2023-03-03, 20:01
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja eller om detta inte är huvudoffensiven kanske de har trupper kvar, men får spara dem till en offensiv senare i försommar.
Det låter ju i så fall som en jävligt dålig plan?

I vår kommer ju Ukraina vara beväpnade till tänder med massvis av modern krigsmaterial och utbildade av proffs, bla svenska innstruktörer!
Citera
2023-03-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
biolabb så nära sverige är ju sjukt obehagligt. Kudos till ryssland som rensade bort de.

Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Där jag bor finns det ett tiotal biolabb i någorlunda närhet. Sträcker jag mig ytterligare några kilometer finns säkert ett hundratal. Varken jag eller några andra jag känner tycker att det obehagligt, tvärtom faktiskt.

Hur går det Bowlaren77
De flesta i världen ser biolabb som någonting positivt.
Vilken typ av biolabb har Ryssland rensat bort som gör att du tycker att det har varit ”sjukt obehagligt”?
Så nära Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Vad jag tror kommer hända de kommande veckorna. Ukrainarna återtar initiativet.
Det här tror Ukraina händer

"Den avgörande striden mellan Ryssland och Ukraina kommer att vara i vår och den kommer att vara den sista innan krigets slut, - chef för GUR Budanov.

Om den ryska militären inte når sitt mål i vår kommer Ryssland enligt honom att få slut på verktyg för krig."
Senast redigerad av Parklane 2023-03-03 kl. 20:11.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Saker och ting kan ta lite längre tid men det är uppenbart att Ukraina förlorar.

Den ukrainska regimen har dragit in landet i ett onödigt krig som den dessutom förlorar.

Om jag hade varit ukrainare hade jag riktat ilskan mot Zelenskyj.

Ukrainska regeringen har inte dragit in landet i något krig alls.
Den ryska invasionen var oprovocerad och motiverad av Putins drömmar om det ryska imperiet och att Ukraina inte är ett eget land utan en del av detta.
Visst skulle saker och ting ha kunnat gjorts annorlunda för att helt undvika kriget. USA kunde ha placerat trupp och stridsflyg i Ukraina så hade ryssarna inte vågat anfalla men det var ingenting som den ukrainska regeringen kunde bestämma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Kanske, det förutsätter att de välutbildade kommer tillbaka, jag är inte så säker på att de kommer att fylla behoven.

Före Brain Drain de Lux var medelåldern hos de ryska ingenjörerna 55+ så jag har svårt att se någon rysk teknisk framtid.

Det är den typen av information som som putinanhängarna inte har någon aning om men som har en extrem påverkan på det ryska samhället.

Ja, och Ukraina har förlorat 10 miljoner av sin befolkning under kriget på bara 12 månader. Typ 25%. Total katastrof. Lika många till hade ju flyttat om dom inte tvingades vara kvar i landet av regeringen. Ingen man (utom oligarker och folk som vill till israel) får ju lämna landet. En stor fångkoloni .
Sånt som ukrainarunkar inte har någon aning om men som har en extrem påverkan på det ukrainska samhället.
Senast redigerad av HappyUW 2023-03-03 kl. 20:18.
Citera
2023-03-03, 20:04
Medlem
Citat:
Hur går det i Bachmut?
Hur går det med Ryssland framtid?
Citera
2023-03-03, 20:04
Medlem
Citat:
Klantigt är fel ord. Det var medvetet. Zelenskyj styrs av utländska intressen som vill ha krig mot Ryssland.

Det var enbart Ryssland som ville ha krig.
Citera
2023-03-03, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Har du datumet för ATOn?

Den lanserade dagen efter att ryssar anfallit Sloviansk.
Citera
2023-03-03, 20:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det var enbart Ryssland som ville ha krig.

Nej, globalistmaffian har velat starta krig mot Ryssland i 20+ år.
Citera
2023-03-03, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Ja, och Ukraina har förlorat 10 miljoner av sin befolkning under kriget på bara 12 månader. Typ 25%. Total katastrof. Lika många till hade ju flyttat om dom inte tvingades vara kvar i landet av regeringen. Ingen man (utom oligarker och folk som vill till israel) får ju lämna landet. En stor fångkoloni och dödssekt.
Sånt som ukrainarunkar inte har någon aning om men som har en extrem påverkan på det ukrainska samhället.

Haha du är ta mig fan inte lite dum. Påverkan på ukrainska samhället.....kriget pågår för fan. Lugna ner dig lite.
Ni kommer att se neonljuset och känna matoset från andra sidan stilleståndslinjen där ni sitter i ett hål i marken
Citera
2023-03-03, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Trots detta ligger man på nedre halvan när man tittar på BNP. Starkt jobbat Putin att lyckas hålla kvar landet på nästan U-landsnivå.

11:e största ekonomin i världen.
Citera
2023-03-03, 20:10
Medlem
Citat:
Nej, bankmaffian på Wall Street och i City of London har velat starta krig mot Ryssland i 20+ år.
Skönt att vi får slut på eländet nu då. Putin är ju inte lite dum som med öppna ögon gick i judefällan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in