20:56
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oledolyckan111
Nej men snälla rara. Du får du faktiskt ta och sätta dig ner i båten.
Du har ju något problem, stort jävla problem.
Korrekt
Jag har stora problem med att ett kontrollerande arsle som Lukas får hela snyftligan med sig
Och jag har stort problem med att inte fällde fast han är ansvarig för J död.
Jag har stora problem med det här fallet.
Så är det.
Jag hoppas framtida kvinnor inser vad Lukas är innan det är för sent för dom också.
Citera
2023-03-03, 21:03
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
Har mycket svårt att se att R skulle sätta sig och umgås med L. Han har ändå varit en del, på ett eller annat sätt, i det som orsakat hans barn stor skada.
Jag kan nog också tänka mig att R låter barnen träffa honom, dock tror jag det då är för att barnen vill det och känner trygghet till honom.

Jag har dock svårt att se R låta det ske utan övervak med tanke på omständigheterna.
Om träff sker så tror jag inte det sker i något vidare överflöd heller. Samt övervakat som sagt.

Gällande att R och L skulle sitta och snacka skit om I är humor, det visar på att du inte känner R i alla fall.
Huruvida L gör det har jag inte en susning om men R pratar nog gärna ganska lite om I om det inte är positivt.
Jag tror faktiskt att Robin vill att barnen känner trygghet med honom och inte alls vill att Lukas har kontakt i det avseendet.
Barnen känner större trygghet med Robin och Johan än dom gör med Lukas.
Lukas har aldrig varit deras trygga punkt.
Han var bara den som fanns där.
Robin och Johan har alltid varit där och är barnens viktigaste personer förutom Bella.
Gällande att Robin och Lukas skulle träffas och snacka skit om Bella så var det ironi som spetsade in sig på det sägs i tråden.
Citera
2023-03-03, 21:07
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Jag tror faktiskt att Robin vill att barnen känner trygghet med honom och inte alls vill att Lukas har kontakt i det avseendet.
Robin och Johan har alltid varit där och är barnens viktigaste personer förutom Bella.
Gällande att Robin och Lukas skulle träffas och snacka skit om Bella så var det ironi som spetsade in sig på det sägs i tråden.

Från domen: " När pojkarnas mamma blev släppt från att ha varit anhållen sade pojkarna direkt att de vill träffa Lukas Ekblad Richardsson. Enligt honom (Robin) kände pojkarna större trygghet i Lukas Ekblad Richardsson än sin egen mamma."

Nån form av trygg punkt har de känt rörande Lukas, i alla fall.
Citera
2023-03-03, 21:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Från domen: " När pojkarnas mamma blev släppt från att ha varit anhållen sade pojkarna direkt att de vill träffa Lukas Ekblad Richardsson. Enligt honom (Robin) kände pojkarna större trygghet i Lukas Ekblad Richardsson än sin egen mamma."

Alltså, I borde ju skämmas ihjäl? Hela Sverige vet nu vilken usel mamma hon är.
Citera
2023-03-03, 21:10
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Alltså, I borde ju skämmas ihjäl? Hela Sverige vet nu vilken usel mamma hon är.

Haha, ja. Lågoddsare på att hon inte pallar läsa igenom domen!
Citera
2023-03-03, 21:11
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Såklart är vi helt fel ute , både alla här och tingsrätten, enligt DIG. Är du så korkad så du tror att alla andra är lika korkade som du ? Tyvärr så verkar det faktiskt så eftersom du hela tiden tjatar om att han har lurat alla , är värsta seriemördaren som vi kommer höra talas om i framtiden , och allt beror på att ingen fattar någonting , bara DU ! Självklart har inte heller Bella dödat något barn , hon umgås väl inte med barn. Hon har skämt ut sig , och jag tror att det är där skon klämmer , Lukas får pengar och Bella står med skammen. Ren och skär avundsjuka , ingen sorg efter barnet som hon förmodligen inte ens ville ha. Lukas blev friad i tingsrätten, PUNKT !
Smek nu fittan en gång till och ta ditt mantra.
Nej jag är långt ifrån ensam om att se att Lukas är ansvarig för flickans död.
Jag är inte heller ensam om att se att ett troligt scenario är att han fysiskt dödat henne.
Det ser TR också.
Nu kan du sluta kittla fittan och landa i verkligheten.
Din idolyrkan av Lukas får inget stöd i domen.
Mitt sätt att se det får det.
Han är endera aktivt skyldig eller skyldig genom att han struntade i barnets säkerhet och lät hunden döda barnet.
Det finns en tredje förklaring som inte prövats
Att han själv kvävde barnet.
Oavsett vilken förklaring du väljer är Lukas ansvarig och skyldig
Citera
2023-03-03, 21:15
Medlem
Citat:

Din första mening begriper jag inte alls vad du menar.

Det första fetstil är vi helt överens om.

Det andra fetstil är ju lite tragiskt faktiskt för så borde det vara. Eller snarare "J förutom R och I" då R och I borde vara självklara.
Tyvärr tror jag att J och L har varit viktigare för barnen än vad I har varit.
Mycket tragiskt men när J och I hängde ihop så var det alltid "Johan, Johan, Johan, Johan och återigen Johan" som kom ur barnens mun, nästan aldrig "mamma", utifrån FUPen och hur barnen låter där så har jag svårt att tro att det sett annorlunda ut gällande L.
Mamma har inte funnits där. Tyvärr!
Senast redigerad av H3jh0pp 2023-03-03 kl. 21:17.
Citera
2023-03-03, 21:16
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand

Jupp
Att Lukas försökte kontrollera hela familjen är ingen nyhet för mig.
Lika lite som fixeringen vid Lukas för pojkarnas del är det.
Jag tycker faktiskt vi borde kontakta socialtjänsten och säga att Lukas bör få vårdnaden om pojkarna eftersom han är så mycket viktigare än mamma och pappa för dom.
Håller du med?
Robin kommer nog inte ta initiativet själv så det får andra göra för pojkarnas skull.
Det där bevisar bara varför Johan är tryggare för pojkarna än Robin eller Lukas någonsin kan bli.
Citera
2023-03-03, 21:18
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
Din första mening begriper jag inte alls vad du menar.

Det första fetstil är vi helt överens om.

Det andra fetstil är ju lite tragiskt faktiskt för så borde det vara. Eller snarare "J förutom R och I" då R och I borde vara självklara.
Tyvärr tror jag att J och L har varit viktigare för barnen är vad I har varit.
Mycket tragiskt men när J och I hängde ihop så var det alltid "Johan, Johan, Johan, Johan och återigen Johan" som kom ur barnens mun, nästan aldrig "mamma", utifrån FUPen och hur barnen låter där så har jag svårt att tro att det sett annorlunda ut gällande L.
Mamma har inte funnits där. Tyvärr!
Jag tror Johan varit den viktigaste personen över alla andra.
Det är där tryggheten finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in